Vigyázat PR!!! Támad a MIRS!

2003.05.30. 10:41
Gaetano Mannino, a Pirelli észak-amerikai üzletágának elnök-vezérigazgatója Roy E. Barnes, georgia-i kormányzóval karöltve nyitotta meg az új, három darab MIRS modulból álló üzemet. Az elnök beszélt, Barnes a gombot nyomta, és a robotok legyártották az első amerikai P Zero Nero M+S abroncsot.

 
 

A 100 millió dolláross befektetéssel felépített gyárban a jelenlegi három modul évi 300.000 abroncs elkészítésére képes, de két éven belül a termelés megháromszorozódására számítanak, és ehhez már közel 300 alkalmazottra lesz szükség.

 
   
   

Rome-ban elsősorban SUV-okra készítenek abroncsokat, mivel az amerikai piacon jelenleg ezek a legkeresettebb termékek, de hagyományikhoz híven nem mondtak le a versenyabroncsok készítéséről sem, itt gyártják az aszfaltos gyorsasági versenyekre kifejlesztett, és a Ferrari Challenge Stradale által is viselt P Zero Corsa gumikat.

A termékoffenzíva további elemei a legnagyobb teljesítményű SUV-ok számára kifejlesztett Scorpion Asimmetrico, a Scorpion STR, melyet gyári szerelésben a Ford Excursion, Super Duty F250 és F350-es pick-upokon láthatunk viszont, de ezt hordja az utóbbi évek egyik legharapósabb platós szörnyetege, a Dodge RAM SRT-10 is.

 
   
 

A P6-os négyévszakos abroncsot olyan jelentős amerikai modellekre szerelik, mint a Lincoln Town Car , a Mercury Grand Marquis, vagy a rendőrök alatt korábban állítólag többször is felrobbanó Ford Crown Victoria . A szuperalacsony oldalfalú P Zero változatok mellett nem kisebb cég tette le a voksát, mint a Saleen, amely USA talán legnevesebb tuningműhelye, versenyautóik a FIA GT bajnokságban vitézkednek, több brutális teljesítményű Mustang, Corvette és számos egyéb amerikai izomautó megépítése fűződik nevükhöz.

Scorpion STR

 
   
   

SUV-ok és egyéb 4x4-es autók, pick-upok, nagyteljesítményű buszlimuzinok részére fejlesztették ki ezt a különleges abroncsot, mely kiváló futásteljesítményt, csendes és kényelmes gördülést biztosít aszfalton, de azon ritka pillanatokban is megállja helyét, amikor a vezető rákanyarodik a présház felé vezető földútra.

A Scorpion STR kialakításánál első számú szempont volt a robusztusság és a magas terhelhetőségi index, mely a különleges kialakításnak köszönhető. A dupla rétegű poliészter karkaszt (karkasz=az abroncs szerkezete, a tulajdonképpeni teherviselő rész) radiál rétegzett felépítésben készítették, üveggyöngy alapú anyagokkal erősített acél és nejlon övekkel, így garantált a nagy teherbírású, ugyanakkor rugalmas szerkezet. Az abroncs különleges teherbírását az acéllal és kompozit anyagokkal átszőtt szélső részének és a finoman tagolt mintázatnak köszönheti.

 
   
 

A Scorpion STR kiegyensúlyozott mértékben tartalmaz természetes és mesterséges anyagokat egyaránt, ezáltal jobb a téli teljesítmény, míg a keverékhez adott szilika a nedves úton való tapadást biztosítja. A mintázat széles blokkjai és vízelvezető csatornái még gigantikus felhőszakadásban is megakadályozzák az aquaplaning jelenséget.

A Scorpion STR 75-ös és 55-ös széria között 32 méretben, 15 és 18 coll között kapható, a választható sebességi indexek pedig T-V-ig terjednek, azaz maximum 240 km/h-s száguldást tesznek lehetővé. SUV legyen a talpán, aki lépést tud tartani a Pirelli Scorpion STR határaival!

P Zero Corsa

 
   
   

Az Egyesült Államokban a Road Atlanta pályán mutatkozott be a Pirelli legújabb versenyabroncsa, amit az európai közönség már korábban Genfben megismerhetett, akkor a különleges márkakupára épített Ferrari Challenge Stradale versenyautóra szerelve.

A Pirelli a Ferrarival karöltve fejlesztette ki az új nejlon és acélöves szerkezetű, nagyon könnyű, ugyanakkor rettenetes tapadást biztosító gumikat. A P Zero Corsa legnagyobb előnye, hogy általános versenyabroncsként megállja helyét, legyen körözés közben magas hőmérsékletűre melegedett abroncsról, vagy leszakadt égtől nedves pályáról.

A Corsa aszimmetrikus felépítésének köszönhetően kiváló vízkiszorítási tulajdonságokkal rendelkezik, valamint a vállrésznél az abroncs úgy viselkedik, mint egy verseny-slick, amely tökéletes tapadást biztosít nagy sebességű egyenesekben és a kanyarokból kigyorsítva egyaránt.

 
   
 

A P Zero Corsa különleges változata - és ezzel egyidejűleg a P Zero család csúcsa - a System verzió, mely elöl és hátul eltérő futófelülettel rendelkezik, főként far- és középmotoros építésű, valamint extra nagyméretű felniken közlekedő rakéták számára.

Az első kerekekre kerülnek a kötött forgásirányú Direzionale gumik, melyek kialakításánál a versenykörülmények között is mindig biztonságos vezethetőség volt a cél, az abroncs barázdái úgy vezetik ki a vizet oldalra, hogy az ne kerüljön a hátsó, meghajtott kerekeken feszülő Asimmetrico gumik útjába.

Az Asimmetrico fejlesztését a tömegcsökkentés és az ezzel egyidejűleg elérhető maximális terheléstűrés határozta meg. A széles futófelületen jobban eloszlik a terhelés, az abroncs felépítése kiegyensúlyozott merevséget és rugalmasságot eredményez. Az aszimmetrikus mintázat előnyei száraz aszfalton gyorsításkor és kanyarodáskor a legfarbatűnőbbek, nedves úton pedig minden eddiginél eredményesebben szorítják ki a Direzionale által otthagyott vizet a gumi alól.

A Corsa System a kétféle abroncs alkalmazásán keresztül olyan sebességtartományokban és időjárási körülmények között engedélyez sokkal biztonságosabb irányíthatóságot, ahol az alkalmatlan gumiabroncsok használata nagyon súlyos következményekkel járhat.