Lerágott körmök a pálya szélén

2001.05.21. 09:31
Kapcsolódó cikkek (1)
Kezd visszatérni a látványos autózás. Előkerültek a kamikaze-sofőrök, vagy csak többet vállalnak, mint eddig? Lényeg, hogy az első osztály elején és végén kívül, a másodosztály az, amiért a nézők kijönnek megnézni a versenyt. A sok "miautónk" mellett kőkemény Ladák, Skodák harcolnak, a nézők nem kis örömére.
 
   
   

Ezen a versenyen végre igazi küzdelem alakult ki az első helyért. Többször hangoztatta már Ifj. Tóth János, hogy nem jó hatalmas előnnyel vezetni, és így nyerni a futamokat, mert hiányzik a versenyszellem, és nincs kihívás. Most mindjárt a verseny elejétől szorongatta Érdi Tibor, akinek már nagyon fáj a foga legalább egy aprócska futamgyőzelemre.

 
   
 

A börgöndi nézőcsalogató prológon Érdiék Subaru WRC-je bizonyult a leggyorsabbnak Janikáék Peugeot-ja előtt, előrevetítve a kétnapos harc lehetőségét. Az éles verseny is ennek megfelelően kezdődött, az első néhány gyorsaságin ment az adok-kapok, a negyedik szakasz után egálban álltak az élen, míg a harmadik helyen - már megszokottan - a Benik-Somogyi-Toyota WRC trió állt, igaz több mint 50 másodperces hátránnyal.

 
   
   

A továbbiakban sem sikerült a korábbi versenyeken kialakult papírforma szerint elhúznia a Peugeot-os társaságnak, műszaki gondok és defektek miatt. A nap vége felé már félperces előnyre sikerült szert tenniük, de az utolsó szakaszon kapott defekt a második helyre szorította őket. Így a vasárnapi murvás szakaszokat Érdiék kezdhették az élről, Janika oly sok év után újra beleszagolhatott az előtte menő porába.

 
   
 

Ettől kezdve viszont nem volt mese. A Peugeot 206 WRC - élve a Subaru gyengülő motorja által nyújtott lehetőséggel - azonnal átvette a vezetést, és 41 másodpercre növelve az előnyt, tartotta is a célig. A harmadik helyre igencsak elégedetlenül Benikék érkeztek. A pontoknak örültek, viszont a több mint két perces hátrány kissé elkeserítette a csapatot.

 
   
   

Az N csoport legnagyobb kategóriájában is hatalmas versengés alakult ki. A futam elején villámgyorsan kezdő Asiék - akik abszolút 3. időt is felmutattak - a negyedik szakasz előtt a kategória első-, és az abszolút harmadik helyről műszaki hiba miatt feladták a versenyt. A helyükre lépő Hideg Krisztián nyomában Tagaiék robogtak, mindössze néhány másodperces hátránnyal.

 
   
 

Őket Ifj. Angyalfiék és az Oroszlán testvérek követték. Rendkívül izgalmas küzdelem alakult ki, de az első két helyen nem történt változás. Egészen a nap végéig, amikor Hideg Mitsubishijében elszállt a kompresszió a második hengerből, és a motor további károsodása elkerülése miatt inkább feladta a versenyt. A második napi öt murvás szakaszt hiába nyerte Ifj.Angyalfi, az első helyet nem tudta kivenni az idén először pontot szerző Tagaiék kezéből. Sőt Oroszlánékat sem sikerült utolérniük, így az N4 harmadik helyére érkeztek.

 
   
   

Azt mondanom sem kell, hogy az F2-esek is hatalmasat vívtak. Az idén eddig roppant balszerencsés Szabó Gergő - a VW Golf a harmadik motorjával érkezett Fehérvárra - az első gyors előtt a kicsúszott féltengely javításával begyűjtött nyolc perc késéssel kezdett. Így az élre szokás szerint Bútor Róbert lépett, bár Szabóék gyorsabbak voltak náluk, a késés miatt nem ők álltak az élen. Egészen a hetedik gyorsaságiig, amikor is Bútorék Citroen Saxo-jában a szelepek körül történt némi gáz, és feladták a versenyt. Ugyanekkor állt ki Floch István is, akinek Skoda Feliciája nem bírta a kiképzést.

 
   
 

Szabóék végig küzdötték mindkét napot, ledolgozták a hátrányt, és végre célba érve megnyerték az F2-t. Mögöttük szintén nagyon örülve a céldobogónak Tobakék érkeztek, ők mindvégig a harmadik helyezett Herczigékkel vívtak, akik ugyan egyel kisebb kategóriába tartoznak, mégis csupán 15 másodperccel maradtak le az Octavia mögött.

 
   
   

Az év eddigi legizgalmasabb versenye a másodosztályban is hasonlóan alakult. A látványos autózás is kezd visszatérni. Előkerültek a kamikaze sofőrök, vagy csak egyszerűen többet vállalnak, mint eddig. A lényeg, hogy az első osztály elején és végén kívül, a másodosztály az, amiért a nézők kijönnek megnézni a versenyt. A több mint sok "miautónk" mellett kőkemény Ladák, Skodák harcolnak a nézők nem kis örömére.

 
   
 

A TotalCar csapata az első gyorson benézett néhány pillanatra az árokba, de komoly baj nem történt, csak az időveszteség. A továbbiakban sem sikerült elkapnia a ritmust a Balogh-Mihalik kettősnek. Ebben jócskán szerepet játszott a Honda hibás elektronikája, ami nem engedte 7000 fölé a fordulatszámot, valamint a nagyon gyorsan fogyó gumik. Végül azért nagyon értékes pontokat kaszírozhattak a negyedik helyükért, mellyel sikerült megtartani az összesítésben a harmadik pozíciót.

 
   
   

A Miskolcon is remekül szereplő Gál-Szoták kettős A5-ös Ladája kalandozott mindenfelé, ment keresztbe-hosszába, de ismét a második helyre érkezett a kategóriában a "Subákok" Favoritja mögött, akik az első gyorsot az abszolút első idővel teljesítették. Ebben a kategóriában indult a Janzer-Pálinkás kettős is, de ők a hatodik gyors után a Suzuki Gti vadonatúj végáttétel hibája miatt kiálltak.

 
   
 

Az abszolút eredménybe beleszólhatott volna még Molnár "Dodó" is, de eldobta a kanalat, és hármas bukfencet mutatott be a fekete Hondával, így búcsúzott Fehérvártól. Hasonló történt Boroznaki Tibor Szamarájával is, az autó elejére begyűjtött 3 négyzetméternyi farostlemezhez elegendő ágaknak és az ezek által okozott sérülésnek nem örült az autó, így ők is kiálltak.

 
   
   

A mezőny női párosa, Birgo és Maya derekasan küzdöttek, bevitték a célba az N-es Suzukit. Náluk nem az eredmény számít, hanem hogy jól érezzék magukat. És biztosan ilyen jól érezte magát a Spindler-Gálos kettős is, akik a miskolci győztes Pálinkás-Kakuszi duó orra elől halászták el az első helyet. Ezekkel a keresztbe verésekkel még bőven nyitott a bajnokság sorsa, de a sorban következő futam a szombathelyi murvás pályákkal lehet, hogy átrendezi a sorokat.

 
   
 

Ezen a versenyen debütált az SMS Rally információs szolgáltatás. A pálya mellett elsőként tudhattuk meg az addigi eredményeket, híreket.