Szikrázó napsütés fogadta az RTE éves bajnokságának utolsó futamát. Az Écs és Kisbér környékére látogatók szinte az egész mezőnyt megcsodálhatták, hiszen majdnem minden RTE-s csapat leadta nevezését az október közepi versenyre. Különösen fontos volt ez a futam, mert a mínuszolások miatt csak négy versenyen elért eredmény számít majd az éves értékelésben. Mindenkinek kapóra jött volna még egy jó helyezés.
Vasárnap reggel 8-kor rajtolt a mezőny Écsről,
hogy nekivágjon a kb. 198 km hosszú távnak. Öt gyorsasági szakaszt
kellett teljesíteniük. Ebből három a
Rábaringen került megrendezésre, a másik kettő pedig a jól
ismert, híres-hírhedt
hántai katlan volt. Itt már sok autó hagyta a féltengelyét.
Az első, rábaringi szakasz után a mezőny a murvás gyorsaságira hajtott. A kimondottan rally pályának épített keskeny, laza talajú szakasz rengeteg kanyarjával, s a futam közben egyre mélyülő nyomvonalaival most is szedte áldozatait.
Mindenkinek gondot okozott a völgyben megülő
por, s a kanyarokban az autók által kiásott mély vályúk, melyek
szinte sínként vezették meg a kerekeket, így téve
lehetetlenné a kormányzást. A Jakab-Sift páros mindjárt az első
körben felborította H csoportos Ladáját, s ha
első szélvédő nélkül is, de végül célba vitték az autót.
Az embert próbáló murvás küzdelem után a kissé
megfogyatkozott mezőny újra a rábaring felé vette az irányt, hogy
megkezdje a második kört. Az itt kialakított
szervizparkban mindenkinek akadt munka. Egyesek az autójukat
próbálták némileg rendbehozni a folytatásra, mások keserű szájízzel
a trélerre vontatták fel üzemképtelen járművüket. Ők sajnos nem
tudtak javítani eddigi eredményükön.
Nem úgy a Janzer-Pálinkás kettős, akik N3-as
Toyotájukkal a bajnokság harmadik helyéről vágtak neki a
versenynek, egy esetleges előrelépés reményében. Legnagyobb gondjuk
a kerekekkel akadt. A vezető és a navigátor ugyanis nem tudott
megegyezni a
megfelelő guminyomás beállításában. Az egyezség végül jónak
bizonyult, hiszen időeredményük alapján a kategória második helyén
fejezték be a versenyt.
A Skoda Favorittal versenyző Ilosvay Péter
navigátort cserélt erre a futamra. Papp László helyét a régi társ
Fenyvesi István vette át. De hiába az összeszokott csapat, egy kis
figyelmetlenség jelentős hátrányba vetette őket. A második
rábaringi menetre ugyanis
porzó benzintankkal érkeztek, s itt már nem volt idejük a
tankolásra. A gyorsasági közben már akadozott a motor, mivel nem
kapott megfelelő mennyiségű üzemanyagot, s az egyik tempós
kanyarban le is állt. A hirtelen megszűnő hajtóerő miatt
irányíthatatlanná vált autó becsúszott az árokba, hosszú
percek múlva tudott csak újra visszatérni a pályára, s ledöcögni a
gyorsasági céljáig. A versenyt tudták ugyan folytatni, de a
begyűjtött hátrány miatt nem sok esélyük volt egy jobb helyezésre.
Ezután újra a hántai katlan következett, mely
ismét csökkentette a versenyben maradottak létszámát. De
a Trabantok elnyűhetetlennek bizonyultak. Némely jobbnak
tartott autóval ellentétben még ezt az akadályt is sikeresen
vették.
Befejezésül még egy kört mehettek a versenyben maradottak a Rábaringen, majd következett az écsi étterem parkolójában kialakított cél. A szokásos befejező technikai ellenőrzés, majd az ideiglenes eredménylista.
Ekkor az N3-as kategóriát vezető
Krozser-Menyhért páros
technikai óvást nyújtott be. Mindjárt kettőt. Ők ezen a
futamon egy N2-es
Magyar Suzukival indultak, s az N3 első két helyezettje
ellen óvtak, így próbálván megtartani pozíciójukat a saját
kategóriájukban. Az első helyezett elleni óvásuknak helyt adott a
technikai bizottság, míg a másikat elutasította. Így a már említett
Janzer-Pálinkás kettős állhatott ezen a hétvégén a dobogó legfelső
fokára az N3-ban. A sors iróniája, hogy a Krozser-Menyhért páros
ellen benyújtott adminisztratív óvásnak is helyt adott a verseny
vezetősége, így Ők erről a futamról értékelhető eredmény nélkül
voltak kénytelenek távozni.
A verseny rendezősége végig a maximumot
nyújtotta. A precízen kialakított állomásokon hozzáértő sportbírók
fogadták a versenyzőket, s tervezett időpontoktól való eltérés sem
volt számottevő. A késő estébe nyúló díjkiosztón, egyesek már a
jövő évi esélyeiket latolgatták.