Hétvégén jön a havas verseny, lehet, hogy hó nélkül.
A hagyományos 2007-es szezonnyitó Monte-Carlo után hidegebb tájra látogat el a világbajnoki ralimezőny, Skandináviába. Az Európában különösen enyhe tél után várhatóan havas-jeges terepen mérkőznek meg egymással a csapatok a hétvégi svéd ralin. Ez egy klasszikus téli verseny szegecses gumikkal nagyon gyors és látványos gyorsasági szakaszokon. Érdekesség, hogy a szezon első két egymásutáni versenyével találkozhatunk a hétvégén és a rá következőn, hiszen a svéd ralit követően először rendezik meg a szintén északi norvég ralit.
Az itt általános -30 ... -40 °C-os hőmérséklet nagyon komoly előkészületeket kíván meg a csapatoktól, a gumik terén viszont nem hagy választási lehetőséget: csak a szegecses gumi használhatók. Ezek jól megfogják az autókat a jégen és elég tapadást adnak ahhoz, hogy gyorsan tudjanak haladni az olyan szakaszokon, ahol akár a 115 km/h-s átlagsebességet is elérhetik. A versenyzők az elért csúcssebességek és az útvonal által megkövetelt rendkívül pontos vezetés miatt imádják a svéd ralit, bár a szép fehér hótakarón való autózás élvezetét tönkreteheti az enyhe időjárás. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy az olvadó hó alól előkerülő murva letöri a gumiról a szögeket, ami defektet okoz, és eltűnhetnek a hófalak, ami arra készteti a pilótákat, hogy fokozott éberséggel vezessenek, hiszen nincs mire támaszkodni kanyarban.
A 2007-es szezon hómentes kezdete után a múlt hónap végén Svédországba is megérkezett a tél hatalmas hómennyiséggel és hideg időjárással. Ez biztosítja, hogy az útszéli fagyott hótömbök álljanak kerítésül a gyorsaságikon közlekedő autóknak, s lehetővé tegyék, hogy a versenyzők a lehető legnagyobb sebességgel vegyék be a kanyarokat. A versenykörülmények nehézségével magyarázható, hogy az eddig megrendezett ötvenöt futamból mindössze egyetlen alkalommal sikerült legyőzni az északi pilótákat. Ők ugyanis jól ismerik a terepet és már egész fiatalon kitanulják a csúszás művészetét.
A Citroën Sport egy éves kihagyás után visszatérve a világbajnokságba, az első és a második hely elnyerésével, kettős győzelmet aratott a Monte Carlo-ralin. Svédországban a pirosak két Citroën C4 WRC-t indítanak a Loeb/Elena és Sordo/Martí versenyzőpárosokkal.
A Citroën 2007-es legnagyobb ellenfele ismét a Ford, amelyről azt tartják, hogy az idei szezonban a világbajnoki cím legnagyobb esélyese. 2006-ban ezt a versenyt az itteni körülményekhez hozzászokott Marcus Grönholm nyerte meg. A finn, aki hétfőn ünnepli 39. születésnapját, négyszer győzedelmeskedett Svédországban. Ez a verseny fekszik az észak-európai pilótáknak, így ő is nagy eséllyel vág neki a havas gyorsaságiknak.
Ez az 1950 óta megrendezett svéd rali
56. versenye.
1956 óta rendezik meg télen a versenyt. Azelőtt júniusban
tartották és "Fehér éjszaka-rali"-nak nevezték.
1967 óta a Stockholmtól kb. 300 kilométerre nyugatra, a
Vänern tó északi partján fekvő egyetemi város, Karlstad a
raliverseny színhelye. Karlstadban rendezik meg a Rally Show-t
(február 8-án, csütörtökön, 18:00 órakor), az ünnepélyes megnyitót
(ugyanaz nap, 18:30-kor), és itt lesz a céldobogó (február 11-én,
vasárnap, 14:00 óra körül). A raliközpont, a zárt parkoló és a
sajtóterem szintén ebben a városban található.
A szervizpark a Karlstadtól 85 kilométerre, északra fekvő
hagforsi repülőtéren található, ahol szintén kialakítottak egy
külön sajtó termet.
A 2007-es verseny útvonala 1732,73 km hosszú, ebből
342,09 km az időmérő szakasz, amely 20 speciál szakaszból (11
különböző útvonal) és egy szuper speciál szakaszból áll (amelyen
kétszer lehet végig menni).
A shakedownt (kötelező tesztet) 4 km hosszú pályán
rendezik meg. Tervezett időpontja: február 8., csütörtök
8:00–12:00. A pálya a hagforsi szervizparktól 5 kilométere, délre
fekvő Rådaban található, ugyanott, ahol 2006-ban.
Motor: A versenyzők ugyanazokat a motorokat használják, mint
a monte-carlói versenyen, majd Norvégiában is ezekkel versenyeznek
tovább.
Két sebességváltó áll rendelkezésre a svédországi és a
norvégiai két raliversenyen.
Gumiabroncsok: A versenyzőnkénti kvóta 70 gumiabroncs. A
pilóták ebből csak 45 gumit használhatnak fel a versenyen és a
kötelező teszten (Shakedown). A termékkódokat és a gumiköpeny
mintázatát feltüntető listát február elsején adták ki.
Módosítások: A tavalyi évvel ellentétben, idén a versenyzők
megint minden este visszatérnek a Karlstad-i zárt parkolóba.
Fontos megjegyezni: a rendezők tájékoztatása szerint az új
speciál szakaszok hossza a teljes útvonal 37,2%-át teszi ki. A
'Likenäs', 'Hara', 'Lesjöfors', 'Lejen', 'Malta', valamint a
'Hagfors Sprint' szakaszokat nem módosították. Ezzel szemben a
'Torntorp' szakaszt, 2006-hoz viszonyítva, a rajtnál egy 9,74 km-es
új résszel toldották meg és így 9,47 km-ről 19,21 km-re
nőtt a hossza. Ugyanez a helyzet a 'Vargasen' szakasznál, amelynek
a végét a tavalyihoz képest 1,71 km-rel hosszabbították meg. A
'Liljendal' szakasz 22,62 km-rel lett rövidebb, így most
34,54 km hosszú, míg a 'Fredriksberg' szakasz a középső részén
15,88 km-rel lett hosszabb. A két legfontosabb újítás, a
karlstadi szuper speciál szakasz (1,9 km) és a 30,96 km
hosszú 'Backa' speciál szakasz beiktatása, amely megegyezik a múlt
évben használt speciál pályaszakaszokkal, csak fordított irányban
kell őket lefutni.