Vezetéstechnika - nem csak rallysoknak

2000.10.10. 11:02
A rally versenyek gyorsasági szakaszain a versenyzők a ,,határon" autóznak. Ez a határ az autó teljesítési- valamint az úthoz való tapadási határa. Néha a tapadási határt át is lépik, s bekerülnek a ,,szabályozott" csúszás tartományába.

Olyan ez, mintha egy idegen országba kerülnének, ahol más nyelven beszélnek az emberek, másképp múlik az idő, és minden eltér a megszokottól. Nyilvánvaló, hogy nyelvtudás nélkül lépten-nyomon előre nem látható helyzetek adódhatnak, amelyeket csak véletlenszerűen tudnának megoldani.

 
   

A ,,szabályozott" csúszás hasonló egy keskeny ösvényhez, amelynek egyik oldalán hatalmas szakadék tátong. Amíg az ösvény mellett, a kitaposott úton haladunk, nincs semmi probléma, az autó szelíd, követi a parancsainkat. Ha azonban az ösvényre lépünk látnunk kell a szakadékot is.

Most induló sorozatunkban megpróbáljuk elérni, hogy ne csak lássuk a szakadékot, hanem legyen bizonyos fokú ,,nyelvtudásunk" az előre nem látható problémák megoldásához. Természetesen csak elméleti síkon tudjuk a vezetéstechnika - nem is annyira - boszorkányos ismereteit Önök elé tárni. Megfelelő gyakorlat nélkül ez mit sem ér, viszont a gyakorlást nem lehet elkezdeni szellemi felkészültség nélkül.

De nem is az a célunk, hogy rallyversenyzőket faragjunk olvasóinkból. Megelégszünk azzal, ha a mindennapi autózásban biztosabb kézzel fogják a kormányt, s a közutakon előforduló veszélyhelyzeteket felkészülten, a megfelelő tudás birtokában oldják meg.

A sorozat első részét az alul -és túlkormányozottságról a holnapi TotalCar-ban olvashatják.