WTCC hideg fejjel

2006.05.01. 20:08
A pilóták szokás szerint elmondták a véleményüket a versenyhétvégéről. Volt, aki élvezte, volt, aki kínlódott, és volt, aki nem is tudja pontosan, mi történt vele, de majd megnézi a tévében.

Andy Priaulx: Eleinte nem tűnt valami fényesnek a helyzetem. A szabadedzésen még a hendikepet beleszámítva is sokkal lassabb voltam, mint szerettem volna. Magny-Cours mindig nehéz verseny volt a csapatnak és nekem is, de fejlődtünk a hétvégén, és az első futam utáni fordított rajtfelállást végül sikerült kihasználni.

Mikor az első futamban Thompsonnal küzdöttem a hetedik helyért, jó lett volna ellopni tőle azt a pontocskát, hiszen a rajtom úgyis jobb, a második versenyen mindegy lett volna, hogy az első, vagy a második rajtkockából indulok, de ha túl keményen megyek, történhetett volna valami baj, és akkor mindent elveszítek. Ha valaki megkérdezte volna tőlem a múlt héten, hogy jó –e egy nyolcadik és egy első hely Magny-Cours-ban, azonnal igent mondtam volna. Már nagyon várom a következő versenyt. A mezőnyből sok nagy név versenyzett már Brands Hatchben, élvezetes küzdelem lesz, az biztos.


Dirk Müller: A monzai balesetben jelentősen megrongálódott a versenyautóm, aminek nagyon nem örültem. A csapat még tegnap éjjel is rengeteget dolgozott, hogy a BMW tökéletes legyen, és a reggeli bemelegítésen már rendben is volt minden.

Az első futam rajtja tökéletesen sikerült, nem is tudom, hogy csináltam. Aztán csak követtem Jörgöt, azt nézegettem, hol vagyok gyorsabb. Nagyon hasonlóan mentünk, nem volt esélyem, aztán egyszer csak ott volt előttem a lehetőség, éltem vele, és megnyertem a versenyt. A második futam már nem volt ilyen vidám, nagyon rossz érzés, hogy négy versenyből kettőn elkerülhetetlen baleset miatt idő előtt kellett kiállnom. Rydell és Terting volt előttem, összementek, és Rydell keresztbe csúszott előttem. El kellett vennem a gázt, mire hátulról jól telibe trafáltak. Megforogtam, itt a vége fuss el véle.


Jörg Müller: Ahhoz, hogy valaki megnyerje a WTCC-t, nem kell futamot nyernie, elég, ha versenyről versenyre szorgalmasan gyűjtögeti a pontokat. Monzában nem voltam elégedett a versenyautómmal, úgyhogy a csapat változtatott rajta az elmúlt hetekben. Itt Magny-Cours-ban már annyira tetszett a beállítás, hogy azt hittem, olyan gyors leszek, hogy a közelembe sem érhet senki.

Az első versenyen az autó, vagy a vezetési stílusom kissé túlkormányzottá vált, Dirk fel tudott zárkózni, és meg is előzött. Nem látom értelmét, hogy a második versenyhétvégén lerugdossuk egymást a versenypályáról, még nyolc forduló hátra van. Remek hétvége volt ez így is, nem nyertem ugyan, de szereztem 16 pontot.


Rickard Rydell: A kvalifikáció során megmutattuk, milyen nagy tempóra vagyunk képesek, de a versenyen egy kicsit nehezebb dolgunk volt. A második futamon meglöktek hátulról, irányíthatatlanná vált a versenyautóm, és csak csúsztam keresztbe. Remélem, majd a tévéfelvételről ki tudom deríteni, mi is történt pontosan. Nagyon csalódott vagyok, amiért nem sikerült befejezni a második futamot, így nem volt tökéletes ez a hétvége.


Jordi Gené: Örülök, hogy idén ilyen sok gyári versenyző indul a SEAT Sport színeiben, a csapat-világbajnoki cím miatt fontos, hogy versenyről versenyre annyi pontot gyűjtsünk össze, amennyit csak bírunk. Az eredményemnek már kevésbé örülök.

A rajtjaim jól sikerültek, és az autóm sem volt rossz a versenyek első szakaszában, de összességében mégsem volt jól beállítva, sokat kínlódtam emiatt. A második futamban abszolút a határon autóztam, Jörg pedig mögöttem jött, és várta, hogy hibázzak. Mikor ez megtörtént, meg is előzött. Ezután már csak a pontokra koncentráltam. Okosan kell versenyeznünk, és én pontosan erre törekedtem ezen a hétvégén.

Yvan Muller: Nem örülök, ha arra gondolok, milyen reményekkel jöttem Magny-Cours-ba, de lehetett volna rosszabb is. Terting megelőzött, és elvett tőlem egy pontot, de erről nincs mit mondanom. Gyorsabb volt, megelőzött. Ennyi az egész.


Tom Coronel: Nagyon izgalmas harcot vívtam Rangonival, és azt hiszem, ő is élvezte. Keményebb verseny volt, mint amire számítottam, mert bár a szabadedzésen még tudtam tartani a tempót jó pár gyári versenyzővel, a versenyen néhány kör után alulkormányzottá vált az autóm, lelassultam, és Rangoni fel tudott zárkózni. Kicsit még meg is lökött, mielőtt megelőzött. Aztán viszont elrontotta a féktávot, túlcsúszott a kanyaríven, én meg elmentem mellette. Ez háromszor történt meg, jó kis verseny volt.

Augusto Farfus: Kemény hétvégénk volt. Egyrészt szenvedtem a pluszsúlytól, amit cipeltem, másrészt Magny-Cours egyáltalán nem fekszik az autóinknak. Ezekkel a típusú kanyarokkal egyszerűen nem tudtunk semmit sem kezdeni.