WTCC hideg fejjel

2006.09.26. 17:27
Tarquini nagyképű, Zanardi vicces, Rydell boldog, Terting visszafogott, Larini büszke. A második futam ominózus helycseréjéről sajnos senki sem beszél.

Gabriele TARQUINI, SEAT Leon: Reméltem, hogy gyorsabb leszek az első futamon, de sajnos a BMW gyorsabb volt, a legjobb, amit tudtam a harmadik helyhez volt elég. Mivel már nem volt vesztenivalóm, taktikát változtattam erre az eseményre. Az első versenyen olyan keményen támadtam, ahogy csak bírtam, így végül a dobogón végeztem, ami jó eredmény. A második versenyen borzalmasan nehéz körülmények között az autóm egyszerűen megállíthatatlan volt, a leggyorsabb kör is az enyém volt. A verseny elején hibáztam, és veszítettem néhány pozíciót, de aztán már minden rendben ment. Nem tudom, miért voltam ennyire gyors a második futamon, talán azért, mert többet kockáztattam, mint a többi pilóta. A következő verseny Valenciában lesz, ami fekszik nekünk, de a BMW is kétség kívül jól teljesít majd. Ez lesz a SEAT otthoni versenye, szóval biztos vagyok benne, hogy mindent megteszünk majd, hogy látványos legyen a viadal.

Alessandro ZANARDI, BMW 320si: Nyerni fantasztikus, különleges érzés, igaz, tavalyi, oscherslebeni győzelmem utáni érzelmeimet semmi nem múlhatja felül, hiszen az volt az első a visszatérésem után. Azóta eltelt egy év, és a lábaim még mindig nem nőttek vissza, úgyhogy még mindig kemény meló vezet a győzelemhez. Minden pilótának az az álma, hogy amikor belenéz a tükörbe, azt lássa, hogy az ellenfelei egyre kisebbek és kisebbek. Amikor a rajtrácson álltunk, és vártuk, hogy kezdődjön a második futam, arra gondoltam, nem lenne rossz ötlet, ha törölnék a futamot, és az első versenyen szerzett pontokat dupláznák. Valamiért azonban senki sem hallgatott rám. Rickard RYDELL, SEAT Leon: Remélem fordult a kocka, ami a szerencsémet illeti, mert ez a hétvége sikeresen zárult. A pólpozíciónak nagyon örültem, az autó is kitűnő volt, gyors és versenyképes. Természetesen nem nyugodtam bele a második helybe, megpróbáltam elkapni Zanardit, de nagyon jó tempót autózott egész hétvégén. Nagyon örülök, hogy a második versenyen ilyen sok pontot tudtunk elhalászni a BMW orra elől, pontosan ez volt a célunk. A mérnököm azt mondta, a második futamon ne vállaljak semmiféle rizikót. Nem volt nehéz megelőzni a BMW-ket, ha lett volna még egy köröm, talán Larinit is megfogtam volna. Peter TERTING, SEAT Leon: Ez a hétvége nem kezdődött túl fényesen, motorproblémáim voltak. Ki kellett cserélni, így a tizenkilencedik rajtkockából kezdtem az első futamot. Nem gondoltam volna, hogy ezen a hétvégén ilyen sok pontot gyűjtök majd. Jó beállítást találtunk a száraz és a nedves pályára egyaránt. A SEAT nagyon jó csapat, nagyon boldog vagyok, hogy velük lehetek. Mindent megteszek, hogy segítsem őket az egyéni és a csapatbajnokságban.


Nicola LARINI, CHEVROLET Lacetti: Ez egy jó versenyhétvége volt különösebb problémák nélkül. Örülök, hogy végre nekem is sikerült a dobogón végezni csakúgy, mint a csapattársaimnak korábban. Az első futamon megpróbáltam utolérni az élen autózó pilótákat, de ez egyszerűen lehetetlen feladat volt, úgyhogy végül megelégedtem a hetedik hellyel, és azzal, hogy a második versenyen az első sorból indulhatok. Imádok esőben menni, és az autó is jó volt. Küzdöttem Tertinggel, és megsérültek az első gumijaim, az utolsó három körben már nagyon kínlódtam. Ott volt előttem a lehetőség, hogy a dobogóra álljak, azon voltam, hogy minél jobban megnehezítsem az üldözőim számára az előzést. Sikerült.