Kövérek a bajnoki címért

2006.10.04. 13:04
A bajnokságban vezető két pilóta autója lesz a legnehezebb a World Touring Car Championship következő versenyén, Valenciában. A két rivális, Priaulx és Tarquini 65 kilós hendikeppel lesz kénytelen teljesíteni a hétvégét.

Hiába telik-múlik a drága idő, a WTCC-ben csak nem születik döntés. Két versenyhétvége, vagyis négy futam van még hátra, így összesen még negyven pontot lehet még begyűjteni, ám erre csak matematikai esély van. Ha valaki ennek csak a felét megcsípi, már az is óriási teljesítmény. Az már egyértelműen látszik, ki nem fog bajnokságot nyerni, de a győztes kilétét illetően egyelőre csak találgatni lehet.

Jelen állás szerint Andy Priaulx tűnik leginkább esélyesnek. A brit versenyző egész évben kiegyensúlyozottan teljesített, mindössze egyetlen hétvégén maradt pont nélkül, sokszor tett csodát annak ellenére, hogy nagyon nehéz autóval versenyzett. Priaulx vezeti a bajnokságot, de előnye mindössze egyetlen apró pont a SEAT Sport olasz pilótájával, Gabriele Tarquinivel szemben.

Annyi szerencséje van Priaulx-nak, hogy olasz ellenlábasa pont ugyanolyan nehéz versenyautóval áll majd rajthoz a WTCC következő versenyén, Valenciában. A BMW320si-ben és a SEAT Leonban egyaránt 65 kilós pluszsúly nehezíti majd az éllovasok dolgát. A bajnokságban harmadik helyen álló Rydell hátránya négy pont, hendikepje 55 kiló lesz, csakúgy, mint a hétpontos hátránnyal negyedik helyen álló Dirk Müllernek. Az élmezőnyből James Thompsonnak és Yvan Mullernek lesz a legjobb dolga, nekik mindössze 30 kilót kell majd megutaztatniuk Valenciában. Összesen 19 autóban lesz majd pluszsúly, ebből ketten az újoncoknak járó húsz kilót cipelik. Oscar Nogués lehetőséget kapott, hogy hazai pályán bizonyítson egy Leon volánjánál, María de Villota pedig egy Chevrolet Lacettivel mutatja majd meg a fiúknak elsőként a WTCC történetében, mit tud egy nő a volánnál.

Hendikep a WTCC-ben
a valenciai versenyhétvége előtt

Andy Priaulx, BMW 320si: 65 kg
Gabriele Tarquini, SEAT Leon: 65 kg
Rickard Rydell, SEAT Leon: 55 kg
Dirk Müller, BMW 320si: 55 kg
Jörg Müller, BMW 320si: 50 kg
Peter Terting, SEAT Leon: 40 kg
Augusto Farfus, Alfa Romeo 156: 40 kg
James Thompson, SEAT Leon: 30 kg
Yvan Muller, SEAT Leon: 30 kg
Gianni Morbidelli, Alfa Romeo 156: 20 kg
Alex Zanardi, BMW 320si: 20 kg
Oscar Nogués, SEAT Leon: 20 kg
María de Villota, Chevrolet Lacetti: 20 kg
Jordi Gené, SEAT Leon: 15 kg
Robert Huff, Chevrolet Lacetti: 10 kg
Alain Menu, Chevrolet Lacetti: 10 kg
Salvatore Tavano, Alfa Romeo 156: 5 kg
Tom Coronel, SEAT Leon: 5 kg
Nicola Larini, Chevrolet Lacetti: 5 kg