WTCC hideg fejjel

2006.10.10. 16:10
Olyan sűrű a mezőny, hogy a pilóták sem mernek találgatni a bajnoki cím sorsát illetően. Jörg Müller favoritja Rickard Rydell, Andy Priaulx magában bízik.

Augusto FARFUS – N.technology: Iszonyatosan örülök, jó kis hétvége volt, ráadásul én vezetem a bajnokságot. Némi alulkormányzottsággal mindkét futamon meg kellett küzdenem, de tettem a dolgomat, elégedett vagyok. Mindkét futamon tisztán és finoman vezettem, már amennyire ez lehetséges volt. Nagyon figyeltem a gumikra, de még ez sem volt elég, az utolsó két körben már nagyon nehéz dolgom volt. Minden rendben ment, a második futamon pedig nagyon szerencsés voltam, sikerült kimaradnom a lökdösődésekből. Az igazat megvallva a második futamon gyorsabb voltam, mint Menu, de Larini meg nálam volt gyorsabb. Amikor megelőzött, megpróbáltam elkapni, de végül elengedtem, mert minden körben rám vert két századmásodpercet.

Jörg MÜLLER – BMW Team Germany: Számítottam-e arra, hogy ilyen pozícióban leszek? A kvalifikáció után igen, mert az autóm remekül viselkedett a nagy súly ellenére. A szezon elején kínlódtunk a pluszsúlyokkal, miközben Andy (Priaulx) autója mindig jó volt. Sokat dolgoztunk ezen, és most már nagyobb hendikeppel is remek a versenyautó. Nem lehet megjósolni, hogy mi lesz Makaóban, sok pilótának van esélye a végső győzelemre. Van a SEAT-nál néhány pilóta, akinek nem lesz sok pluszsúly az autójában, Rickard Rydellnek rengeteg tapasztalata van. Szinte lehetetlen lenne megmondani, mire számíthatunk. Luca RAGONI – Proteam Motorsport: Teljesen őszintén megmondom, arra számítottam, hogy jól fogok teljesíteni a hétvégén, mert nagyon gyorsnak tűnt az autó. Az első szabadedtéstől kezdve versenyképesek voltunk, és az autó még fejlődött is a hétvége folyamán. A csapatomnak ajánlom ezt az eredményt, és meg szeretném köszönni Menunek, hogy ennyire fair volt mindkét futamban, amikor küzdöttünk.


Duncan HUISMAN – BMW Team Italy-Spain: Nagyon jó érzés a dobogón végezni, pláne úgy, hogy a BMW Team Italy Spainnek ez volt a hazai versenye. Az első futamban nagyon jó volt az autóm, de az utolsó néhány kör már kínlódás volt, úgyhogy nagyon nyomtam neki, hogy egy kicsit meglógjak. A második futamon ugyanez volt, megpróbáltam ellépni Jörgtől (Müller), de nem sikerült. Rázárhattam volna az ajtót, de lehet, hogy akkor mindketten rosszul járunk. Azért vagyok itt, hogy minél több pontot gyűjtsek a BMW-nek, és mivel a bajnokságban úgysincs esélyem, nem akartam elvenni a pozíciót Jörgtől. Nicola LARINI – Chevrolet: Jó hétvége volt. Mindkét verseny kemény volt, a második különösen. Terting eltalált, és vesztettem három másodpercet, ami egyben azt is jelentette, hogy leszakadtam az élbolytól. A második versenyen egyre csak nőttem és nőttem Rangoni tükrében, de nem tudtam megelőzni, pedig az autóm körről körre egyre jobb lett.


Dirk MÜLLER – BMW Team Germany: A sárga zászlók miatt nem sikerült egyetlen igazán gyors kört sem teljesíteni a kvalifikáció során, hogy előrébb kerüljek a rajtrácson. A 22. helyről indulni olyan volt, mint egy rémálom. Sikerült a 11. helyen zárnom az első futamot, mert volt egy zseniális köröm, amikor mindenkit meg tudtam előzni. Azt kell, hogy mondjam, nem tetszett ez a fajta versenyzés. Rengeteg volt a lökdösődés, az autóm hátulja tele van a nyomaival. A második futamon a második körtől kezdve nem tudtam rendesen kapcsolni az ötödiket, nehéz volt így versenyezni. Végül sikerült szereznem két pontot a második futamon, az elsőn pedig feljöttem a 22. helyről a 11.-re, ez azért nem is olyan rossz.


Andy PRIAULX – BMW Team UK: Ami az első verseny balesetét illeti, én úgy gondoltam, hogy már megelőztem Tarquinit, és befordultam a kanyarba. Ő nem akart lemenni a fűre, nem hibáztatom. Ő sem hibáztathat engem a történtekért, természetesen nem volt szándékos. Teljesen készen vagyok a második versenytől, kiautóztam a szívemet. Szereztem egy pontot, ami még nagyon jól jöhet, és nem is lesz nagy hendikepem Makaóban. Nagyon pozitívan állok a makaói futamhoz, nagy kedvem van versenyezni. Tom CORONEL – GR Asia: A szezon elején természetesen csak arra koncentráltam, hogy megnyerjem a függetlenek bajnoki címét, nem harcolhattam a gyári pilótákkal, a független versenyre kellett összpontosítanom. Nagyon feldob, hogy végre szabad vagyok, úgy versenyezhetek, ahogy akarok. Imádom Makaót. Volt már leggyorsabb köröm, nyertem is versenyeket. Több mint húsz piros zászlót láttam már Makaóban, remélem, idén csak zöldeket látok majd.


Gabriele TARQUINI – SEAT Sport Italia: Az első versenyen Priaulx nagyon keményen jött belém az első kanyarban. Folytattam a versenyt, és jó tempót autóztam az ezt követő pár körben. Elkaptam Coronelt, és meg is előztem, amivel feltárult a lehetősége annak, hogy megcsípjem a nyolcadik helyet. Aztán két körrel a vége előtt Coronel eltalált, és lecsúsztam a pályáról. Az autó megsérült, ezért mentem neki Rydellnek az egyenesben mielőtt nekivágódtam a falnak. Az autó gyakorlatilag megsemmisült. Semmi esély nem volt rá, hogy rendbehozzuk a második futamra. Rickard RYDELL – SEAT Sport Sverige: Nem ilyen eredményt képzeltem el magamnak. A kvalifikáción pechem volt a sárga zászlókkal. Az első futamon jó volt az autóm. Belülről megelőztem egy csomó autót, de aztán Gabriele (Tarquini) belém jött, és eltörött a felfüggesztésem. Ennek következtében az autó a második versenyen nem volt igazán jó. Ebben az egészben egyetlen pozitívum van, könnyű lesz az autóm Makaóban.