Kilencen nyerhetnek

2006.10.18. 17:26
Augusto Farfusnak 60 pontja van, Jörg Müllernek eggyel kevesebb, mégsem valószínű, hogy ők nyernek idén, előbbinek 80, utóbbinak 75 kilós pluszsúly lesz a versenyautójában az utolsó hétvégén. Nem lesz könnyű dolguk.

Egyetlen forduló van már csak hátra a World Touring Car Championshipből, a bajnoki cím sorsával kapcsolatban azonban éppúgy nem lehet semmi biztosat kijelenteni, mint az első futam előtt. Matematikai esélye még kilenc pilótának van, és mivel az utolsó verseny a makaói utcai pályán lesz, ami nagyon szűk, nincs bukótér, helyette fal van mindenütt, bármi megtörténhet.

Elég, ha valakit az első futamon megpöccintenek, úgy összetörheti a versenyautóját, hogy biztosan nem indulhat a második versenyen, és pont nélkül marad. Előzni is nehéz Makaóban. Csak egy dolog bizonyos, kemény küzdelem lesz.

A bajnokságban jelenleg Augusto Farfus vezet. Az Alfa Romeo brazil pilótájának hatvan pontja van, esélye azonban nem sok. A 156-os Alfát a maximális 80 kilós pluszsúllyal terhelik meg az utolsó hétvégére, nagy csodának kéne ahhoz történni, hogy Farfus ilyen nehéz autóval elég pontot gyűjtsön a bajnoki címhez, de a félgyári versenyautóval már az is óriási teljesítmény, hogy egy fordulóval a szezon vége előtt ő vezeti a tabellát. Hasonló a helyzet Jörg Müllerrel. A BMW német pilótája holtversenyben második a bajnokságban, mindössze egyetlen pont választja el Farfustól, de neki is nagy terhet, 75 kilogramm pluszsúlyt kell majd megutaztatnia Makaóban. Andy Priaulx-nak már sokkal nagyobb esélye van. A brit világbajnoknak ugyanúgy 59 pontja van, mint Jörg Müllernek, de csak 45 kiló lesz az autójában, és ezzel ő az egyik favoritja a makaói hétvégének. Gabriele Tarquininek 57, Rickard Rydellnek 54 pontja van, előbbi 45, utóbbi 35 kiló súlyt kap az utolsó versenyre. Mindkettőnek komoly esélye van, hogy bajnok legyen. Rydellnek különösen nagy tapasztalata van Makaóban, és az éllovasok közül az ő autója lesz a legkönnyebb, így a szorgalmas gyűjtögető életmód, amit Rydell év közben folytatott, meghozhatja a gyümölcsét, és talán végre futamot is tud nyerni a svéd pilóta.


Dirk Müllernek 53 pontja és 35 kiló pluszsúlya van, ő az utolsó, akinek igazán nagy esélye van rá, hogy bajnok legyen. A többiek, James Thompson, Yvan Muller és Peter Terting már inkább csak matematikailag mondhatók esélyesnek, de leírni nem szabad őket sem. Makaóban bármi megtörténhet. November 19-én minden kiderül.

Hendikep a WTCC-ben
a makaói versenyhétvége előtt

Augusto Farfus, Alfa Romeo 156: 80 kg
Jörg Müller, BMW 320si: 75 kg
Andy Priaulx, BMW 320si: 45 kg
Gabriele Tarquini, SEAT Leon: 45 kg
Luca Rangoni, BMW 320si: 45 kg
Rickard Rydell, SEAT Leon: 35 kg
Dirk Müller, BMW 320si: 35 kg
Peter Terting, SEAT Leon: 30 kg
James Thompson, SEAT Leon: 20 kg
Yvan Muller, SEAT Leon: 20 kg
Nicola Larini, Chevrolet Lacetti: 20 kg
André Couto, SEAT Leon: 20 kg
Jan Magnussen, BMW 320si: 20 kg
Jordi Gené, SEAT Leon: 15 kg
Alex Zanardi, BMW 320si: 10 kg
Robert Huff, Chevrolet Lacetti: 10 kg
Alain Menu, Chevrolet Lacetti: 10 kg
Gianni Morbidelli, Alfa Romeo 156: 10 kg
Salvatore Tavano, Alfa Romeo 156: 5 kg
Tom Coronel, SEAT Leon: 5 kg
Duncan Huisman, BMW 320si: 5 kg