Bajorautó

2000.07.19. 11:37
Néhány évig tartó balsorsomnak véget vetve megvásároltam első BMW-m. Az okok közt két igen lényeges dolog szerepelt: a talján ALFA-LANCIA-FIAT triumvirátus megbízhatósága az őrületbe kergetett, ugyanakkor pénz állt a házhoz
 
   

1996. .Az ellentábor agresszív támadásait figyelmen kívül hagyva a vágy titokzatos tárgya egy 320 coupe-ban nyilvánul meg. Az érzés már-már leírhatatlan. A kiváló menetteljesítményt, a vezetőt kényeztető ergonómiát és külcsín sokszor leírt közhelyeit nem ismételném. Egy sajnálatos őszi baleset, a kóbor kutya közlekedésbiztonságilag igencsak vitatható spontán sávváltoztatása futtatta zátonyra harmonikus kapcsolatunkat. Biztosítós holocaust végeredménye: erős nullszaldó.

 
   

1997. Második társam az alomból: 318 touring. Hasonló egyéniség, de nem felhőtlen az érzés. Rengeteg a nyílászáró és négy henger egy bajorautónál kapufa. A szakember persze frappáns magyarázattal él: más a célcsoport. Gyors eladás a márkához illően korrekt áron. De lépjünk eggyel feljebb.

 
   

BMW 525i E 34 Executiv: bőr, nagyklíma, könyöktámasz, stb. Belső tér nem egyszerűen van, ez már a nagybetűs Enteriőr.Árad belőle a nyugalom és a megbízhatóság. Deutschland, deutschland, überauto_. Megfelelő vezetési élmény a következő módon érhető el: üléspozíció a legalacsonyabb tartományba helyez, bal könyék az ajtókárpit és ablak találkozásánál lazán megtámaszkodik, ujjak lágyan a volánt érintik. Zöld lámpára várakozásnál egy Ötösből nincs átnézés a szomszéd járműbe. Bajorautós nem köszönget a másiknak, ha szembe találkozik. Csak halad. Ezt van, aki ünnepélyesebbé teszi diszkrét ködlámpa használattal. A modell hátránya, hogy közúti ellenőrzésnél biztos befutó, kezdődik tulajdonos és autójának firtatása. Ha minden papírunk stimmel, búcsúzáskor bonuszként kapjuk a közeg, "most az egyszer megúsztad lenne több időnk" -pillantását.

Visszagondolva ezek voltak az első gomolyfelhők.

 
   

1998. Újabb váltás, ezúttal egy E36 325 TDS-re. Hibátlan jármű plusz káprázatos fogyasztás. Fundamentalista BMW-sek szerint diesel = fillérvadászat. Sebaj.

1998. május 26.: fekete nap, az összeomlás, a vég. Alaptétel: Magyarországon kétféle BMW létezik, lopott, vagy amit el fognak lopni. Budapest illusztris éttermének parkolójából ellopták a kisbajort. A szerv együttérzőn sajnálkozik, az ellentábor mutatóujját az égre emeli, és intenzíven bezzegel. Az érzés majdhogynem megegyezik egy végtagamputálással. Fogadkozás: ebben az országban több német autót soha! Bizakodás, ismerősök beszámolói, ("a haveromé is meglett"), de tudom, ezek a szerencsések annyira valós személyek, mint Columbo hadnagy felesége; minden részben szerepel, de még senki nem látta.

Egy év telt el. Újra nemnémet autó. Nincs rettegés a tolvajoktól, de más sincs. Az Európát leköröző drogtörvény alkotói figyelmetlenek voltak, a bajorautó ugyanis drog. Függőséget okoz. Fizikait, lelkit egyaránt. Hiába az elvonókúra, a fenyegetés. A tudati emlékek elnyomhatók, a sejtemlékezés soha.