Elegancia és agresszív erő

2001.08.29. 10:04
James Bond autót vált. A 007-es ügynök, rajongói unszolására, a kritikusok nyomására és a pénz szavára hallgatva hátat fordít a BMW-nek (kellett nekik Rover-ügy...). A BMW Z3, 750iL és Z8 után újra angol autóba száll. Az Aston Martin új üdvöskéje, a kb. 60 millió forintnyi összegért ôsztôl megvásárolható Vanquish V12 lesz a következô film csodajárgánya.

A sorozatban nem ez az elsô Aston Martin. A legismertebb Bond-autó, egy 1965-ös DB5 idén kelt el 158 ezer fontért, Max Reid vette meg feleségének Bálint napi meglepetésként az öreg járgányt, amit a közönség a Golden Eye-ban láthatott utoljára, volánjánál akkor Pierce Brosnan ült.

 
   
    Vanquish

A Vanquish minden tekintetben elôdei felett áll. A DB-sorozatot váltja fel, megjelenése eleganciát és agresszív erôt sugároz. Hat literes, 450 lóerôs motorja 300 km/h sebesség fölé képes gyorsítani, 160-ra 9 másodperc alatt gyorsul.



 
   
  Desmond Llewelyn

A sorozat elválaszthatatlan a szuperautóktól. (A sors szeszélyébôl adódóan az egyik színész, a Q-t alakító Desmond Llewelyn 85 éves korában autóbalesetben halt meg Sussexben). A kezdetektôl luxusautókban feszített az ügynök. Az elsô Bond filmben (Dr. No, 1962) Sean connery egy világoskék Sunbeam Alpine modellt vezetett, egy év múlva Ian Fleming, a Bond novellák szerzôje egy 4.5 literes Bentleyre szavazott, ugyanebben a filmben (Oroszországból szeretettel, 1963) a másodhegedűs szerepét egy fekete Rolls játszotta.

 
   
    DB5

Az igazi sikert a 65-ös Goldfinger hozta meg, ekkor tűnt fel az Aston Martin. Ebben már minden extra megvolt, ami annyira jellegzetessé tette a késôbbi filmeket: gépfegyver a lámpák alatt, füstösítô, katapult sűrített levegôs meghajtással, rádió. Az autó 330 lóerôs volt, és 232 km/h sebességet volt képes elérni. A film akkora siker lett, hogy a még ugyanebben az évben leforgatott Thunderballban újra elôvették a DB5-öt. Ezután már csak a 95-ös Golden Eye-ban és a Tomorrow Never Dies-ban (1997) tűnik fel, mint Bond kocsija.

 
   
  Toyota 2000 GT

1965-ben a Tokiói Motor Show-n egy Toyota 2000 GT volt az aktuális szenzáció. 150 lóerôs, soros 6 hengeres motor, 220 km/h végsebesség, mindez eddig nem alkalmazott technikai megoldásokkal. A Bond-csapat két ilyen japán csodát alakított át a film számára. Az igazi extrák az elektronikában rejlettek: zártláncú tv, vezeték nélküli telefon, hi-fi kazettás magnó, mini színes tv. A "Csak két életed van" mégsem lopta be magát a közönség szívébe.

 
   
    Lotus

Ezek után kevésbé jelentôs filmek készültek, de mindegyiknek megvolt a maga különlegessége. Az egyikben egy Matador Coupe repült 16 métert, a 77-es "A kém, aki szeretett engem"-ben egy Lotus változott tengeralattjáróvá. Volt epizód, amiben Citroen játszotta a fôszerepet, volt, amiben az angol Deux Chevaux.

 
   
 

1987-ben lép színre újra az Aston Martin egy DBS-sel, de csak mellékszerepben, a sikerben osztoznia kellett egy BMW-vel, egy VW-vel és egy Mercivel. (A BMW 1983-ban debütál egy 5-ös szériával és egy motorbiciklivel).





 
   
    BMW Z3 GoldenEye

Bond tizenharmadik autómárkája a BMW, a Z3 GoldenEye hivatalos autója lett. A film sajtótájékoztatójáig titokként kezelték az angol-német együttműködést. Bármily meglepô, pénz nem cserélt gazdát, a producer és a gyár képviselôi úgy vélték, jó reklámfogás mindnyájuknak. Mivel a sorozatgyártás még nem indult be, filmet két próbamodellel forgatták le. A GoldenEye premiervetítése napján mutatták be a Z3-at, ami olyan sikeres lett, hogy Alec Baldwin rögtön vett egyet feleségének, Kim Basingernek, majd hamarosan követte ôt Spielberg és Madonna is.

 
   
  BMW Z8

Sokáig úgy tűnt, a BMW a tökéletes megoldás. A Z8 csodálatosan szerepelt a tavaly nálunk is játszott "A világ nem elég"-ben. Ebben az autóban már minden megtalálható: távvezérlés, tökéletes navigációs rendszer, rakétakilövô rendszer. Az együttműködés mégis megszakadt. A pletykák szerint az angol gyártó jelentôs összeggel támogatja a most készülô új produkciót, meg aztán Bond mégiscsak angol...