Márkaklubot mindenkinek!

2001.05.23. 10:18
Magyarországon közel nyolcvan márkabarát klub működik. Szinte minden típusnak van klubja, még regionális klubok is kialakulnak az ország különböző területein. Egy-egy márka két klubbal is büszkélkedhet. A hétvégén tartották a magyar márkabarátok első nagy, össznépi találkozóját.
 
   
    Az elsô megbeszélés 2000 júniusában

Pár hónappal ezelőtt az elszántabb márkaklubok vezetői összegyűltek, és egy tizenharmadik kerületi földalatti kocsmában elhatározták, érdekképviselet alapítanak. Minden klubot az autó szeretete tart össze, legyen hát akkor egy közös megmozdulás. Persze ez szép és nemes gondolat, de ha valaki próbált már kettőnél több embert bármire is rávenni tudja nem kis feladatot vállaltak fel.

A 02 BMW Club Magyarország, Alfa Romeo Club Magyarország, Capri Club Magyarország, Magyar Opel Manta Club, Magyarországi Bogarasok Klubja és a Trabant-Wartburg Klub szervezésében megkezdődött a munka. A pincéből az emeletre került a további megbeszélés helyszíne, majd óriási viták keretében egy Egressy úti épületben folyt tovább a küzdelem. Hol, mikor és hogy történjen a találkozó. Maximalizálva legyen-e a létszám, vagy minden klubból annyian jöjjenek ahányan tudnak.

 
   
  Alfások a felvonulásra indulnak

Végre megszületett az utolsó időpont: május 19. szombat. A pénteki vihar fenyegetésképpen néhány fát az útra döntött, de később belátta, nincs értelme viaskodni a találkozóra készülők tömegével. Elviselhetően szeles napsütésben a budaörsi Tesco parkolójában megkezdődött a Magyarországi Márkaklubok Első Hagyományteremtő Találkozója.

 
   
    A Velorexnek egyenlöre még nincs klubja

A parkoló hátsó szegmensében kopasz bomberdzsekis biztonsági őrök vigyázó szeme előtt elhaladva autónként 999Ft befizetésével léphetett be a klubtag a Kánaánba. 412 fizető márkabarát akadt, aki képviselte márkájának színeit. Gyönyörű és érdekes járművek voltak. Az még rendben volt, hogy a kiválló Moszkvicsok mellet egy Csepel teherautó szomszédságában egy Warsava pompázott, de a Velorexekre nem számítottam.

 
   
  Suzuki 4x4 klub

Mocsár hiányában a népes terepjáró szekció a szélére szorult. 4x4 Suzuki Klub, Toyota terepjárók, Land-Rover klub, és még ki tudja.

A Hondások is a szélre húzódtak. Gyönyörű csillogó villogó szárnyak. Egy fehér Honda motorháztetején nagy piros kör. Mi a bánat ez? Aztán megvilágosodtam...

 
   
    Zsigulik - Skodák - Hondák

Egy kicsit arrébb sorakoztak a Ladások. Ahogy ott álltak, a pár évvel ezelőtti felvásárlási őrület képei ugrottak be, amint a frissen szilikonozott darabokra vetik magukat a külföldről érkezett kalapos-bajuszos arcok. Itt egyelőre nyugalom honolt, aminek délutánra nyoma sem maradt. Akkor már vidám gumiégetéssel pörögtek a parkolóban.

 
   
  Szerintem a legszebb

A kétütemű szekció létszámban is kitett magáért. Kiváló színben és eredeti állapotban tündöklő Wartburgok és ültetett tuningolt, négyüteműsitett Trabik. Egy kis részen vásári hangulatú alkatrész börze szolgálta a TraBurgosokat.




 
   
    X1/9 x 2

Aztán a Fiatok, egy gyönyörű restaurált hathengeres és a szívemhez közelálló kettő darab x1/9 is feltűnt a sorban.







 
   
  Intercooler

A hátuk mögött kis tömeg állja körül az egyik Opel Mantát. Nicsak: egy feltöltő, vagy mi is az ami kidudorodik a motor tetején úgy, hogy a motorháztető is ki van vágva? Nincs akkora baj, csak egy turbólevegő hűtő került a nem éppen ideális helyre.


 
   
    Az elnök

De haladjunk inkább, van itt szebb látni való is. A Renault 4 klubnál egy kicsit elakadok. Ilyen is van, - mondja a klubvezető és mutatja a kissé túlrestaurált négyes motorterét, majd a sajátja felé int és a tegnapi viharral magyarázza az ütött kopott zöld autójának fehér motorháztetejét. Nemzeti szín lobogó leng az autón: ez az elnöki autó.

Hogy egy öreg Skodából mit lehet kihozni, szépen prezentálták. Mindig is foglalkoztatott, mi viszi rá az embereket, hogy Skodát tuningoljanak, de mint kiderült, remek alany a kendácsoláshoz. Aztán eszembe jutott egy piros gyorsulási bajnok farmotoros. Lehet hogy van benne valami?

 
   
  Caprik

Az üres sörsátorhoz közel Ford Caprik sorakoztak minden színben. Egész Capri generáció. Minisek is rengetegen. Szép piros Alfák, majd a Lancia klub nagy erőkkel, zászlóval hirdette a jelenlétét.
Egy-két finom EVO Lancia. Közvetlenül mögöttük a 3-as BMW-k. Szól a techno.

 
   
    02 BMW

Mellettük a 02-es BMW-sek. Nem kell kommentár. Nem vagyok BMW rajongó, de ezek az autók minden tekintetben tökéletesek.

A Bogár Klub elnöke nem tudom, hogyan szűrte a résztvevőket, mert mint az előkészületekkor mondta, nem mer körlevelet küldeni a klubtagoknak az eseményről: akkor ellepnék az egész parkolót.

 
   
 

Persze jön a svéd acél. Azt hittem, nem lesz Volvo, de nagy örömmel láttam, hogy szép számmal vannak. A Volvo Amazon ablakában egy sisak szarvakkal. A vikingek meg biztos a sörsátorban eszik a gyrost. A Volvo sor végén három SAAB 900 és egy 9-5 -Aero a Saab 900 klub színeiben.

 
   
    Egy Lincoln Continental kisebbfajta V8-as 5500 ccm-es motorral

Természetesen az Amerikai autók sem hiányoztak. Bocsánatot kérek, de fogalmam sincs milyen márkák voltak.

Kis cetlit is töltöttem ki, hogy a találkozón ki a legszebb, legeredetibb, és a legsportosabb. Mint megtudtam, az ítélethirdetés egy veterán VW buszt hozott ki győztesnek mind a legszebb, mind a legeredetibb kategóriában, én mondjuk nem is láttam VW buszt, de az biztos az én hibám. Biztos ki is felejtettem valakit a felsorolásból, de mentségemre szóljon, rengeteg volt a látnivaló. A legsportosabb egy Capri lett, ami a felhozatalt ismerve azért vicc. De nem is ez volt a lényeg.

Bemutatkozó és hagyomány teremtő rendezvény volt. Rengeteg bénaság, és szervezési baki volt, amit a rendezők is elismertek. Egy autós találkozóra autós programok kellenének. Érdekes az erőművész és a rock-zenekar, csak estére már nem maradt senki aki megnézné. Én sem.
A késői eredményhirdetés sem okos dolog.
Az autós felvonulásról ne is beszéljünk. De mint a szerződéskötéskor kiderült csak akkor nem kell kifizetni a 250 ezer forint helypénzt, ha az autók Tescós lufival díszítve végigvonulnak a városon.