Vad kostar* hintaszék?

2001.09.17. 09:39
Kezemben a nyolcoldalas kiadvány, a tetején vastag betűkkel: II. Országos Volvo Találkozó. Egy hasonló feliratú matrica társaságában ezt kapta minden érdeklődő, aki dacolva a fenyegető esővel, meglátogatta a budaörsi IKEA parkolóját. Délután már szakadt, de addigra véget ért a Volvomuri.
 
   
   

A találkozók egyértelműen a résztvevő elmebeteg rajongók szórakoztatására születnek, de egy jól szervezett rendezvényen az arra tévedő külsősök is jól érezhetik magukat. A szervezők gondoskodtak azokról is, akik csupán rizslámpavásárlás ürügyén keveredtek az IKEA vonzáskörzetébe, de felkeltette figyelmüket a szokatlan Volvo sereg.

 
   
 

Az elkerített parkolóban szép számban gyűltek a Volvók. Típus, évjárat vegyesen. Hogy a kevésbé hozzáértők is tisztában legyenek a tényekkel, a sor elején az autókat időrendi sorrendben, eredeti vagy restaurált típusok kiállításával reprezentálták. Mindegyik mellett egy táblácskán a műszaki adatok, és egy pár szó az autó történetéről.

 
   
   

A délelőtti szabad program az ismerkedésre, ügyességi versenyen való megmérettetésre és az említett nyolcoldalas kiadvány áttanulmányozására szolgált.






 
   
 

A formaságok és a találkozó részletes programja után a negyedik oldaltól kezdődtek a kérdések. "Melyik Volvo formatervezője volt magyar származású?", "Mikor készült az első Volvo?" "Melyik volt a legutolsó hátsókerekes típus?" - és hasonlók szerepeltek a márkaismereti vetélkedő kérdései között.

 
   
   

A veterán kvíznek csak az igazán tájékozottak futottak neki. Az első Volvo esetében nem csak az időpontot, hanem a pontos típust is ki kellett választani. A járatlanabbak - mint például én - általában már a kérdéseket sem értették.





 
   
 

Kárpótlásul aláfekhettem megvizsgálni a Volvo 66 Variomatic erőátvitelét, és gyönyörködhettem a hatajtós limuzinban. 780-as, Bertone műhelyben tervezett változatott sem láttam még soha, itt meg volt kettő is.





 
   
   

Idén is áhítattal állták körbe az átépített V8-as 244-est. A motor indítása után sokan siettek a hang eredetét kutatni, csupán az arra tévedt spániel menekült fejvesztve. Pedig nem ez volt a legtöbb köbcentis Volvo. A sarokban három kamion húzódott meg szerényen. Volvo busz sajnos nem jött, pedig azt is vártak.

 
   
 

Eladó autók is voltak bőven. 450 ezer forintért egy hamvas 244-eshez juthattam volna hozzá, vagy egy gyönyörű fehér 144-eshez 500-ért. Volt ugyanilyen típus alkatrésznek, 70 ezerért. Ebben az árkategóriában kínáltak egy tréleren érkezett, rettenetesen rozsdás és erősen mohosodó, szebb napokat látott Volvo Amazon kombit.

 
   
   

A találkozókon megszokott módon szavazni lehetett a legszebb autóra, amit idén egyértelműen egy P1800-as nyert. A mellette lévő táblácskáról megtudtuk, hogy a hajdani népszerűségének egyik oka az Angyal filmekben játszott szerepe volt. Akkor azért esett a választás a P 1800-ra, mert a forgalmazó ingyen a filmgyár rendelkezésére bocsátotta.

 
   
 

A vetélkedő kérdései között szerepelt egy vicces IKEA-s blokk is. Olyan kérdésekkel, mint: "Mennyibe kerül a Mane hold alakú hintaszék?"; "Milyen színekből állnak az eszkimó gyermeksátrak?" A helyes válasz miatt nem is, de egy csésze meleg teáért felkerestem a vendéglátó áruházat, és útközben elakadtam a konyhaeszközöknél, úgyhogy elérték céljukat.

 
   
   

Délután két óra körül kis csúszással megtörtént az eredményhirdetés. A Volvo vezérképviselet ajándékát kapták az arra érdemesek. Volt, hogy valaki hármat is. Fődíjként a legügyesebb és legokosabb versenyző a kiállított autók közül - az S40-től a Cross Country-ig - választhatott magának egyet, egy hétvégére, teli tankkal. Ezt a nyereményautót a Volvo Autó Hungária és Délkelet Európa Kereskedelmi Kft., - a vezérképviselet ajánlotta fel a nyertesnek.

 
   
 

Az eredményhirdetés után az autók száma megcsappant, pedig még egy felvonulás következett a Volvo Galériáig, ahol a vezérképviselet is várta a kíváncsiakat. Egy újabb vetélkedő keretében ott is nyerhettek egy hétvégi Volvózást.

A rendezvényt a Volvo Baráti Társáság szervezte. A vezérképviselet mellett rengeteg segítséget kaptak a VBT fô támogatójától a Volvo Ivanics Kft-tôl, aki a találkozón kiállította, szinte a teljes Volvo modellpalettát.

Aki lemaradt, 2002. májusában javíthat.

*Mennyibe kerül? (svéd)