Motorfelújítás házilag: de hogy sikerült?

2022.11.24. 14:46

A Toyota MR-2 utolsó, harmadik szériája már papíron is biztató: középmotor, hátsókerék hajtás, egy tonna alatti súly, és nyitható a teje, hogy egy kicsit jobban rohanjon a világ, amikor fűzzük a szerpentin kanyarjait. Az MR-2 valódi csodája, hogy nem csak a paraméterek hangzatosak, de valóban tudja a vidám, kanyarról-kanyarra dobálós veretést, viszont akkor miért nem jár mindenki ilyennel? Furcsa módon pont ennek a szériának kifejezetten problémás a motorja, a konkrét autónak is felújították már. Viszont ezt a tulajdonos maga csinálta, épp ezért érdekes, hogy sikerült a művelet.

Ha már japán roadsterekről van szó, itthon talán népszerűbb a Mazda MX-5, pedig a Toyota is sokáig ragaszkodott a nyitott kétüléseshez, sőt: az MR-2 első generációja már 1984-ben, évekkel a Mazda roadstere előtt megjelent, és egészen 2007-ig gyártották, három generáción át. A név megfejtése sem bonyolult: Mid-ship-Run-about 2 Seater, vagyis középmotoros, kétüléses sportautó. 

Ez meg is mutatja a lényeget: ha az ember gyorsan akar menni, minden nehéz dolgot a két tengely közé kell építeni, és ezt a Toyotánál komolyan vették, hiszen a négyhengeres motor is keresztbe került az ülések mögé. A futómű elöl-hátul MacPherson rendszerű, a kormány áttételezése gyors, vagyis minden adott, ami a sportautóhoz kell.

A motor a több kortárs Toyotából ismert 1ZZ, itt épp 138 lóerővel és 140 Nm-rel. Jófajta, 16 szelepes DOHC, viszont van neki néhány komoly konstrukciós hibája, ami olajfogyasztáshoz, később pedig kopáshoz vezet. Ez a konkrét autó pont emiatt érdekes, hiszen a gazdája, Gábor maga végezte a felújítást, vagyis remek alkalom, hogy megismerjük a munkája eredményét. 

Kérlek, ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!