Mercedes C63 AMG: csodás német kalapács, és rendesen lesújt

2022.12.01. 16:41

Azért ezt ízlelgetni kell: közel 6,3 liter egy utcai közepes szedánban, mert tényleg: a W204-es C Merci kisebb, mint a ma kapható Golf kombi. De pont ezért roppant izgalmas: sportos méretek és eltúlzott motor, hiszen az AMG sosem a fölényességről szólt, az AMG maga a fölény. A kérdés nélküli, letaglózó erő, a soha el nem fogyó nyomaték, és ehhez elég mindössze a váltót D-be húzni.

Tényleg egy bolond százat csinál, de mi ennek csak örülünk. A 2000-es évek közepe táján indult a trend, hogy a német gyártók indokolatlan méretű szívómotorokat építettek a legkisebb hosszmotoros modelljeikbe. A BMW négyliteres, az Audi 4,2-es szívómotorral szállt be a játékba, ezek voltak az M3 és az RS4, de a Mercis gőg nem hagyhatta, hogy ne az AMG legyen a legerősebb. Ágyúval lőttek verébre, így lett 6,2 literes a V8, amit történelmi okokból 6.3-nak hívnak, és nem a focimeccs emlékére.

Bárcsak lenne még ilyen lehetőség, hogy egymást licitálva próbálnak a gyártók őrült,  túlmotorizált autókat kihozni. A korszak leggyengébb szívó sportszedánja és kupéja is erősebb 400 lóerőnél, és mindegyik kihívás elé állítja a sofőrt, hisz az Audi kivételével ekkoriban még 500 lóerő környékén sem kínáltak összkerékhajtást a sportmorok mellé. 

Roland egy érdekes történettel talált meg minket, hiszen az autózás egy AMG-től távoli pontjából, a Subaru felől érkezett a német izomautóhoz. Az autó látszólag remek állapotú, és még pár Brabus logó is előkerült belőle. Az Erőmérő mai epizódját hangosan élvezzétek, mert ilyet nem gyakran hallani. A hőálló ezüst külső akár bele is szürkülhet a Mercedesek világába, de a részleteket nézve látjuk, hogy egy érdekes darabbal állunk szemben. Rendesen megdolgoztattuk a padot, és minidig szerettem ezt az autót, viszont a mérés után jobban kéne, mint valaha. 

Kérlek, ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!