Ronda, de nem finom

2001.01.04. 09:59
Ennél egyszerűbben nem nagyon lehetne. Fehér háttér, arany Daewoo-embléma. A kattintás után bukkan elő az igazi kezdőlap: fehér háttér közepén elmosódott fénykép felhőkarcolókkal. Szöülban járt ismerősöm szerint a fénykép ábrázolhatja éppen a dél-koreai főváros modern negyedét, de ugyanannyi erővel bármely más metropolist is.
 
   
   

Ez már csak azért is gáz, mert éppen az egyik Daewoo modell, a Leganza ismertetőjében írják, hogy ,,vonalaiban ránk köszönnek a koreai házak jellegzetes tetõi." Na, ezeket megnéztem volna magamnak, ha már így hivatkoznak rá. De biztos nem ezekről a toronyháztetőkről van szó.

 
   
 

Nincs sok oldal a honlapon belül. A márkakereskedők listája jól áttekinthető (háttérszín: fehér), majdnem mindenhol van email-cím is, saját honlapba viszont kevés kereskedő invesztált. A ,,Daewoo Motor Story" link kattintása után a cég históriájának életbevágóan fontos részletei tárulnak szemünk elé a fehér háttér előtt, például a Daewoo Motor Hungary igazgatójának nevét memorizálhatjuk (Y. S. Hong). Elődei is beírták nevüket a halhatatlanok közé (T.W. Park és S.S. Bae, hogy mi is virtuális emléktáblát állítsunk munkásságuknak). Szerepelnek a márka eladási adatai is; kár hogy a legfrissebb számok 98-ból származnak.

A hangsúly érezhetően a futó modellek bemutatásán van; képernyővédők, játékok, képgaléria és egyéb csicsák mellőzve. Ennek tükrében viszont megdöbbentő, hogy a terepjárókról egy szó sem esik, pedig elvileg két típus is szerepel a Daewoo Hungary kínálatában (Korando és Musso). Az akciós modellek is hiányoznak, pedig a Daewoo akciói igencsak bőkezűek, például... na nem, ha ők nem részletezik a honlapjukon, akkor mi miért írjuk ide?

 
   
   

Még ennél is nagyobb probléma, hogy az árak nincsenek frissítve, így aztán persze nem is stimmelnek, legalábbis az Autó2 magazin januári számában közölt árlistával összehasonlítva. A négyből két típusnál nincs az oldalon felszereltségi lista (Matiz, Leganza), a másik kettőé (Lanos, Nubira) viszont részletes és használható. A műszaki adatok tulajdonképpen részletesek, de furcsa, hogy az egyes típusoknál nem ugyanazokat a paramétereket közlik.

 
   
 

A típusokat bemutató oldalak nagy része a szokásos PR-duma. Ebben a rovatban nem szoktuk ezt elemezni, hiszen nyilvánvaló, hogy minden szent és forgalmazó keze maga felé hajlik. A Matiz 800 köbcentis, 51 lóerős motorját ,,erőmű"-nek nevezni azért egy kicsit erős, bár ezen még lehet vitatkozni. De hogy a név még spanyolul sem jelent ,,jó tanács"-ot, ahogy a honlap állítja, ellenben árnyalatot igen, az ténykérdés.

 
   
   

A híres olasz designer nevét pedig célszerű Giugiaro-nak írni, mert a Giuggaro elég ciki, pláne ha ő tervezett egy csomó Daewoo-t. A Daewoo által E-TEC-nek nevezett motor nevének eredetére két különböző megfejtést írni sem elegáns (Effective and Ecological illetve Energetic and Effective). Ezek persze nem nagy dolgok, de sokat elárulnak a honlap készítőinek igényességéről.

Az ő kreativitásukat dicséri viszont, hogy a típusok oldalai is a meghökkentő fehér színben sziporkáznak, és a betűtípusnak használt Times New Roman is a legfrissebb kreatív trendeket követi. Akárcsak a szövegrészek faltól falig-tördelése.

Plusz: használható márkakereskedő-árlista, viszonylag részletes műszaki adatok.
Mínusz: téves áradatok, hiányzó típusok és akciós modellek, nincs saját email-cím, a design elképesztó hiánya
Alternatíva: www.daewoo-straf.hu, az egyik budapesti márkakereskedő jól kinéző és jól használható honlapja.