Ennél egyszerűbben nem nagyon lehetne. Fehér háttér, arany Daewoo-embléma. A kattintás után bukkan elő az igazi kezdőlap: fehér háttér közepén elmosódott fénykép felhőkarcolókkal. Szöülban járt ismerősöm szerint a fénykép ábrázolhatja éppen a dél-koreai főváros modern negyedét, de ugyanannyi erővel bármely más metropolist is.
Ez már csak azért is gáz, mert éppen az egyik
Daewoo modell, a Leganza ismertetőjében írják, hogy ,,vonalaiban
ránk köszönnek
a koreai házak jellegzetes tetõi." Na, ezeket megnéztem
volna magamnak, ha már így hivatkoznak rá. De biztos nem ezekről a
toronyháztetőkről van szó.
Nincs sok oldal a honlapon belül. A
márkakereskedők listája jól áttekinthető
(háttérszín: fehér), majdnem mindenhol van email-cím is,
saját honlapba viszont kevés kereskedő invesztált. A ,,Daewoo Motor
Story" link kattintása után a cég históriájának életbevágóan fontos
részletei tárulnak szemünk elé a
fehér háttér előtt, például a Daewoo Motor Hungary
igazgatójának nevét memorizálhatjuk (Y. S. Hong). Elődei is beírták
nevüket a halhatatlanok közé (T.W. Park és S.S. Bae, hogy mi is
virtuális emléktáblát állítsunk munkásságuknak). Szerepelnek a
márka eladási adatai is; kár hogy a legfrissebb számok 98-ból
származnak.
A hangsúly érezhetően a futó modellek bemutatásán van; képernyővédők, játékok, képgaléria és egyéb csicsák mellőzve. Ennek tükrében viszont megdöbbentő, hogy a terepjárókról egy szó sem esik, pedig elvileg két típus is szerepel a Daewoo Hungary kínálatában (Korando és Musso). Az akciós modellek is hiányoznak, pedig a Daewoo akciói igencsak bőkezűek, például... na nem, ha ők nem részletezik a honlapjukon, akkor mi miért írjuk ide?
Még ennél is nagyobb probléma, hogy az árak
nincsenek frissítve, így aztán persze nem is stimmelnek, legalábbis
az Autó2 magazin januári számában közölt árlistával
összehasonlítva. A négyből két típusnál nincs az oldalon
felszereltségi lista (Matiz, Leganza), a másik kettőé (Lanos,
Nubira) viszont részletes és használható. A műszaki adatok
tulajdonképpen részletesek, de furcsa, hogy az
egyes típusoknál nem ugyanazokat a paramétereket közlik.
A típusokat bemutató oldalak nagy része a
szokásos PR-duma. Ebben a rovatban nem szoktuk ezt elemezni, hiszen
nyilvánvaló, hogy minden szent és forgalmazó keze maga felé hajlik.
A Matiz 800 köbcentis,
51 lóerős motorját ,,erőmű"-nek nevezni azért egy kicsit
erős, bár ezen még lehet vitatkozni. De hogy a név még spanyolul
sem jelent ,,jó tanács"-ot, ahogy a honlap állítja, ellenben
árnyalatot igen, az ténykérdés.
A híres olasz designer nevét pedig célszerű
Giugiaro-nak írni, mert a Giuggaro elég ciki, pláne ha ő tervezett
egy csomó Daewoo-t. A Daewoo által E-TEC-nek nevezett motor nevének
eredetére
két különböző megfejtést írni sem elegáns (Effective and
Ecological illetve Energetic and Effective). Ezek persze nem nagy
dolgok, de sokat elárulnak a honlap készítőinek igényességéről.
Az ő kreativitásukat dicséri viszont, hogy a típusok oldalai is a meghökkentő fehér színben sziporkáznak, és a betűtípusnak használt Times New Roman is a legfrissebb kreatív trendeket követi. Akárcsak a szövegrészek faltól falig-tördelése.
Plusz: használható márkakereskedő-árlista, viszonylag részletes
műszaki adatok.
Mínusz: téves áradatok, hiányzó típusok és akciós modellek,
nincs saját email-cím, a design elképesztó hiánya
Alternatíva: www.daewoo-straf.hu, az egyik budapesti
márkakereskedő jól kinéző és jól használható honlapja.