Hogyan kapott hármast a Ford?

2001.01.11. 09:40
A Nyereményjáték: aki interneten beküldi a válaszokat, Ford relikviákat nyerhet. Az egyik kérdés: "Milyennek tartja a Ford Internet oldalait?" A lehetséges válaszok közül Stevie W. tanár úr a ,,Közepesen jó" választ jelölte meg. Az osztályozónaplóban ugyanis ötösök és karók sorakoztak.
 
   
   

A nyereményjáték többi kérdése közül több is ombudsmani beavatkozás után kiált (név, cím, telefonszám után az egy főre eső jövedelem bevallása, ilyesmi), de szerencsére ezeket a mezőket üresen hagyva is érvényes a szelvényünk. Egyetlen kötelezően kitöltendő mező van: a születési dátum. Nem elég az évszámot beírni, valamiért a szülinapunkra is roppant kíváncsiak egyesek, mert csak annak megadása után léphetünk tovább.

A nyereményjáték egyébként misztikus, hiszen sem a nyereményről nincs pontos információ (,,ajándéktárgyak a Ford-kollekcióból, pl. baseball-sapka, póló, poszter, kesztyű stb") sem a sorsolás időpontjáról (,,rendszeresen") nem tájékoztatnak minket. Ötlet: jeles (5), megvalósítás: gyenge (2).

 
   
 

De ne ugorjunk előre a nyereményjátékig. A beköszönő oldal nagyon gáz. A szöveg, idézem: ,,E folyton változó világban." Más nincs. Pedig talán be akarták fejezni a mondatot, csak kifogyott a ténta. Van három kép is.

Az elsőről a klasszikus vicc jut az ember eszébe: ,,Egy őrült szembemegy a forgalommal!" Igen, fordéknak egy feltehetően Nagy-Britanniában készült autópálya részletet sikerült felhasználniuk. Ha a képszerkesztő egy kicsit szemfülesebb lett volna, photoshoppal megfordítja a képet, és máris nincs ez a bizarr érzés.

 
   
   

Beljebb lépve javul az összkép, de valami apróság mindig elrontja az egyszeri autóvásárló örömét. Lássuk csak: ,,Lépjen velünk kapcsolatba" menüpont. Örvendetesen gazdag tárházát vonultatják fel az interaktív kapcsolatnak (email hírlevél, magazin, ötletposta), meg is érdemelnének egy ötöst, de speciel sima email-cím nincs.

Ezen kívül az Ötletposta adatlapján is furcsa képződményt figyeltem meg: ,,Ha adatai jövőbeni felhasználásához nem járulna hozzá, kérjük, értesítsen minket a következő címen: 1539 Budapest, Pf. 598." Eszerint, ha személyiségi jogaimért aggódom, fogjak levélpapírt, borítékot, nyálazzak bélyeget, majd ballagjak el a legközelebbi IRL postaládáig, ahelyett hogy kettőt kattintanék. Nagyon-nagyon nem elegáns!

Arról nem is beszélve, hogy az almenüpontok kattintásakor rémisztő, Darth Vader kilégzésére hasonlító effektek hallhatóak. Vagy talán inkább a kopott hátsó kerékcsapágyak surrogását szemplerezték be?

 
   
 

Az oldalon kielégítő információt találunk a Ford pontokról, ahol a cég által bevizsgált használtautókat kínálnak, illetve a Ford által kínált pénzügyi konstrukciókról. Szorgalom: ötös. A cég PR-osztályának munkásságát a ,,Lépjen be a Ford világába" menüpont alatt tanulmányozhatjuk.

 
   
   

Van itt minden, de többnyire csak az előjátékig jutunk: ,,Történelem" címszó alatt a Fordtól valami sziporkát várnánk, az öreg Ford bácsi nagy ász volt, futószalag meg minden, aranyköpések Woody Allen módra, ehelyett kapunk nyolc, azaz 8 darab thumbnail-méretű fényképet, angol eredetű felirattal (,,1920's"), amelyek nem kattinthatóak.

 
   
 

Örvendetes, hogy külön menüpont a ,,Környezetvédelmi események", de itt is csak csigáznak. ,,[A Ford] többfajta alternatív üzemanyaggal működő járművet mutat fel, mint bármelyik másik gyártó - és máris újabbak vannak készülőben." Ezekről azonban semmi egyebet nem tudunk meg.

A kötelező gyakorlatok sem mennek problémamentesen. Márkakereskedések. Sehol nincsenek felsorolva, csak kereshetőek - irányítószám szerint. Ha nincs pontos irányítószám, nincs találat. Tehát ha valaki budapesti, és mondjuk végigtelefonálná a fővárosi márkakereskedőket valami ritka alkatrészért (a valóságtól nem idegen szituáció), akkor ez a szolgáltatás kiskutyafülét sem ér neki. Némi vigasz, hogy ha sikerült eltalálni az irányítószámot, a kereskedések többségét elérheti emailen is.

 
   
   

Új autók. A ,,Tekintse meg jelenlegi kínálatunkat" menüpont lenne hivatott bemutatni az új autókat. Meg is teszi, tulajdonképpen csak az árak, a felszereltségek és a műszaki adatok hiányoznak. Na meg normális méretű képanyag. Minden egyébről valóban sok az infó, de hát ha az alapok hiányoznak.

A ,,Számolja ki új Fordja árát" menüpontban komplett felszereltségi lista, ráadásul az ár-kiszámítós változat, friss árak, elegendően részletes műszaki adatokkal.

Az év végi osztályzat x1+x2+...xn/n=3, tehát közepes. Aláírás, dátum, látta szülő/gondviselő.

Ötösök: gazdag info a futó típusokról (csak rossz helyen), kalkulálható árak, interaktív kapcsolat a netezővel, hírlevél, jó anyag a pénzügyi konstrukciókról.
Karók: Nulla info a cég történelméről, jelenlegi formájában nem jól működő márkakereskedői lista, gáz beköszönő-oldal, egy-két elütés.
Alternatíva: www.autofort.com, egy budapesti márkakereskedő: ugyanaz az info, kevesebb fakszni + on-line autóvásárlás (!)