A Nyereményjáték: aki interneten beküldi a válaszokat, Ford relikviákat nyerhet. Az egyik kérdés: "Milyennek tartja a Ford Internet oldalait?" A lehetséges válaszok közül Stevie W. tanár úr a ,,Közepesen jó" választ jelölte meg. Az osztályozónaplóban ugyanis ötösök és karók sorakoztak.
A nyereményjáték többi kérdése közül több is
ombudsmani beavatkozás után kiált (név, cím, telefonszám
után az egy főre eső jövedelem bevallása, ilyesmi), de szerencsére
ezeket a mezőket üresen hagyva is érvényes a szelvényünk. Egyetlen
kötelezően kitöltendő mező van: a születési dátum. Nem elég az
évszámot beírni, valamiért a szülinapunkra is roppant kíváncsiak
egyesek, mert csak annak megadása után léphetünk tovább.
A nyereményjáték egyébként misztikus, hiszen sem a nyereményről nincs pontos információ (,,ajándéktárgyak a Ford-kollekcióból, pl. baseball-sapka, póló, poszter, kesztyű stb") sem a sorsolás időpontjáról (,,rendszeresen") nem tájékoztatnak minket. Ötlet: jeles (5), megvalósítás: gyenge (2).
De ne ugorjunk előre a nyereményjátékig. A
beköszönő oldal nagyon gáz. A szöveg, idézem: ,,E folyton változó
világban." Más nincs. Pedig
talán be akarták fejezni a mondatot, csak kifogyott a ténta.
Van három kép is.
Az elsőről a klasszikus vicc jut az ember eszébe: ,,Egy őrült szembemegy a forgalommal!" Igen, fordéknak egy feltehetően Nagy-Britanniában készült autópálya részletet sikerült felhasználniuk. Ha a képszerkesztő egy kicsit szemfülesebb lett volna, photoshoppal megfordítja a képet, és máris nincs ez a bizarr érzés.
Beljebb lépve javul az összkép, de valami apróság mindig
elrontja az egyszeri autóvásárló örömét. Lássuk csak: ,,Lépjen
velünk kapcsolatba" menüpont. Örvendetesen gazdag tárházát
vonultatják fel az interaktív kapcsolatnak (email hírlevél,
magazin, ötletposta), meg is érdemelnének egy ötöst, de speciel
sima email-cím nincs.
Ezen kívül az Ötletposta adatlapján is furcsa képződményt figyeltem meg: ,,Ha adatai jövőbeni felhasználásához nem járulna hozzá, kérjük, értesítsen minket a következő címen: 1539 Budapest, Pf. 598." Eszerint, ha személyiségi jogaimért aggódom, fogjak levélpapírt, borítékot, nyálazzak bélyeget, majd ballagjak el a legközelebbi IRL postaládáig, ahelyett hogy kettőt kattintanék. Nagyon-nagyon nem elegáns!
Arról nem is beszélve, hogy az almenüpontok kattintásakor rémisztő, Darth Vader kilégzésére hasonlító effektek hallhatóak. Vagy talán inkább a kopott hátsó kerékcsapágyak surrogását szemplerezték be?
Az oldalon kielégítő információt találunk a
Ford pontokról, ahol a cég által bevizsgált használtautókat
kínálnak, illetve a Ford által kínált pénzügyi konstrukciókról.
Szorgalom: ötös. A cég PR-osztályának munkásságát a ,,Lépjen be a
Ford világába" menüpont alatt tanulmányozhatjuk.
Van itt minden, de többnyire csak az előjátékig
jutunk: ,,Történelem" címszó alatt
a Fordtól valami sziporkát várnánk, az öreg Ford bácsi nagy
ász volt, futószalag meg minden, aranyköpések Woody Allen módra,
ehelyett kapunk nyolc, azaz 8 darab thumbnail-méretű fényképet,
angol eredetű felirattal (,,1920's"), amelyek nem kattinthatóak.
Örvendetes, hogy külön menüpont a
,,Környezetvédelmi események", de itt is csak csigáznak.
,,[A Ford] többfajta alternatív üzemanyaggal működő járművet mutat
fel, mint bármelyik másik gyártó - és máris újabbak vannak
készülőben." Ezekről azonban semmi egyebet nem tudunk meg.
A kötelező gyakorlatok sem mennek problémamentesen. Márkakereskedések. Sehol nincsenek felsorolva, csak kereshetőek - irányítószám szerint. Ha nincs pontos irányítószám, nincs találat. Tehát ha valaki budapesti, és mondjuk végigtelefonálná a fővárosi márkakereskedőket valami ritka alkatrészért (a valóságtól nem idegen szituáció), akkor ez a szolgáltatás kiskutyafülét sem ér neki. Némi vigasz, hogy ha sikerült eltalálni az irányítószámot, a kereskedések többségét elérheti emailen is.
Új autók. A ,,Tekintse meg jelenlegi
kínálatunkat" menüpont lenne hivatott bemutatni az új autókat. Meg
is teszi, tulajdonképpen csak az árak, a felszereltségek és a
műszaki adatok hiányoznak. Na meg normális méretű képanyag. Minden
egyébről valóban sok az infó, de hát ha az alapok hiányoznak.
A ,,Számolja ki új Fordja árát" menüpontban komplett felszereltségi lista, ráadásul az ár-kiszámítós változat, friss árak, elegendően részletes műszaki adatokkal.
Az év végi osztályzat x1+x2+...xn/n=3, tehát közepes. Aláírás, dátum, látta szülő/gondviselő.
Ötösök: gazdag info a futó típusokról (csak rossz helyen),
kalkulálható árak, interaktív kapcsolat a netezővel, hírlevél, jó anyag
a pénzügyi konstrukciókról.
Karók: Nulla info a cég történelméről, jelenlegi formájában nem
jól működő márkakereskedői lista, gáz beköszönő-oldal, egy-két elütés.
Alternatíva: www.autofort.com, egy budapesti márkakereskedő:
ugyanaz az info, kevesebb fakszni + on-line autóvásárlás (!)