X-a gáz, négyzet a fék, gomba a kormány

2000.12.12. 10:30
A bajnokság egyik célja megválaszolni a kérdést: képesek-e kimozdulni a bázisukról az emberek a kedvenc játékuk kedvéért. Nos, a válasz igen. Ezen a fórumon találkozhatnak a többi játékossal, akiket eddig még nem ismertek. Néhány beállítási trükk- és eszmecsere után eldönthető, ki a király.

Az elmélet, miszerint a játékok a gyerekeknek készülnek, már régen megdőlt. Azok a szülők, akik a számítógéphez sem engedték oda a srácokat játszani, mert éppen ők játszottak, már a PlayStation-ről is letiltották a gyerekeket. Azon is ők játszanak. Persze ez nem mindenhol van így. A Gran Turismo nevű autóverseny-szimuláció nemcsak a családot, hanem a szintén megszállott, fanatikussá vált ismerősöket is összeköti.

 
   
   

A bajnokság szabályai szerint mindenki azonos autóval, azonos beállításokkal indulhat ugyanazon a pályán. A játék ad lehetőséget az autók minden részletének külön személyre szabott beállításához (mindenkinek van saját, jól bevált beállítása), itt azonban az egyenlő feltételek miatt erre nincs lehetőség.

Az előtérben felállított gépeken lehet gyakorolni, s aki úgy érzi, a szintidőt tartósan tudja hozni, átfáradhat a ,,versenygéphez", ahol szigorú bírók vizsla tekintete előtt élesben is bizonyítania kell. Itt már a szabályok betartása is fontos. Nem szabad például 200 km/h-val kanyarodni úgy, hogy az autót nekitámasztjuk a szalagkorlátnak, és egyéb hasonló, a nem beavatottak számára első hallásra komolytalannak tűnő kikötés köti meg a versenyző kezét.

 
   
 

A versenygépen már csak egyszer lehet szerepelni, hogy mindenkire jusson idő. Az itt elért eredmény számít végsőnek. Aki a legrövidebb idő alatt teljesítette az előírt három kört, állhatott a dobogó legfelső fokára, és vihette haza az értékes Playstation-ajándékokat.

Az összejövetel másik szenzációja a PS2-re íródott Gran Turismo 3 játék bemutatása volt. Ezt Japánban már februártól, nálunk az európai premierrel egy időben, valamikor tavasszal lehet majd megvásárolni.

 
   
   

Az itt bemutatott verzió nem a végleges, de játszhattunk a jelenlegi programmal.

A PS2 gép november óta kapható nálunk is, és a GT 3 kimondottan a nagy teljesítményű gépre íródott. A majd' két éves fejlesztői munka eredményeképpen kihasználja a csúcsgép szinte minden lehetőségét. A grafika, a hangzás tökéletesen élethű. Állítólag az autók kezelése is könnyebbé vált, bár ezt megítélni tényleg csak az tudja, aki még aludni is az irányító karral megy.

 
   
 

Radics Tibor, a GT játékok szakértője:
A GT2-vel kelek, fekszem. Van, hogy két hétig is egyetlen beállítást tesztelek. Egyetlen eredmény létezik, nyerni. Ha valahol a pályán hibázok, már nem is érdekel tovább, kilépek és kezdem elölről. Nagyon fontos a jó üléspozíció. Pont szemben a TV-vel, lábam az asztalon, irányító az ölemben. Néhány milliméteres eltérés már meglátszik az időeredményen. Itt erre sajnos nincs lehetőség, ezért nem fűt annyira jó szereplés. A másik fontos dolog a csend: csak teljes csendben lehet játszani. Akkor hallani az autó hangját igazán, a legkisebb nem oda illő hangból tudom, hogy valami nincs rendben a beállítással. A kerékdőlés, a váltóáttétel, a megfelelő gumik kikísérletezése sok időt vesz igénybe, de megéri. Barátaimmal telefonon tartjuk a kapcsolatot, kinek mennyi a legjobb ideje. A GT3 fantasztikusan jó. Sokat fejlődött a grafika és a kezelés. Ez már tényleg a csúcs, ennél talán nem is kell jobb.

Hamarosan kapható lesz olyan kábel, amely a PSX-et összeköti egy WAP-os telefonnal. Ezáltal az eredményeket nem csak a gép memóriájában lehet tárolni, hanem a telefon segítségével elküldhető egy WAP-os site-ra, ahol megtekinthetők mások eredményei is, és így állandó real time bajnokság alakulhat ki.