Halott linkek

2000.11.21. 10:44

Szegény kis user vagyok, van egy számítógépem, ami már elavult (két éve még az abszolút csúcskategória volt), és szeretnék autóvásárlás előtt tájékozódni anélkül, hogy autószalonokba járkálnék. Az Opel website-ja nem nekem készült.

 
   
   

El tudom képzelni, ahogy a designer a prezentáció végén elégedetten körülnézett. A megrendelő, az Opel Magyarország képviselői, le voltak nyűgözve. Csilivili. Flash4, java, mp3, igen-igen, emmá döfi. Hát nem. Ha nem találom meg egyből, mekkora az Astra csomagtartója, ha az akciós modellek nincsenek feltüntetve, ha árakról egy szó sincs, akkor a website nem érte el a célját.

 
   
 

Maga a belépés utáni nyitóoldal is csak felinstallált Flash4 birtokában tölthető le. Nagyobb baj, hogy meglehetősen áttekinthetetlen. Egyenesen rákattinthatunk ugyan az Opel modelljeire, de például az Omega, a Tigra és a Frontera hiányzik a palettáról, és az új Corsa is csak egy külön nyíló ablakban jelenik meg. (Na jó, ez utóbbi vadiúj modell, dehát az Astra Coupe ott bír lenni a főoldalon.) Az is érdekelne, hogy a Vectrának miért a "Nem lóverseny?" szlogen jutott, dehát ez aligha a webdesignereken múlott.

 
   
   

A lap alján a legfontosabbnak ítélt gombok, közöttük is a "Tartalom" feliratú, amire érdemes rákattintani, mert egész áttekinthetővé tesz, amit a nyitóoldal jobboldali menüsora csak kaotikussá tesz. Pár menüpont élből nem működik (pl. Opel relikviák), néhány pedig meglehetősen szellemtelen PR-dumákhoz irányit ("Opel Magyarországon"). Az érdekesnek tűnő "Hasznos tippek"-ből is leginkább csak az derül ki, hogy minden bajunkkal menjünk a márkakereskedőhöz, legyen az gumival, akkumulátorral vagy a jegesmedvéink táplálásával kapcsolatos.Aztán az is kiderül, hogy nem minden az, aminek látszik. "Nyereményjáték" címszóval olyan oldalra jutunk, ahol kiderül: nyerni speciel semmit nem lehet . De itt még mindig azzal kecsegtetnek, hogy a játék "minden korosztály számára" "kreatív időtöltés" lesz.

 
   
 

Újabb katt, és igen: egy kis primkó autós labirintus, kisgyermekes családok örülhetnek, ha nincs kedvük a videotékából kikérni a tomésdzserrit. Ennyit a minden korosztályról. Hogy a kreativitásról ne is beszéljünk.

De autószalonba sem játszani járunk, nézzük, mit tudunk meg a modellekről. A Corsára kattintva üres oldal a jutalmunk, az Astra Classic pedig nem is kattintható. Oké, a Corsa új modell, már tisztáztuk, de az Astra Classic speciel nem tegnap szerepelt az Auto-Motor Újdonság-rovatában.

A többi modellnél a műszaki adatok többé-kevésbé rendben, de például az új Astra csomagtér-méreteit nem tudhatjuk meg, és a forgatónyomatékról sincs info. Más modelleknél más adatok hiányoznak.

 
   
   

A felszereltségi lista érthető, teljes. Az egyes modellekről rengeteg információ van - aki tényleg Opelt akar venni, annak tetszeni fog. Csakhogy amennyi szöveg jól mutat egy prospektusban, az Interneten túl sok.

Opelék nem töltöttek fel árlistát, pedig jó lenne megspórolni egy emil-küldést vagy egy faxot. Míg a Suzukinál találtunk olyan márkakereskedőt, akinek a lapján volt árlista, addig az Opelnél ez a kísérlet nem sikerült.

 
   
 

A márkakereskedők listája oké, linkek, emil-címek is vannak, még egy kereső is akad, bár volna még rajta finomítanivaló. Beírtuk az 1135-os irányítószámot, vagyis Budapest 13-ik kerületében kerestünk kereskedőt. A program viszont nem hozta az ország legnagyobb Opel-képviseletét, amely ebben a kerületben található.

Plusz: rengeteg információ, órákig lehet kattogtatni...
Mínusz:...viszont ez az info nincs rendszerezve, nehéz az eligazodás, fontos műszaki adatok hiányoznak, nincs árlista, Flash4 nélkül semmi nem működik.

Alternatíva: www.interatkft.hu, ahol több a műszaki adat, vagy a www.schilleropel.hu, ahol ugyan szintén nincsenek árak, de van egy formanyomtatvány, amin bejelölhetjük a választott típust és a kért extrákat, majd emilfordultával érkezik az árajánlat.