Halott linkek

2000.11.21. 10:44
Kapcsolódó cikkek (1)
Szegény kis user vagyok, van egy számítógépem, ami már elavult (két éve még az abszolút csúcskategória volt), és szeretnék autóvásárlás előtt tájékozódni anélkül, hogy autószalonokba járkálnék. Az Opel website-ja nem nekem készült.
 
   
   

El tudom képzelni, ahogy a designer a prezentáció végén elégedetten körülnézett. A megrendelő, az Opel Magyarország képviselői, le voltak nyűgözve. Csilivili. Flash4, java, mp3, igen-igen, emmá döfi. Hát nem. Ha nem találom meg egyből, mekkora az Astra csomagtartója, ha az akciós modellek nincsenek feltüntetve, ha árakról egy szó sincs, akkor a website nem érte el a célját.

 
   
 

Maga a belépés utáni nyitóoldal is csak felinstallált Flash4 birtokában tölthető le. Nagyobb baj, hogy meglehetősen áttekinthetetlen. Egyenesen rákattinthatunk ugyan az Opel modelljeire, de például az Omega, a Tigra és a Frontera hiányzik a palettáról, és az új Corsa is csak egy külön nyíló ablakban jelenik meg. (Na jó, ez utóbbi vadiúj modell, dehát az Astra Coupe ott bír lenni a főoldalon.) Az is érdekelne, hogy a Vectrának miért a "Nem lóverseny?" szlogen jutott, dehát ez aligha a webdesignereken múlott.

 
   
   

A lap alján a legfontosabbnak ítélt gombok, közöttük is a "Tartalom" feliratú, amire érdemes rákattintani, mert egész áttekinthetővé tesz, amit a nyitóoldal jobboldali menüsora csak kaotikussá tesz. Pár menüpont élből nem működik (pl. Opel relikviák), néhány pedig meglehetősen szellemtelen PR-dumákhoz irányit ("Opel Magyarországon"). Az érdekesnek tűnő "Hasznos tippek"-ből is leginkább csak az derül ki, hogy minden bajunkkal menjünk a márkakereskedőhöz, legyen az gumival, akkumulátorral vagy a jegesmedvéink táplálásával kapcsolatos.Aztán az is kiderül, hogy nem minden az, aminek látszik. "Nyereményjáték" címszóval olyan oldalra jutunk, ahol kiderül: nyerni speciel semmit nem lehet . De itt még mindig azzal kecsegtetnek, hogy a játék "minden korosztály számára" "kreatív időtöltés" lesz.

 
   
 

Újabb katt, és igen: egy kis primkó autós labirintus, kisgyermekes családok örülhetnek, ha nincs kedvük a videotékából kikérni a tomésdzserrit. Ennyit a minden korosztályról. Hogy a kreativitásról ne is beszéljünk.

De autószalonba sem játszani járunk, nézzük, mit tudunk meg a modellekről. A Corsára kattintva üres oldal a jutalmunk, az Astra Classic pedig nem is kattintható. Oké, a Corsa új modell, már tisztáztuk, de az Astra Classic speciel nem tegnap szerepelt az Auto-Motor Újdonság-rovatában.

A többi modellnél a műszaki adatok többé-kevésbé rendben, de például az új Astra csomagtér-méreteit nem tudhatjuk meg, és a forgatónyomatékról sincs info. Más modelleknél más adatok hiányoznak.

 
   
   

A felszereltségi lista érthető, teljes. Az egyes modellekről rengeteg információ van - aki tényleg Opelt akar venni, annak tetszeni fog. Csakhogy amennyi szöveg jól mutat egy prospektusban, az Interneten túl sok.

Opelék nem töltöttek fel árlistát, pedig jó lenne megspórolni egy emil-küldést vagy egy faxot. Míg a Suzukinál találtunk olyan márkakereskedőt, akinek a lapján volt árlista, addig az Opelnél ez a kísérlet nem sikerült.

 
   
 

A márkakereskedők listája oké, linkek, emil-címek is vannak, még egy kereső is akad, bár volna még rajta finomítanivaló. Beírtuk az 1135-os irányítószámot, vagyis Budapest 13-ik kerületében kerestünk kereskedőt. A program viszont nem hozta az ország legnagyobb Opel-képviseletét, amely ebben a kerületben található.

Plusz: rengeteg információ, órákig lehet kattogtatni...
Mínusz:...viszont ez az info nincs rendszerezve, nehéz az eligazodás, fontos műszaki adatok hiányoznak, nincs árlista, Flash4 nélkül semmi nem működik.

Alternatíva: www.interatkft.hu, ahol több a műszaki adat, vagy a www.schilleropel.hu, ahol ugyan szintén nincsenek árak, de van egy formanyomtatvány, amin bejelölhetjük a választott típust és a kért extrákat, majd emilfordultával érkezik az árajánlat.