És Mercosur hol van?

2000.12.05. 10:25
A Renault Hungáriánál összenéztek, amikor látták, hogy a Totalcar website rovatában nemsokára ők következnek, és elkezdték sokáig érlelt honlapjuk feltöltését. Megjegyzem: épp időben.

A bejelentkezés itt is Flash4 alkalmazással indul, de enélkül ma már nem lehet honlapot csinálni, legalábbis a magyar márkaképviseletek Flash4 véd- és dacszövetséget alapítottak. Renault-ék javára szóljon, hogy az eddig megvizsgált honlapok közül az ő designjuk az egyik legkevesbé öncélú. (Sajnos Macintoshon csak a kezdôlap megkerülésével érhetô el a site az index2.html begépelésével, ugyanis simán www.renault.hu ra csak egy homogén zöld oldalt kapunk - ez azért ciki... - a webszerkesztô megjegyzése)

 
   
   

Az rögtön látszik, hogy az oldal informatív. Kiemelt helyén mutatják be az éppen futó akciójukat, és az újdonságok is hangsúlyos helyen láthatóak. A menüpontok és az alpontok logikusan elrendezettek és informatívak. A Flash4 konstrukció hátránya viszont, hogy egyes menüpontok elsikkadhatnak, ha nem éppen a (meglehetősen kisméretű) menüpont felett állomásoztatjuk az egerünket.

A marketing-rész kibírható. Rögtön a főoldalon beleakadunk egy kompliziert Flash4 alkalmazásba, ahová szorgalmasan kattingatva a cég PR-csapatának teljes életművét megtekinthetjük, de ezt akár ki is hagyhatjuk.

 
   
 

A "Történelem" menüpont igencsak nagy vonalakban vázolja fel a Renault múltját, a "Képtár"-ban viszont csak a cég extrém modelljei és tanulmányautói szerepelnek. (Itt olvasható az a mondat, amely a nagy potenciális növekedésű piacok között Kelet-Európa és Kína mellett egy bizonyos "Mercosur"-t emleget - hogy az vajon mi lehet??)

 
   
   

A lap többi részén nincsenek öncélú fogások, reklámspotok, "ki tud többet a Renault-ról?" játékok és társaik, van viszont elektronikus hírlevél, amire fel lehet az oldalról iratkozni. A sajtó képviselői külön szekcióba léphetnek, ahonnan például tesztautót is foglalhatnak. Elvileg. Ehhez ugyanis valahol regisztrálniuk kéne magukat, de az oldalról nem lehet, sőt, az sem derül ki, hogy akkor vajon mi a módja. A hírrovat utolsó bejegyzése szeptember végi keltezésű.

 
   
 

A képviselet és az internetezők kapcsolata megoldott: a főmenüből lehet episztolákat fogalmazni a központ felé, és a helyi márkakereskedők mindegyikének is van működő email postaládája. A site azonban nem linkel a márkakereskedők esetleges weboldalaira.

A legörömtelibb, hogy az egyes modellek oldalai végre konkrét árakat is tartalmaznak. A felszereltség helyben is megtekinthető, de két formátumban (Excel és Acrobat) a létező legrészletesebb, összehasonlításra alkalmas, árakat is tartalmazó táblázatokat is letölthetjük.

 
   
   

Érdekes módon viszont nincsenek képek a kocsikról - ezeket valamilyen mozgófilm lenne hivatott helyettesíteni, nekünk azonban nem sikerült letöltenünk őket. (Macintoshon ezek a VR képek megtekinthetôk, igy belűröl és kívülrôl is tanulmányozhatjuk az autókat - a webszerkesztô megjegyzése)
A műszaki adatok gyakorlatilag nem léteznek, érdemleges adatként csak a lóerőszámot tudjuk meg az egyes autókról. Olyan alapvető paraméterek hiányoznak, mint a fogyasztás vagy a végsebesség.

Plusz: végre árak, praktikus felszereltségi lista, hírlevél, áttekinthető felépítés.

Mínusz: elégtelen műszaki adatok, gyenge képanyag a futó modellekről, nem működő linkek hiánya a márkakereskedők oldalaira, nem lehet regisztrálni a "sajtóbelepőre"

Alternatíva: www.baumgartner.hu, a legnagyobb márkakereskedő honlapja, ahol egyrészt megtalálható az összes lényeges műszaki adat és méret, másrészt helyben összeállíthatjuk álmaink autóját és azonnal meg is kapjuk a finanszírozási ajánlatot