A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Ibiza (2002-2007)

Ibiza Ibiza 1.4 Reference 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Második esély

Szöveges ítélet

Az autót 2008 szeptemberében vásároltam egy győri autókereskedésből, 27000km-vel került hozzám. Korábban egy négyütemű Trabantot hajtottam vagy 10 évig, de a végére már nagyon meggyűlt vele a bajunk. Ezért is döntöttem úgy, hogy az évek alatt összerakott pénzből az akkori rendelkezésemre álló összegnek megfelelő áron vásárolok egy másik autót. Újat és / vagy hitelre nem akartam, így maradt valami fiatal használt. Mivel már akkor Seat rajongó voltam, az Ibizára esett a választás.
Először minden jól indult, hazahoztuk a szerintünk hibátlan autót. Igazából nem is volt vele baj, normálisan üzemelt, nem gyanakodhattunk semmire. Két dolog akadt csak a használat során a későbbiekben: ha tele akartam tölteni az ablakmosó tartályt, folyatott kb. 1,5l betöltése után. A másik pedig, hogy a vízhőfokmérő gyanúsan soká mutatta az üzemi hőmérsékletet. Trabantos múltamra való tekintettel az sem tűnt fel, hogy a motordiagnosztika visszajelző nem gyullad ki a gyújtás ráadásakor.
Elvittem a 30000-es szervízre egy maszek szerelőhöz, ott derült ki, hogy a hőfokmérő gombát cserélni kell, ez elvégezve. Mutattam neki a motordiag visszajelzőt, hogy nem ég akkor se mikor egyébként kéne. Rádugta a hibakódolvasót, lambdaszonda hiba. Megegyeztünk, hogy következő alkalommal azt cseréljük és megnézetem egy elektronikához értő szakival a visszajelzőt, hátha a műszeregységben van valami gond.
Be is vittem egy Seat márkaszervízbe, mondván, ott értenek talán hozzá a legjobban és talán ott nem barmolják szét a műszerfalat a műszeregység kiszerelésekor. Meg is állapították a "hibát": a visszajelző szépen le volt ragasztva egy darab szigetelőszalaggal... meg hogy lambdaszonda csere lesz, kb 70ezer.
Ezekután elvittem a maszek sráchoz, 34-ért kicserélte, de másnap megint jelzett, ugyanúgy lambdaszonda hiba. Végigmérték az egész vezetékezést amennyire tudták, nem találtak semmit, pénz vissza, eredeti lambdaszonda vissza. Jobb híján visszavittem ezek után a Seat márkaszervízbe, derítsék ki mi van. Ők is végigméricskéltek mindent és kiderült, hogy a vezérlőelektronika a hibás, hibajelet ad, annak ellenére hogy jó a szonda. Na, ezért ragasztották le... Csere. Közben még észrevették, hogy a hűtőventilátor alacsony fokozata sem működik, csere. Ha ott volt, már egyúttal kicseréltettem a lyukas ablakmosó tartályt is, legyen jó minden. Emiatt és hogy az első lámpák se gyáriak, valószínű hogy koccant egy jót a kocsival az előző tulaj.
Ennyit a használtautó vételről. Nem voltam elég körültekintő, nem szervizesek hadával mentem autót venni. Pedig úgy néz ki máshogy nem érdemes elindulni, főleg ha hozzám hasonló kocsianalfabéta az ember.
Nem tudhatom, ezek közül mely hibák származtathatók a karambolból az ablakmosó tartályon kívül, esetleg a rendbehozásnál hozzá nem értő szerelők szúrták el az elektronikus részeket és az tette tönkre őket, jó kérdés. Így nem tudok érdemben nyilatkozni a megbízhatóságáról. Csak remélni tudom, hogy nem így folytatódik.
A kis történetről áttérve az autó általános értékelésére, azt mondhatom, hogy egy nagyon szerethető kis gép az Ibiza. Főleg egy Trabi után :-). Külsőre, bár ez eléggé szubjektív, szerintem egy magávalragadó jelenség. A belső térre sokan mondják, hogy komor. Meglehet, de nem is hatásvadász, nem "mindent toljunk tele krómkinézetű izékkel meg űrhajó műszerfal formájú cuccokkal" stílusú, hanem szerintem normális autóbelső. Kényelmes, minden a helyén van, persze langaléta sofőröknek akadhat néha gondjuk, ahogy néhány hozzászóló írta. Külön figyelmesség az érintésre hármat villanó index és a kiváló ablaktörlő szabályzó megoldás (kis pöcök a karon a sebességállításhoz, a végén töröl mégegyet a lapát, hogy lehúzza a lefolyni készülő vizet). Hiányzik viszont a csomagtérvilágítás. Ezt utólag beköttettem. Meg még ami idegesítő, hogy a csomagokat semmi nem fogja meg, ide-oda csúszkálnak a csomagtérben, nincs rögzítő egyetlen egy sem.
No meg az utastérbeni pakolóhelyek száma és kialakítása. Az italtartó a kardánbox végén nem jó semmire, maximum ha áll az autó. Na jó, Trabant után még így is fejedelmi a belső. :-)
A motor azt tudja amennyit ráírtak, se több, se kevesebb. A magyar fantasztikus minőségű utakra bőven elég és jó a fogyasztása (150km-es oda-vissza utakra használom elsősorban, így 5,8-6,3 körül alakul).
A futómű szerintem remek, tényleg igazi kanyarmenő, úgyszintén a kormányzás + szervó. Menetzaj azért van. A fékek is megfelelőek szerintem ehhez a kocsihoz. A váltó szinte magától veszi a következő fokozatot, nagyon kézreálló.
Mindent összevetve nekem nagyon bejött a Seat és azonbelül az Ibiza III. Nem sportautó jellegű, mint azt a kinézete sugallná, inkább egy kellemes útitárs, egy jó A-ból B-be autó.
Ha az írás elején említett bosszúságokon kívül nem lesz vele gond a jövőben, ez a véleményem meg is marad. Adok neki egy második esélyt. Ha észszerűen akarok fogalmazni, az én esetemben anyagilag nem érte meg, mivel átejtettek, de minden másban igen. Az autó mint típus, alapvetően jó, sajnos én pont egy balszerencsés példányt fogtam ki. Az "auto emoción" megfertőzött és ezért nem tudok haragudni rá, maximum magamra... A SEAT rajongásom azonban még töretlen. Máig megfordulok utánuk az utcán. Ha reggel látok egyet, már jól indul a napom. Hát még ha egy Leon FR-t... :-)

Ahol vettem: Vanos Autószalon
Nem tudom, hogy nekik köszönhetem-e a fentieket vagy már így jutottak hozzá, de jól nézzétek meg mit vesztek tőlük!
Amúgy a kiszolgálás udvarias, kérdés, hogy a fentiek leplezése miatt-e...

Hibalista

- - vízhőfok jeladó 8000Ft
- - motorvezérlő elektronika 156000Ft
- - ablakmosó tartály 15000Ft
- - hűtőventillátor 67000Ft

Ide hordtam szervizbe

AutoCarma Székesfehérvár
Valaki írta, hogy "korrekt pancserek". Valamelyest igazolható. Tényleg korrekteknek tűnnek, csak néha feledékenyek. Alapvetően azonban rendben vannak szerintem. Ha valami más hibát is találnak mint amivel beviszem, rögtön szólnak. Bármi felmerül, nem esik nehezükre tájékoztatni róla az ügyfelet. Szóval nekem inkább csak szimplán korrektek. Meg gyorsan is dolgoznak.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

A maszek szerelőm
Normális, nem átverős, egyenes ember! Hát még ha lenne Seat szakszervizes tapasztalata, akkor tényleg nem kéne soha máshova vinnem.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 27000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Trabant 1.1 Következő autója? ha jól viselkedik, még évekig marad ez. Aztán majd egyszer egy Seat Leon FR, talán...
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Ibiza 2002 (2002)

További ítéletek (136 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)