A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Grand Vitara (2005-2015)

Grand Vitara 1.9 DDiS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A francia szívű japán szumós liheg futás közben.

Szöveges ítélet

Bemutató autóként lett véve, egy Swiftel együtt. (Most az elején csak egy mondat: a Swiftnek /1.3GLX-2008/ az égadta világon semmi baja sincs, olaj - benzin bele azt gyerünk. Élatem eddigi leglogikusabb és legjobb rohangászóautó választása volt.) Így negyvenötezernél már lehet ítélkezni.
KÉNYELEM: Négy személynek teljesen elég csomagokkal, kutyával, piával, matraccal, mindennel. Hosszú utakon is kényelmes, kb. két-három óránként nyújtózik az ember és kész.
KÜLSŐ: Pár pesten lenézik, vidéken azért megbámulják az őstermelő lánykák (mennyi krumpli beférne a sváb mögé), a szokásos bozdakommandó mindig letol, csak hogy tudjam hol a helyem (bár ez a kocsi 7Mft volt, a lízingelt/használt csoda X5 meg már 4Mft-tól vihető 20%-al), a cicaszemű bokorjárókhoz képest férfias, talán ha az ember egy "rendes" Patrol-Cruiser-Range mellé áll be, akkor látszik, hogy ez bizony egy mérettel kisebb. A régi kasznishoz képest nagyon ütős lett, kint a barmok kontinensén is jobban szeretik mint az XL-7 -t.
BELSŐ: Engem nem zavar, hogy a Swift visszaköszön a műszerfalról (jó lesz, ha bontózni kell majd valamit), az ülések rendben, a hangyabőr huzat meg nyúlik, meg a farmerzsebnél kopik, de ez minden mai bőrős kocsinál így van, akit zavar vegyen USA beli ´90 előtti nagyvasat, ott csak kibelezték a tehenet, azt ráhúzták az ülésre. Nekem a "fullos" (ehh!) verzió van a 2DIN érintős kütyüvel, bőrrel, tempomattal, digitklímával, stb, azért ez már eléggé lakájos tud lenni, főleg az alapfelszereltséghez képest. A hátsó üléshez pattintható kalaptartó miatt legalább három japán konstruktőr tökeit kéne a gyárkapura kilógatni. Való igaz, hogy nem világít a kesztyűtartó (egyáltalán kinek számít ez, van olvasólámpa, mert rendes világítás is), de nem is akarok palántát nevelni benne. A "fed.komp." szokásos japán gyagyi, legalább külön szent kvarcóra nincs. Viszont pontosan méri a fogyasztást, azt ennyit is tud, azért jól esett volna egy-két funkció bele, csak annyi, amennyit az olaszok belettek a Lanciákba úgy 10 évvel ezelőtt.
TEREPEZÉS: Itt nem nagyon lehet fikázni, a hosszú és viszonylag széles/nehéz darabok között teljesen rendben van. Raktam már lámpáig vízbe (csapjanak agyon ha értem miért hagyták ki a katalógusból, hogy a tükrökig le van szigetelve az utastér és a levegőt a Xenon felett veszi, más "terepjárók" komplett értékesítési stratégiát építenek két Elza és kölykei fényképre, meg egy szaros viszkókuplungra), nem pattog úgy mint a Samurai (meg persze odág el sem lehet vele jutni), de én még nem akadtam el vele. Ami zavaró, hogy a Niva szabvánnyal készített erdei utak keskenyebbek, szevasz fényezés. Zárt 4x4-ben bárhova el lehet vele jutni, például, hogy kirángasd vele (fültőlfülig vigyorral) a vadiúj Patrollal (17MFt) bakhátra felakadt haverodat, vagy letérj pisáni a 31-ről egy erdei útra, amirő kiderül, hogy gépes út, 8km. hosszú, full agyag, szűk, sosincsvége, jöhetsz vissza a szántóföldön, a csajod hófehér és most először csöndben van, te meg vogyorogsz mint atom. Erre mondjuk a 2.0-s benzines nem való, pont a terepezős egyes-kisfordulatnál fullad, a dízelt viszont lassú dzsindzsázásra találták ki. Niva De Lux és tényleg rendben van terepen.
HASZNÁLHATÓSÁG: Én már cipeltem vele bútort, tüzifát, 6mázsa cementet, sokfős részeg bagázst, odaadtam a csajomnak, szóval kapott rendesen és eléggé szó nélkül tűri.
DINAMIKA: Na az nincs. A motor dinamikus részének kihasználásához legalább 21 sebesség kellene mint az MTB-ken. Úgy kell rá tekinteni mintha egy pick-up lenne, azt kész. A kellemes tempója 90-100, 60-70 körül olyan 6-6.5 literrel bőségesen elkettyeg. Mentem vele már 170t-is, csórikám még menne, de az már gyilkolászás. Autópályás stabil 140-160 -ra nem való, arra ott a 2.4-es vagy a 3.2-es, az már baba. Kényelmesen fel lehet váltani 1900 körül, az ideális ford. olyan 2400-nál van. Ez annak aki sokat teherautózik, vanozik, teljesen ismerős és kellemes érzés, aki meg egy szénné tuningolt félhalott bömciből, vagy kitolomaszemét hondából ilyenbe ül át, az megérdemli.
MOTOR: Sajnos ilyen is van. Tulajdonképpen ez a francia műszív már a Megaganéban is régi blokknak számított, 92 óta él az eredeti (F9Q) blokk, csak rátették JanPaulék az összes csingilingit, ami a négytigrisen kapható. Csóri motor hallhatóan fuldoklik a csomó kütyü között, ami a donor limuzint viszi mint a golyó (és tényeg!), itt azért izzad ha az ember kigyorsítgat. Ez a blokk a terepen érzi jól magát, beleprogramoztak(?) egy erős motorféket, jó alapjáratot, padlógázra elindul, húz, pörgetni is lehet, csak egy közepes Bakonyi erdőmászásnál a 17L befigyel, erre gondolni kell, az autópályás 700-800km/tele tank itt lemegy 100-250km-re. Persze a somogybabodiak tudják, hogy ez is normális.
HORROR: Előljáróban hozzáteszek, ezek az én kocsimnál jöttek ki, nem típusproblémák, főleg nem a benzinesen. Több szerelő állítja, hogy a kocsiba valszeg beleugrott az órán felül olyan 30-50eKm mire ideért. Ez a próbarendszám öröme, hogy vezekeljen az összes importőr. Nah, egyszer csak elkezdett folyni az olaj. A szervíz kiderítette, hogy a hátsó főtengely-szimering kiment, bónuszként befolyik az olaj a kuplungba. Ugye ez lehet kopástól, vagy a gyűrűk ura elhagyta a kocsit, vagy csak made in france. Mindegy, új szimering, új kuplung (kivételkor kiderül, el van kopva, nem elégetve, hanem kopva lásd a plusz kilómétereket), gariba megcsinálták. Elkezdett világítani a cheklámpa a kocsiban, szervíz be, a hátsó kipufogó hőmérséklet érzékelő (szintén france, meg ez kb. egy hét mire kivadászták mi a gond) csere, meg nyikorgott a motor alapjáratközelben, úgyhogy görgők, feszítő, új szíj, mind-mind made in france. Érdekes, hogy a szervíz már japánra cserélte, tudhatnak valamit. Ami zavart az egészben, hogy kb. egy hónapig nem volt emiatt autóm és egy 7Mft-tól már elvárná az ember, hogy ilyen tipikus ´80-s évekbeli olaszkocsis hibákat nem produkál. Viszont azóta nincs vele gond, megy, kattog, kevesebbet eszik egy picivel. A másik brutál, hogy elfogytak a gumik (ugye a plusz km-ek). Namármost ez a R17 kategória brutál árakban kapható csak, szemrebbenés nélkül mondtak a gumisok 200-350eFt-os ajánlatokat per négy gumi. Hála istennek vadásztam egy helyet (Automax), ahol 130-ból megvan az egész, ugyanazzal a Pirelli Scorpion Zero-val, amire a 350-es ajánlatot kaptam. Hoppá!
SUMMA: Ez a kocsi jó, ha nem vagizni kell, bodzaszedésre és benzinkútelőtti elrettentésre nem alkalmas. Annak jó, aki tényleg jár terepre is, de a kényelem fontos neki, nem sokat autópályázik, illetve nincs donorszerv szállító kft.-je. A pénzt megérte, az alapmodell viszont (hiába 5Mft körül van) nem éri meg azt az összeget ESP-nélkül, egérmozis rádióval, 1.6-s motorral, egyszerűbb hajtáslánccal, újrateszkószacsis üléshuzattal. Akkor rá kell tenni még 1-2Mft-ot, van venni egy Jimny-t, az ám istenkirály terepező, csak nem férek bele!

Hibalista

- Hátsó főtengely-szimering.
- Kuplungtárcsa (reájafolyt azolaj).
- Kipufogógáz hőmérséklet érzékelő.
- Feszítőgörgők, szíjfeszítő.
- A vísszahívásos turbó kütyü cseréje (nem is tudtam, hogy egy nyamvadt csőnek vagy ötféle alkatrészből álló konzolos felfogatása van egy bilincs helyett.)
-
-
-

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Varró - teljesen korrekt, (BAZ megyeieknek "korektt").

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 7000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Marea Következő autója? Ugyanez, vagy Kazashi ha már nem kell terepezni.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Grand Vitara 2005 (2005)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)