A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 164 (1987-1998)

164 Q4 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

?rült kell egy ?rülthöz....

Szöveges ítélet

Els?ként a történet.A 75-ös Alfa leváltására méltó utódot kellett építenie a gyárnak.Mivel akkoriban anyagi gondok voltak Alfáéknál,szóba sem jöhetett az önálló tervezés.A nagy testvér és tulajdonos (Fiat) akkoriban kezdte rajzolgatni a Lancia-val karöltve a Croma-Thema párost.Mivel már akkor is tudták,hogy a tervmegosztás nagyon gazdaságos,gyorsan lezsírozták a Saab-bal,hogy építsenek együtt nagyautót,ez lett a 9000-es széria.(A három autó annyira hasonló lett,hogy a hátsó ajtók teljesen csereszabatosak!)Az Alfa kicsit vonakodot a nagy együttm?ködést?l,de végül némi alku árán - err?l kés?bb - beszállt a buliba.Így született meg az EURO 4-es nev? program,mely igen jó autókat eredményezett kés?bb.
Az Alfa mindig is kényes volt autói kialakítására,min?ségére,ezért ? a legkülöncebb a négy tesó közül.A karosszériát Pininfarina tervezte,az akkor divatos szögletes stílusnak megfelel? szellemben,de szem el?tt tartva a sportosságot.A formatervet lehet szeretni,és nem szeretni,de mindenképpen el kell ismerni,hogy jól sikerült.A nyílegyenesen emelked? övvonal,a zömöknek t?n? építésmód jól leplezi,hogy valójában egy nagy vas van el?ttünk.A karosszériát teljesen felületkezelték,rozsdásodásra csak kontár javítás esetén kell számítani.A kerékdobok igényesen ki vannak bélelve m?anyaggal,a küszöbök okosan vannak építve,nem tud bennük megállni a nedvesség.El kell viszont ismerni,hogy a Super és a Q4 kivitel gyári spoileri igen sokat javítanak az autó kinézetén.
A bels? térben viszont már nagyon érezni,hogy Alfában ülünk.Sokkal szükebbnek t?nik a hely,mint például a Cromában - abból is van egy a családban,innen az ismeret - de korántsem szükös,vagy kényelmetlen.Olyan mint egy remekül körülölel? sportautó.Hozzá kell tenni,hogy itt nem m?ködik a nyújtott kar-pedált éppen elér? láb jászkári kombó,mert az autó vezetése megköveteli a hajlított könyök-térd üléspozíciót - mint egy rendes versenyautóban.Egy 232 lóer?s autót,ami 1600 kiló,nem szabad félvárról venni.A kapcsolók és karok teljesen kézre esnek,a váltókart és a kézifékkart - a lehet?ségekhez képest persze - úgy helyezték el,hogy rögtön a kezedbe essenek,amint elveszed a kezed a kormányról.Minden finoman és pontosan jár,kontakthibának híre sincs,minden ülés és ablak hibátlanul mozog.Az igényes tervezést mutatja,hogy a bels? világítás pillanatkapcsolóval m?ködik,a tükröket motorral lehet behajtani,az antennát a hátsó szélvéd?be integrálták,a csomagtartó és a tanksapka is belülr?l nyitható,elektromosan,szintén pillanatkapcsolóval.
A digitális klíma is egy jópofa dolog,17 külön gombbal lehet vezérelni,ami így els?re soknak hat,de az automatika annyira jó,hogy én személy szerint csak a h?fokot állítom,és a páramentesít?t kapcsolom be ha kell,ami már magától kapcsol ki,ha végzett a dolgával.Egyébként rá se kell nézni.Tehát a klíma kapcsolórengetegét gyakorlatilag el lehet felejteni.Az ülések el?l motorral állíthatóak,el?l-hátul külön tud emelkedni-süllyedni,alapkiszerelésben MOMO gyártmányúak,a mázlisták RECARO-ban üldögélhetnek,de az olyan ritka,mint a fehér holló.A helykínálat jó,négy ember nagy kényelemben tud utazni hosszabb távon is.Azért csak négy,mert a hátsó ülés két személyre van kagylósítva.Hiába na,sportautó.A motoros tet?ablak hab a tortán,a hátsó napvéd? rolók kellemes szolgálatot tudnak tenni.
Az autó belülr?l összeségében egy masszív,mindent kibíró helyiségnek hat,a futóm? zaja a magyar viszonyokat,és a sportfutóm?vet tekintve kicsi,a motorhang viszont meghasadt személyiség.Nyugodt haladásnál nem nagyon hallatja magát, -szelíden dorombol- viszont ha elkezdjük zaklatni,majd hajtani,azonnal vad dolgok történnek.Az hagyján,hogy a V6 hangja magában izgi dolog,de Alfáék elérték,hogy belehajszoljon a motorhang a lila ködbe,és ne akard 5000 alá engedni.Leírhatatlan.Üvölt a ménes,borzongsz a hangjától,de nem elég.Tovább kell forgatni...Azonnal megváltozik a világképed.
Elértünk hát a lényegi valóhoz,a technikához.Akkoriban az Alfa a 155 Ti-vel minden elképzelhet?t megnyert az akkori DTM-ben,és ennek megfelel?en az aktuális csúcsmodell is megkapott minden földi jót,ami a versenyautóban is megvolt.Sorban: 3000 -es V6-os motor 24 szeleppel el?l,keresztben.Mellette egy hatfokozatú váltó majd az els? difi-hátsó kihajtás kombó.Kardán,majd viszkokuplung.A viszkó végén ott az önzáró difi,ami a két hátsó kereket hajtja.A fékek el?l-hátul bels? h?tés? tárcsát fognak - Lucas -,a lengéscsillapítás állítható.A versenysport tapasztalatokat felhasználva alakították ki a hajtást és a futóm?vet,amit egy olyan komplex elektronika vezérel,ami mindenbe bele tud szólni.Példa:a lengéscsillapítást sport üzemmódra állítva,a hajtás az alap 50:50-r?l 30:70-re módosul a hátsó tengely javára,a futóm? olyan keménnyé válik,hogy meg lehet mondani,hogy fej vagy írás az érme,amin átmész,a motor pedig több üzemanyagot kap,adott esetben.
Mindezeket úgy oldották meg,hogy a rendszer teljesen megbízható!Azonkívül olyan masszív,hogy 400 lóer?t is csuklás nélkül elviselne.A hátsó futóm? technikai csemege,és az egész rendszerr?l süt az igényesség,az odafigyelés.
Mindezek használat közben fantasztikus egységet alkotnak,és hihetetlen élményeket ad.Az autó mozgáskultúrája eleve remek,sohasincs az az érzésed,hogy ez nem így kéne.Robbanékony és agresszív a Macchina,de ha kell elcsendesül,és szelíd,mint egy bárány.Sosem engedi elfelejteni,hogy mire készült,de egy nagyon jól használható autó,kiforrott konstrukció.Olyan kanyarsebességeket lehet elérni vele,hogy három utasból három sikítani kezd.Nem vicc,próbáltam.
Mindehez hozzá tartozik,hogy nem hülyéknek csinálták az olaszok,képbe kell lenni a túlkormányzás,er?fordulás,csúsztatás fogalmaival.Egy ilyen nehéz és er?s vas megköveteli a tiszteletet és a tudást.
A fenntartási költségek relatívak.Egy nagyteljesítmény? autó megköveteli a gyári alkatrészeket,a futóm? és a fékek különösen.Inkább tudjon befordulni és megállni,mint száguldani... Az alkatrészek nem méregdrágák,és sokat lehet spórolni,ha gyári cuccokat használunk.Ez egyébként minden Alfára igaz.A fogysztás teljesen lábfügg?,12 liter az alja,20 a teteje.De az már versenytempó.Persze a kliíma folyamatosan megy.A biztosítási díjak sem vészesek,id?s autóként nem kérnek sokat a kaszkóért sem,érdemes kötni.Elég belegondolni,hogy kavicsfelver?désnél 250 ezer forint az els? szélvéd? cseréje,és ebb?l csak 25000 terhel minket.Lopni nem nagyon szokták,nem slágerautó.
Összegzésül egy igen jó autó,nagyon komoly technikával,nagy kényelemmel,és nagyon élvezetes vezethet?séggel.Amit rá kell költeni,az a minimum,ha valaki ilyen szinten akar autózni.

Hibalista

- Akkumlátor,hengerfej tömítés,szelepszár-szimeringek(így vettem),alsó gömbfej el?l,kormányszervó(szivárgott),kipufogó,ülésf?tés(az el?z? tulaj annyira fázott,hogy szétégette a f?t?szálakat)

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1994
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 112000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? Croma Turbo (Benzines!) Következő autója? Alfa Romeo 159 Q4
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 164 1987

További ítéletek (56 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)