A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Transporter (1979-1992)

Transporter Syncro 

Az ítélet értékelése
4,6(9 db)

Acél-vaddisznó

Szöveges ítélet

Hazudhatnám, hogy órákig tudnék mesélni a kocsi stílusos formavilágáról és hihetetlen technikai megoldásairól, de nem teszem. Aki tervezte az minden bizonnyal egész sanyarú gyermekkorában csak épít?kockákkal tudott játszani és ez rányomta bélyegét a tervez?i munkásságára is.
Az alakja: tégla. Semmi kivagyiság, hóbortos formák, itt-ott felt?n? formabontó élek. Nem. Kocka. Szigorúan. Ahol véget ér egy nagy kocka, ott kezd?dik egy kicsi. Belül is. Kocka m?szerek, kocka-kapcsolók. Az egyedüli felüdülést talán a kormány kereksége adja. De gondolom ez el?írás volt, azért nem kocka.
Kívülr?l kicsit kilóg a sorból a kerek lámpa (USA modelleken ez is kocka szériában, az EU-ban ez extra volt), de ennek inkább az olcsóság az oka (a lámpa Bogár-Transporter T2-Golf kompatibilis természetesen). Parkolni ideális a kocsival, mert viszonylag könny? elképzelni egy nagy téglát, amiben elöl ülünk mi. Nem kell hatalmas fantázia hozzá.
A technikai megoldások részben az akkor hagyományos Transporter vonulatból származnak (boxer - farmotor – hátsókerék), de már el?remutató újdonságok is vannak (diesel moci, vízh?tés, injektor, spirálrugós futóm? elöl-hátul). A T3-ashoz már igen komoly extralista tartozott (légkondi, szervo-kormány, plüss-karfás-forgatható ülések, automata váltó, 4 kerék hajtás, …), de itthon ebb?l nem sokat érzékelhetünk, mert az a jelenleg is tapasztalható divat, hogy csak az alapkivitel lebutított (és így a legolcsóbb) változatát veszik a népek, már a T3-as korában is tapasztalható volt. Manapság, hogy „odakint” már szinte ingyen osztják ezeket az autókat már itthon is felt?nik egy két kocka lámpás, karfás kivitel.
A kocsi elny?hetetlen. Nincs olyan amit nem bír ki. Komolyan. Ismerek olyat, aki csak akkor vitte el kicseréltetni a kerékcsapágyat, mikor már annyira megd?lt a kerék, hogy nem tudott elforogni a féknyeregt?l. De láttam már papírvékony els? féktárcsát (alig pár ezer km-t mentek fékbetét nélkül). És ez a tipikus hozzáállás ehhez a kocsihoz. A tulajok persze jellemz?en víz-gáz-f?tés-villany szerel?k egy-két k?m?ves brigáddal megspékelve. ?k a 300 ezerért megvásárolt kocsiból minimum 3 milliót próbálnak kitermelni, addig nem foglalkoznak vele.
A kasztni tud itt-ott rohadni, de nem jellemz? (az els? szélvéd?nél igen). Amelyik kocsi nagyon rohad, azt összetörték és rosszul javították. A kasztni merevsége egy beton-mixeréhez hasonló. Vasúti sínekb?l van az alváza. Én a vásárlást követ? napon majdnem tk-ra törtem egy elém kitoltató Passatot és nekem csak az az 1000 forintos m?anyag burkoló lemez repedt el a lökhárítómon, ami közvetlenül csattant a Passat seggén. Ez persze nem felel meg a mai NCAP töréstesztek elveinek, de nekem igen.
A motorok. Hát igen. Dieselt soha sem vezettem, de amit hallottam róluk az nem túl hízelg?. Gyárilag 50 vagy 70 pacisak (1.6D és 1.6TD). Elképzelhetjük milyen vehemenciával (haha) mozgatják a 1.6 tonnás kocsit. A benzines mocik viszont szuperek. Nekem eredetileg egy 1.9-es moci volt sárkányban 78 pacival. Nem egy er?gép, de igen tisztességesen mozgatta a kocsit. 130 volt a vége (elég nyögve-nyel?sen), de 90-ig egész fürge volt és 100-110 –el a világból ki lehetett autózni vele. Létezik 2.1 –es moci is, melynek a leger?sebb változata 112 lovas. Na, az már tisztességes. Simán tartja a mai autók dinamizmusát (országúton is).
Belül kisbuszos. Tágas, kényelmes, minden kézre esik. A legelrontottabb dolog a keszty?tartó. Nincs fedele és majdnem vízszintes. El lehet képzelni milyen, mikor egy nagyobb gázadásnál megemelkedik a busz eleje (ezt a dízelesek soha sem élik át) és az összes menetlevél-térkép-lámpa dolog szépen kipotyog a földre. (Természetesen létezik zárható változat is, de itthon ez már úri huncutságnak számított így nem is nagyon fellelhet?.)

Ismeritek ezt a viccet?
„Az USA-ból az EU-ba repül 3 gép. Egy Hercules és két F14-es. Az óceán felett már nagyon unják magukat ezért mindenféle dolgokat kitalálnak, hogy szórakozzanak. Az F14-esek ördög hurkokat írnak le, spirálozna, forognak össze-vissza, majd odaszólnak a Herculesnek:
- Láttad miket csináltuk? Te nem tudsz ilyet!
- Húzodjatok kicsit odébb és megmutatom mit tudok! –szól a Hercules pilótája.
Az F14-ek félrehúzódnak és várnak. 1 perc-2 perc-5perc, nem történik semmi.
- Na mit csinálsz? – kérdik az F14-esek.
- Ja csak, felálltam, nyújtózkodtam, kimentem slozira és ittam egy kávét…”

Na ez itt teljesen megállja a helyét.

Konkrétan az én autókám meg Syncro. Ez azt jelenti, hogy mind a 4 kereke hajtott. Alapból a hátsót hajtja, de egy kardán tengelyen keresztül el?re is elmegy a hajtás és egy viszkokuplung –on keresztül az els? kerekek is be tudnak szállni a versenybe szükség esetén. No meg a Syncro változat magasabb meg egy picit és másabb az els? futóm? (a hajtás miatt). Az enyémben van önzáró diffi elöl és 100%-ban zárható (kapcsolható) hátul. A váltó is másabb, minta sima „kocka” váltó, mert van egy „felez?” fokozat, ami tulajdonképpen egy „fél-egy”. Az egyes természetesen eleve rövid, hiszen teherautóról van szó. Az új mocimmal én általában 3-ból indulok és már 40-nél 5-be rakom.
Kevés dolog van amin nem megy keresztül a verda. A túlnyúlások miatt természetesen nem tud versenyezni egy Patrollal vagy egy Defivel, de azért meglep? dolgokra képes. Egyszer voltam egy terepjáró társasággal kirándulni és (a kezdeti bénázásaimat leszámítva) igen er?sen elcsodálkoztak a gépen. De mondhatjuk azt is, hogy többször álltunk egy Discovery miatt, mint miattam. De hangsúlyozom (miel?tt megszólnának), hogy ez a gép ugyan nagyon-nagyon durva helyeken elmegy, de nem terepjáró!

Az 1.9-es vizesboxer nem volt rossz, de én több kraftot akartam így most egy 2.3-s Volvo motor dohog a gépben ami arra jó, hogy hegynek fölfele 110-r?l ki merek el?zni (mert húz mint a barom) illetve alapjáraton bármelyik fokozatból gázadás nélkül elindul. Tehát nyomaték van. A többit képzeljük hozzá…

Röviden ennyi.
Ja, természetesen ez a buszom is lakóautónak van berendezve, hiszen az a lényeg, hogy nyaralni járjak vele. Bármikor-bárhova.

Hibalista

- Egy lámpakapcsolóból kiégett egy szál. Bontott kapcsoló, annyi mint a tenger, javítási költség gyokrlatilag nincs.
- Széttört a hátsó diffizár m?ködtet? vákumháza, bontóban 5 ropi volt az "új".

Ide hordtam szervizbe

Balázs Zoli, aki kurvára ért hozzá, de hihetetlen lassú.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Én.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1985
Kényelem (5) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? sok féle van Következő autója? sok féle lesz
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Transporter 1979

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)