A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (1988-1997)

Passat Variant 1,9 TDI GT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A germán hodály!

Szöveges ítélet

Már közel 4 éve hajtom a vasat, de még a mai napig nem jöttem rá, hogy miféle vezérelv tombolt a wolfsburgi tervez?m?helyben, amikor megtervezték a ´80-as évek vége felé ezt a finoman szólva is, hátul böhöm nagy lábteret kínáló kasztnit. Talán Ralf Möller, netán maga Helmut Kohl nem éppen töpörty? méretei adták az ihletet? Ezt sajnos nem tudhatom, de abban biztos vagyok, hogy a hátsó ülések elött kialakított - egyesek szerénysége miatt lábtérnek nevezett - tátongó ?r, ebben a kategóriában enyhén szólva is túlzás. Ha mindenféle képpen hasonlítgatnom kéne akkor kizárólag egy BMW 750 iL, esetleg egy Mercedes S 600 Lang fejedelmi lábtere említhet? egy napon a IV-es Passat Variant hátsó lábterével. És ha még nem volt elég a szokatlanul nagy méretekb?l, akkor felhívnám a köz figyelmét az magyar-ukrán határállomásokon igen gyakran el?forduló VW Passat Business Car -okra. Igen, üzleti autók a javából, hiszen a gyárilag közel 100 literes tankjuk mindenféle sufnibuhera nélkül is lehet?vé teszi a helybéli lakosságnak a "benzinturizmus" - mint regionális megélhetési forrás - napi rendszerességgel való m?velését. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az én 110 lóer?s 1,9 TDI-m csúcsra járatva, télen és városi forgalomban sem kér többet 6,8 liternél 100 km-enként, hovatovább légkondival országúton, normál tempóval ?zve ez az adat visszaeshet akár 5,0 liter alá is, akkor hamar tudatosul, hogy egy teli tankkal kimegyek vele a világból. Álljon itt erre egy "elrettent?" példa: Az egyik nyáron három személlyel, rogyásig pakolva (és tankolva) Budapest?l egészen Brüsszelig eltekertünk 1571 km-t. Ehhez a bravúrhoz nagyjában és egésszében 91 liter gázolaj szükségeltetett ( 5,8 l/100km). Ausztrián és Németországon át végig m?ködött a légkondi és aki ismeri a német autópályákon uralkodó sebesség-viszonyokat, az sejtheti, hogy mi sem 120-szal vakarództunk arrafelé. :-)
Az eddig leírtakat szummázva kijelenthet?, hogy egy kiváló túraautóra neveztem be, amely relatíve alacsony fenntartási költségeivel és megbízhatóságával elnyerte az elismerésemet. De nem volnék én én, ha nem kekeckednék! Sajnos a Passat sem a bölcsek köve, pedig nagyon szeretném ha az lenne. Van néhány hülye hibája a motortér környékén, amit nehezen tudok megbocsátani neki. Az egyik és legfontosabb a hosszbordásszíj-feszít? szerkezet rezonanciára hajlamos volta. Alapjárati fordulaton illetve elinduláskor közvetlenül égtelen rezgésbe tud kezdeni az egész szerkezet, ami a plusz idegesít? hanghatáson kívül hosszabb távon kikezdi a generátor és a légkondi szivattyú csapágyát is. Szerencsére nekem ilyen extra költségem még nem merült fel. A másik zavaró jelenség a turbó környékén alakult ki. Az egész cs?rendszer ami a turbótól a motor égésteréig húzódik, belül tocsog a motorolajtól. Azt már ki tudtam deríteni, hogy a turbón keresztül jut a motorolaj a rendszerbe. Ezért aztán kemény 60.000 pénzért megcsináltattam egy magát turbóra szakosodottnak nevez? m?hellyel, de a hiba továbbra is változatlanul fennáll. Aztán, ott vannak a motorikusan állítható - f?thet? küls? tükrök. Az egész állító mechanizmus úgy trágya ahogyan van. Kattog, pattog, zörög és képtelenség vele a pontos és gyors tükörállítás.
Minden hibája ellenére pimasz módon mégis a szívemhez n?tte magát és nehezen válnék meg t?le. Talán túl sok kellemes élményt okozott és a kellemetlenségekt?l, több-kevesebb sikerrel mindig is igyekezett megkímélni. Hip-hip hurrá, hip-hip Passat! :-)

Hibalista

- -turbofeltölt?: tatarozása 60.000-ért

Ide hordtam szervizbe

Többnyire magam piszkáltam!

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 100600
Megbízhatóság (10) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Passat 1.6 Következő autója? Még vacilálok!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 1988

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)