A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 2.0 OPC Turbo 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

OPC - Családi Terror Panda

Szöveges ítélet

Alapjában véve ez az OPC egy kényelmesre hangolt kocsi, nem annyira sportos, mint mutatja magát. Az Opel életében szerintem egy mérföldkő. Ezzel a típussal indult meg az a vonal, ami kitermelte a jelenkor kis sikeres méregzsákjait. Azért azt tegyük hozzá, hogy alapból ez egy kompromisszumokkal korcsított mérföldkő. Röviden úgy lehetne jellemezni, hogy széria állapotában a piac egyik legszűkebb tartományban tuningolható autója. Ellentmondásos. Én megbocsátom neki az összes tökfejségét, sőt ki is javítottam, amit lehetett.

Egyébként motorikusan nagyon sok a tartaléka, csak a pénztárca szab határt, hogy mit hoz ki belőle az ember. Nem kicsit zsebbenyúlós, ha tényleg komoly eredményt szeretnénk. Viszont ha elkészül, az mindenért kárpótol.

Én a fronthajtásos mivoltát is inkább előnynek tartom, mint hátránynak. Megfelelően megépítve hihetetlen menetteljesítményekre képes, de mégse cipel magával 2 mázsa hajtást feleslegben mindenhova. Van ahol hiányzik, ez igaz, de az én életemben ez kevesebb, mint 1%.

Az sem elhanyagolható, hogy egy ritkaság, mindössze 3500 db-ot gyártottak belőle 2002-2003-ban. Ráadásul a háromajtós hátheccsek palettáján egy kis áutszájder. Erre a kocsira senki sem számít, mint ellenfél, és ez is egy jó érzés / élmény.

Cseppet se bántam meg, hogy megvettem, amíg szétesik, marad. Utána megy virágos dézsának. Remélem ez nem holnap lesz.

Itt van még egy link, ahol van rahedli infó. Ajánlom, mert lusta vagyok máshova is beírni ezt a sok marhaságot.

http://www.adeptnet.hu/opchistory/hun_oldal.asp?page=6

Hibalista

- Széria:
-
- - az egyik xenon trafo kinyiffant -> gyári csere 60eFt, ugyanolyan, de nem "gyári" Siemens HID beépítése 12eFt
- - vezműtengely jeladó bepunnyadt 85ezernél (lehet, hogy a 7500-as maxrpm miatt, kituggggya) -> 9eFt
- - első stabilizátor rudak kopogni kezdtek 89ezernél -> 4eFt
- - a másik xenon trafo is kinyiffant 102ezernél -> 12eFt
- - sose írtam, de a fékeket gyakorlatilag eldeformáltam párezer km alatt mindig. sztem széria hiba, egydugattyús Lucas nyergek vannak rajta, mire is lenne jó. először Saab 9-5-ös tárcsákat raktam rá, az vmit segített, a végső megoldás egy Lotus Omega (AP Racing) komplett fékrendszer lett. ujjé, a kedvencem.
-
-
- Tuning:
-
- - EDS előkatalizátor csere kinyírja a hátsó lambda szondát -> cserélni kell azt is olyankor
- - EDS csövezés 1x ledobta magát a pillangóháznál nagy terhelésváltáskor -> kuka szökevény
- - EDS phase II. SMIC -> csak hozzáértők szereljék be, mert egyébként nem lesz a helyén
- - EDS stufe-2 program + stufe-3 modik: OE dugó elolvad
- - széria légtömegmérőt 300LE környékén az ECU kiírtja a folyamatos 5V jellel padlógázon -> nagy légtömegmérő kell
- - a vákumszelepek bekrepáltak programozás alatt -> 6eFt darabja
- - dbilas ´tuning´ FLOWMASTER légszűrőrendszer 300LE fölött korlátoz
- - 1,5 bar-os OE bosss MAP szenzor a határnyomás környékén meghülyül -> 2,5 bar-osra kell cserélni
- - K04 hibrid turbó betölthető 1,5bar-ral kitartva, de nem sokáig bírja (mondták az okosok) -> fojt, EGT az egekben, ez igaz, de ment 40ezer km-t, és jó állapotban jött ki
- - turbó olajvisszafolyó-cső gyárilag egy rugalmatlan fémöntvény, a csúnyán tekeredő rendszer mindig kilazítja, folyik ki az olaj -> van hozzá rugalmas tagos helyettesítő kit, amit visszahívással javított az opel 2003-ban, de persze semelyik gépen nincs kicserélve...
- - 300LE felett műszerezés nélkül programoztatni útlevél a MÉH telepre; gyárilag nincs EGT szenzor, ez kötelező darab, szélessávú lambda, turbónyomás, benzinnyomás, olajnyomás, olajhőmérséklet mérő melegen ajánlott
- - széria vákuumcsövezés 300LE felett gyenge, cserélni kell jófélére
- - széria kipu rendszer 260LE-ig elég, jelentős fojtás a főkatalizátor után -> turbó nyekk hamar
- - a programozás megette az öt éves akksit -> lejtőn lecsorogtam a Bárdiba egy újért
- - leömlő első hengernél kilazult, helikol bácsi megoldotta a problémát (jellemző konstrukciós hiba ez, azonnal orvosolni kell, ha nem akarunk magunknak nagyobb bajt)
- - EDS phase II. SMIC 300LE felett rendesen korlátoz, elmelegszik -> adni kell neki tisztességes alsó interkúlert fémcsövezéssel; ehhez pár dolgot át kell variálni az orrában a gépnek
- - csoda tunying Bailey´s lefúvószelep rugó bepánikolt a 1,5bar nyomástól, 140-től engedte a levegőt folyamatosan -> bika rugót a szájába
- - hűtővíztartály varrásmentén repedt a megnőtt hőterheléstől -> kapott 82 fokos termosztátot + egy szép új büdögét
- - egyes és kettes fokozat szinkrongyűrű eltört + kettes fogaskerék-korona kakukkra kopott -> 95ezer km-t bírt, ebből 48ezer volt a böszme tuning
- - csoda EDS tuning MÜA 470ccm injektorok 350LE-höz kevéskék -> ha fennakad, motor hello kitty (nem akadt fenn, csak a kuka falán)
- - a gyári ECU csirke, keskenysávú lambda szondája miatt a részterheléses üzemmódok programozása nehézkes, piggyback ECU kell hozzá, vagy még jobb egy standalone chip (ezt választottam)
- - motorkitámasztó szilentek teljesen lefittyedtek, a motor addig ficergett -> kapott valami sárgaszínű über-szmöttyöket, a motort meg se lehet moccantani, a zizgést meg átvezeti a kasztnira bizonyos fordulatokon
- - gyári ventillátorok (hűtő + klíma) útban vannak a csőleömlőnek -> át kell helyezni őket + cserélni kisebb, de kétszer erősebb ventikre
- - második gyári turbós váltón is kettétörött a kettes szinkrongyűrű -> rally aszinkron váltó átépítés a megoldás 350LE felett -> magyarországon (is) építik - ezen meglepődtem, de azért ez egy jó hír, 700Nm átvitele garantált -> 15ezer km a várható élettartam
- - légtömegmérő mizéria 300LE felett: 80-as nagy audi MAF házban opel szonda 20ezer km alatt elolvad az örömtől, hogy mérheti a belépő levegő tömegét -> került bele fiat, aztán audi szonda, de azokat is megeszi
- - 630ccm szímensz injektorok vége 400LE biztonsággal (az 500 csak jó lenne)
- - gema motorsport >>mószt expenzív tunying<< cincogi benyanyomás szabályzót átadtam a múzeumnak (=apósom pincéje), mert hogy nyomásgondok voltak hirtelen trampli nagy gázadásra -> dagi wrc pbv került a helyére -> mérete és tömege alapján hruscsov apánk erősen bólogatott, hogy "málágyec"
- - itt vannak a motor kipusztító eszközök, Garrett GT3582R, 0,63-as kompresszorházzal, 1000ccm injektorok, F38-as Tial wastegate, stb., stb., le se írom mi lesz ebből, de szereztem biztonsági okokból egy tarcsi komplett motort, remélem nem fog az kelleni, de benne van a pakliban. eredményhalmaz majd vmikor idén.

Ide hordtam szervizbe

Incontrol

- turbós autóval hanyagoljuk, ha van rá mód

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Tarr Ati

- lajhár (próbálom udvariasan kifejezni magam)
- a szakértelme vitán felüli, a motort összerakta hibátlanul (több, mint 40ekm-t ment el eddig a legkisebb hiba, mechanikus zavar nélkül - leborulós szmájli)

a pontozásnál csakis ez utóbbi számít, de az időtényezőt szigorúan figyelembe kell venni! azzal a sírba visz.

Értékelés: int(pi²) pont


Osi papa

- Osi papa racing - a német MTB tuningcsapat hazai képviselő apókája

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 46000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 61000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Corsa C GSI Következő autója? 1.8 cé vekibe ültem, ez maradt pénzdobálós játékautomatának
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (814 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)