Az orosz Porsche SUV :-)
Szöveges ítélet
1988-ban vettük meg, 16 ezer forintért - részletre.
Az els? közös autónk volt a nejemmel. Örültünk, hogy van valami guruló a fenekünk alatt. Kétségtelen, hogy sokan körberöhögtek miatta, de legf?képp azok, akiknek soha nem volt.
A fékekkel vigyázni kellett, mert a fékhatás nem volt egetrenget?. A motorer? a kor szinvonalához képest még elfogadható volt. A fordulási kör átmér?je vetekedett egy óceánjáróéval, viszont az egyetlen szoc.típus, amiben a lábam ki tudtam nyújtani. A kaszni elég vaskos volt ahoz, hogy ne rozsdásodjon - ellentétben a bal hátsó leng?karral, amit a szétrohadás miatt kellett kicserélnem. A f?t?motor döglött volt amikor megvettem a gépet, és nem is sikerült jót kapnom. A téli vezetés így kissé kalandos jelleget öltött: Bp-Pécs viszonylatban kb 8 óra, mert minden második faluban behúzódtunk egy kocsmába, kávézásnak álcázott melegedés végett.
Aki szerette a felt?nést, annak ez volt a tökély. Bécsben épp beszáltunk, és beindítottam, amikor egy öregúr rácsodálkozott. Nézte elölr?l, nézte hátulról, és szemmel láthatólag nem értette. :-)
A terepjáró képessége az fantasztikus. A Hungaroringr?l jöttünk volna haza, ahol is pocsék dugó alakult ki. Emlékeztem egy földútra, amit egyszer apámmal találtunk, és azon a Lada is símán elment. Nosza rá is eresztettem a gépet a csapásra, amir?l egy km után kiderült, hogy beszántották. Akkor jött a visszakett?padlógáz, és láss csodát símán átkeltünk a mélyszántáson. Akkor kezdtem tisztelni. :-)
A fogyasztása érdekesen alakult. Az el?z? tulaj azt állította, hogy 110-nél 7 liter alatt elmegy. Én hímes tojásos gázadással, 70-80-nál sem tudtam 8 alá vinni. Amikor már eldöntöttem, hogy eladom, nem foglalkoztam azzal hogy mi lesz vele, meghajtottam Debrecenb?l Bp-re. Tartós 110-nél 2 személlyel, cuccal 6,1-et evett a jóféle 86-os benzinb?l. Nem tértem magamhoz.
Ami a szerelését illeti, ellentétben a mai hiperszuper csilivili tipusokkal, egy fillérbe sem került, mert magam csináltam. A szelepemel? rúd az egyik hengernél nem kapott megfeleló olajozást, ezért rendszeresen eltört a szelepállító csavar. Bontóban vettem vagy húsz darabot, rudakkal együtt, és a vége felé már húsz perc alatt ki tudtam cserélni. :-)
Olajcserére soha nem volt szükség, mert annyi olajat fogyasztott, hogy a csereintervallum alatt jóval többet kapott, mintha cseréltem volna.
Kétségtelen, hogy ma ránézve leginkább a mosoly az ami el?jön, de nem a kaján, hanem a szeretetteljes. Mert hát tisztára mint egy Porsche: légh?tés, hátsókerék hajtás, nem-soros farmotor, els? torziós rugózás, globoid-csigás kormányzás, messzir?l jól felismerhet? hang. Mi kell még? :-)
Hibalista
- F?t?motor
- Hátsó leng?kar
- Szelepemel? rudak.
Ide hordtam szervizbe
Magam csináltam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Zastava 750 | Következő autója? | Skoda 1000 MB |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |