A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Berlingo (1996-2007)

Berlingo 1.4 

Az ítélet értékelése
3,0(4 db)

A veszélyes francia ipari hulladék...

Szöveges ítélet

Azt tartom, hogy ennyiért, ilyen műszaki paraméterekkel egy jó autót is lehetett volna csinálni, ha nem bóvli alkatrészekből, rosszul fizetett, hanyag szerelők rakják össze, olyan "fejlődő" országokban, ahol a legolcsóbb (és legtrehányabb) a munkaerő. A Citroen régen egy márka VOLT, de ezt már csak a múlt. A legtöbb felirat Spanyol benne, pl. a kábelkötegeken, amikre rossz ránézni, ócska ragacsos vászonszalag tartja össze, vagy hosszában felvágott gégecső, de maga a "kocsi" nem tudom hol készült. Sajnos az 1+2 év garancia után kezdett jobban széthullani, félek hamar el kell adni, ha nem akarok koldusbotra jutni. A külön megvásárolt 2 év garancia alatt is mindenre rá akarták bizonyítani, hogy nem garanciális. Ablaktörlő, izzók, gumi, valamint forgó-kopó alkatrészek. Kérdem én, egy kocsiban mi nem forog és kopik? Talán a tetőkárpit? És miért vetetnek az emberrel plusz garanciát, ha semmire sem fogadják el...? Csalás az egész. Továbbá az is botrány, hogy a Partner alkatrészei még cikkszámra is azonosak a Berlingoval, csak 20-40%-al olcsóbbak. Ezekből a kocsikból kispórolnak amit lehet, de a Citroen még az alkatrésszel is jól leveszi a balekot. Annyiból persze igazuk van, ha nem ilyen vacakokból raknák össze, ki venne alkatrészt?

Hibalista

- - jobb hátsó tolóajtó könyöklő kárpitja árvételkor hiányzott
- - ajtók feletti vízvető gumi többször levált (gariban 3x cserélték)
- - napellenző zörgött (garanciális)
- - szélvédő tömítés elvált a sarkokon
- - izzókészletben nincs sárga izzó - és semmi, ami a kocsihoz jó (köszönjük, Citroen Nagy)
- - ablakemelő letépte az ajtó-hangszóró kábelét (szintén C-Nagy beszerelés)
- - vonóhorog összerozsdásodott (fél év, Autoflex gyártmány, Kecskemét)
- - műszerfal összes izzó évente kiég
- - üzemanyag mérő össze-vissza mutat, full tanknál 3/4-ről indul - erről később
- - sebváltó olajfolyás (garancia, 20e. km körül)
- - gyújtótrafó tönkrement (garanciális)
- - akku folyni kezdett (garanciális)
- - tolóajtók nem csukódtak
- - békazáras ablakok beáznak
- - ablaktörlő újonnan sem töröl
- - sebváltógomb festése lekopott
- - légzsák(?) vezető ülés alatti érzékelője letört
- - féktárcsa 40e.km alatt elkopott,
- - vezetőülés 60e.km alatt szétesett, a keret sorjás széle szétvágta a szivacsot és a kárpitot
- - első futómű zörög, nem találják hogy mi
- - bal hátsó lámpa foglalatai rosszak
- - kormányszervo csöve szivárog, ahol a gumi és a fém össze van préselve
- - első fékek csikorognak (50e. körül volt csere)
- - mindkét első ülés lötyög
- - ablakmosó fúvókák fele nem spriccel, csak az ablak aljára
- - utastér szellőztető motor elektronikája elszállt
-
- Azóta további örömeim voltak, és hosszasan törtem a fejem, kocsi helyett mit vettem, mi lenne a legtalálóbb kifejezés, ipari hulladékot, veszélyes hulladékot, aztán rájöttem hogy ez egy "Veszélyes ipari hulladék", rám és mindenkire aki beleül.
-
- Tehát, úgy gondoltam, megosztom további örömeimet a kedves olvasókkal.
-
- A kocsi télen azt kezdte játszani, hogy a motor hőmérséklete állandóan vándorolt, hosszú úton sem melegedett üzemi hőfokra, 10 perc dugó után viszont látszólag felforrt, mutató kifeküdt, piros STOP villogott. Szerviz szerint hengerfejes, szerintem nem. Termosztát csere - negatív, hőgombák csere, a második bejött. Mindez házilag, szerelőknek halvány fogalmuk sem volt mi lehet (de, persze hengerfej, jópénzééé).
-
- Nemrég tűnt fel, hogy óvatosságból a computeren nincs rajta gyárilag a fedél, mert a kábelkötegektől nem tudták rárakni (bepattintó fülek helye ott lenne). Precíz munka. Eső, ablakmosó, minden mocsok folyik rá, a Citroennek az a jó, ha mielőbb veszek új computert egy fél kocsi áráért. Nyilván.
-
- Visszatérve a hibalistára, egyszer megemlítettem C-Nagy szakembereinek, hogy a benzinmérő nem mutat teli tanknál csak 3/4-ig, és ez főleg akkor zavaró, ha kifogyóban van. Közölték, hogy ez baromi komoly probléma, ott kell hagynom, és PARAMÉTEREZETT MÉRÉSEKET fognak végezni, ami bazi sokba fog nekem kerülni. Utána elárulják, a kocsi melyik felét kell kicserélni. Benzinmérő jeladó szóba sem került, ahogy én hülye gondoltam. Elköszöntem. Azóta figyelek, és tudom, 600 km körül tankolás. Ennyi.
-
- A legutóbbi kalandom egy hosszabb külföldi út után jött elő, szerencsére már itthon. Autópályán "hasítottam", na persze csak Berlingosan - amikor elfogyott az "erő". Rángatott, nem ment. Utolsó erejével becsurogtam Citroen Nagyhoz, Könyves Kálmánra, hogy szakértsék meg. Mindez reggel, nyitásra. Próbakör, gyászos arcok, sopánkodás. Ezzel egy métert nem közlekedhetek. Szabad szerelő az nincs, talán másnap tudnak valamit mondani. Közöltem, hogy talán saját felelősségemre elmennék dolgozni, ha már így feljöttem Kecskemétről. Munka után haza, este gyertyanézés - lett volna, de ebbe nem jó ám AKÁRMI! A hagyományos gyertyakulcs nem ment bele. Reggel ismerős szerelő, van kulcsa - gyertyák ki. A négyből egy szénné égve, de olyan szinten, hogy elektróda sehol. Boldogan kicseréltük, minden OK. Citroen tulajdonos lévén mégsem pihentem meg a babérokon, hanem vettem gyertyakulcsot és gyertyát, mert sejtettem, hogy lesz még valami. Lett is, 1500 km után, pont vontattam egy lakókocsit autópályán - megint elszállt, leállás, rutinosan trafó ki, gyertya ki, szénné van égve. Nem szaporítom tovább a szót, ismét tönkrement a trafó, de ez Citroenéknél nem szikra HIÁNNYAL jelentkezik, hanem ezzel, hogy szénné égeti a gyertyát. És mivel nem lehet hengerenként cserélni, mint pl. Renaultnál, egyben cserés 36 ezerért. Utólagos engedelmükkel a két csavart magam kicsavartam, nem fizettem érte C-Nagynak.
-
- Hosszabb útra nem merek lassan elindulni. De most már csak kalandvágyból is megtartom, hogy mi jöhet még. Mert megérdemlem. Ha túlélem, folyt. köv. :-))
-
- Halihaló!! Itt vagyok, ahogy megigértem. Legutóbbi kalandjaim a Berlingoval. Elmerészkedtem Veszprémbe, illetve egy kicsit távolabb, a Balatonhoz. Hazafelé jövet a székesfehérvári elkerülő útra kanyarodva, mehettem 2-3 kilométert, amikor is a préri közepén leállt a motor, és ennek következtében én is leálltam az út szélére. Érdekes volt, hogy beindult, de gázadásra azonnal leállt. Egy órai kinlódás után rájöttem, hogy a benzinszűrő a ludas, nagy nehezen áthidaltam egy darab csővel, és elvánszorogtam a legközelebbi autósboltig. Vettem egy szűrőt, azóta megy. Végül is ez lehetett a szűrő, vagy a benzin hibája is, de előbbi mindig előírás szerint cserélve volt.
-
- Legutóbb az indítókulcs ment szét, illetve a nagyobbik gumi biszbasz, amit nyomkod az ember, mikor bezárja a kocsit. Citroenék tájékoztattak, hogy nem egyedi az esetem, és hogy ne akarjak én kis hülye ilyen gumi gombot venni. Komplett kulcsot kell rendelni, 2 igazolvány, anyja neve hat példányban, 2 hét, és közel 30 rugó. Nos, nem ragozom a véleményemet Citroenékről, hisz már hozzászoktam hogy totál hülyére vesznek, de annyit elárulok, hogy a kulcsom gombja megoldódott. 1080 Ft-ba került, és egy oroszlán vigyorog a gombon a kettős nyíl helyett, de lesz@rom. :-) Ja, azóta a kisebbik gomb is szétment, TV távirányító gumigombjával pótoltam. Ingyen. Mert leleményes a mi népünk.
-
- Legutóbbi meglepetés: átkapcsoltuk menet közben belső keringetésre, mert valami jóillatú veterán ment előttünk, mire a fűtőmotor tejes gőzre kapcsolt, és úgy is maradt. Ez nem lett volna baj, kemény tél lévén, de majdnem lefújta a hajunkat. Mint kiderült, a motor elektronikája adta meg magát. Márkaszervízben elektronika 45.000 Ft, komplett szellőztető motor 108.000 Ft. Hol élnek ezek, a Holdon?? Hosszas vívódás után kicseréltem az elektronikában a két tranzisztort, darabja kb. egy ezres... Természetesen amit a kagylóevők beletettek, azt a világon nem lehet kapni, csak valami helyettesíttőt. És természetesen rá vannak szegecselve a panelre, a panel meg a motorra. A jobb szerelhetőség érdekében... Akkor is megcsináltam, nyalhatnak felirat villog!!
-
- Ősszel a kisebbik kipufogó felfüggesztésénél tört el a cső, mert a kampó ráhegesztésekor gondosan szétégették a csövet. A dobnak semmi baja. Nem sokkal utána a hátsó dobból tört ki a kis csonk, ami a bilincs felé van. Szintén a hegesztő mestereket dícséri, aranyba kellene foglalni a kezüket. Jó forróba.
-

Ide hordtam szervizbe

Halottakról vagy jót vagy semmit! :-)) C.Nagy beadta a kulcsot, már valami más cég van a helyén! Ilyen hozzáállással nem is csodálom. Ennek ellenére a véleményemet fenntartom:

Citroen Nagy. Csak ajánlani tudom annak, akinek sok pénze van, szereti ha pökhendien beszélnek vele, és hülyének nézik. Sajnos egy kollégám céges kocsija is onnan van, ő is erről panaszkodik. Különösen meleg szívvel gondolok a Bécsi úti műintézet szimpatikus, segítőkész lakatos munkafelvevőire. Egy olyan hátsó futómű gondra, ami - máshol megmérve belefért a gyári tűrésbe - addig ÁCSolták a szakvéleményt, míg komplett hátsó futómű cserét akartak a kuncsaftra rásózni. A széthullott vezetőüléssel is el akartak hajtani (ha nem fordulok fogyasztóvédelemhez, de ezt lenyomtam a torkukon). A többi kis malőrjüket most hagyjuk, külön fejezet lenne...

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (2) Vezetett km 130000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Wartburg 1.3 Következő autója? Ford, esetleg Toyota
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Berlingo 1996 (1996 - 2007)

További ítéletek (155 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)