Luxusautó feeling egymilláért!?!
Szöveges ítélet
2004-ben vettem 1,5m Ft-ért, épp akkor nyiffant ki a Civicemben a motor...
´91.10. hó gyártású, de ´92-ben helyezték forgalomba külföldön, ´95-ben került Magyarországra. ´95-től 2004-ig egy tulaja volt, feleség használta, télen még az sem. Folyamatosan a debreceni Honda szalonban szervizelték. A hölgy kapott egy új Hondát, a szalonban számolták be nekik 1,5m Ft-ért. Onnan került hozzám, garantáltan 93e km-rel. Ennek megfelelően nagyon jó állapotban, korának ellenére még a bőrülések is nagyon épek. Színe sötétzöld, a belseje vajszínű, ami bár könnyen koszolódik, de borzasztóan elegáns.
Tankolni büntetés (bár fogyasztása nagyon lábfüggő), főleg egy dízelhez képest, de még mindíg nem bukok a tankoláson annyit, mint más a cascón, a szervízen, és főleg az ÉRTÉKCSÖKKENÉSEN! Ki-ki számoljon utána évi normál (20-30e km-es) használat mellett mennyi költsége keletkezik. Arról nem is beszélve, hogy ha rommá töröm vagy ellopják (nem egy slágerautó tolvajok közt...), akkor csak legfeljebb kb. egy millának lőttek. És persze nem mindenki használ ilyen kategóriájú autót, de lehetőleg hasonló kategóriát vegyünk figyelembe.
És mindíg úgy ülsz be az autóba, hogy tudod, van alattad 200 LE, az automata váltó nagy kényelem, a bőr nagyon elegáns. Digitklíma, memóriás fűthető elektromos ülések (elöl), tükörfűtés, tempomat ... stb., szóval full extra.
Egy ilyen autóval közlekedni nem puszta helyváltoztatás, hanem élmény!
Eleganciáján felül pedig még mindíg nagyon mutatós, pedig már 15 éves...
Hibalista
- Az ABS-e nem működött, de úgy vettem meg, hogy megcsinálják. Mint kiderült, egy relét kellet kicserélni.
-
- Soha nem robbantam le vele. Pár dolog elromlott, de ennyi szerintem bőven belefér:
- - hűtő (az eredeti elöregedett) 30e Ft
- - féltengely gumiharang
- - valami relé kiment (a hűtő tetejénél van egy kis dobozban), amitől az elektromos rendszer kissé mogbolondult: először nem működtek az ablakaim (kivéve a sofőr ablakát! tél volt, úgyhogy nem nagyon foglalkoztam vele), aztán rá pár hónapra kiment a hátsó ablak fűtés, rá egy napra pedig ha levettem a gyújtást beindult a fűtés ventilátora. Pár órás kutakodás, és egy relécsere után minden rendben működött újra
- - motoros antenna (elkopott a szában lévő fogazott műanyag) 12e Ft
-
- Jelenleg javítás alatt lévő hibák:
- - jobb hátsó ablakemelő motor nem mindíg működik (motor javítás alatt)
- - szélzaj, főleg az első ablakoknál (sajna a gumi elöregszik...)
- - vadabb vezetéskor viszonylag hamar elgyengül a fékhatás, kipróbáltuk több gyártó fékpofáját (talán fékolajcsere?)
- - klíma nem mindíg kapcsol be. Azt mondják érzékeny nagyon a rendszer a benne lévő gáznyomásra, de nekem még nem sikerült úgy belőni hogy kifogástalanul működjön.
- - váltó kicsit meglöki az autót amikor sebességbe teszem (talán váltóolaj csere?)
- - futóművet nem találom elég finomnak, szerintem pár szilent megérett a cserére...
-
Ide hordtam szervizbe
Molnár Service
Debrecen, Rigó u.
Előző Civicemet is ide hordtam. Minden egy helyen: szervíz, karosszáriamunka, fényezés, futóműállítás. Molnár Lajos a tulaj, kihaló félben lévő ritka korrekt munkagép...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 93000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | Csak japán! Lexus az álom... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |