Szendeszemű kisautó
Szöveges ítélet
1970-ben készült, idén lesz 38 éves - egy egykori "belügyi dolgozóé" volt, aki garázsban tartotta - korához képest kiomondottan jó állapotban volt és van még most is. Látszik, hogy az öreg nem hajtotta szét, nem krosszozott vele erdőn-mezőn, bő három évtizeden keresztül (a volt tulaj elmondása szerint) szinte csak a főváros és a solymári telek közt járt kényelmesen.
Keveset tud, de azt nagyon jól, vagyis azt, amire az "automobilt", vagyis az önmagától mozgó járművet kitalálták. Hibái is kiszámíthatóak, s ha azok vagy a még nem voltak bekövetkeznek, annyi az egész, hogy "ja, igen, igen, persze, hát a töltés lemerült, ja a hűtővíz, ja igen, térdemmel kipöccintettem a biztosítékot..." - meg aztán ki haragszik igazán, ha a gyereke valami hülyeséget művel: mosolyogva csóváljk a fejünket.
Bár bőcsész vagyok, a műszaki dolgokhoz nem teljesen dilettáns, egyszer-kétszer ez a verda is tanított, hogy használjam a fantáziám, két kezem, buheráljak: pl. a légszűrő bevezetőcsonkjához spárgával kötöttem fel a hűtőrendszer egyik gumicsövét, mert hozzáért a forró motorházhoz; volt, hogy a szétrohadt, mállott, a nyomástól aztán kilukadt hűtővíztúlfolyót üdítőitalos palack oldalából kimetszett nonfiguratív darabbal tapasztottam be, aztán persze a hőt nem bírta a ragasztó, s szíjjel is ment, kellet venni másikat. Utánpótlás ugyanis van használt darabokból, bár van, hogy raktáron elfekvő, eddig használatlan cuccok is...
80-90 km/h felett nem nagyon szeret menni tartósan, főleg ha egynél többen ülnek benne... (Balatonalmádi Bp-ről kb. 2 és fél óra..., nyár, hűtővíz felforr, ventillátor bekapcsol)
Egyszer mentem Vele 110-zel az M7-esen!
Egyéb jó tulajdonságai:
- iszonyat király (rugózású) hátsó ülés, egyben, vagyis olyan, mint a MÁV-vagonok műbőrülései!!!;
- alig fogyaszt valamit! (akár 6 liter is 95-ös benzinből!);
- oldalsó szélvédőn kihajtható, kis "elefántfülek"!
- szervízkönyvében elképesztően hülye dumák [pl. "az északi országokba" - mint ugye hazánk is... - "már (Attenzione!!!) kétfokozatú ventillátorral" felszerelt változatot exportáltak, hogy a maró zimankóban (állítólag) jobban dőljön a meleg..., ill. a "klíma" egyik nyári opciója az ablakletekerés.
- Összesen, a kormányműből kiálló irányjelző- és fényszóró-bajuszokat nem számolva, 5, azaz öt [sette] elektronikához kapcsolódó gombja van, ám ebből az egyik pl. külön a kilóméterórához
- még a szőröstetkós-nagydarabkopasz "logisztikai asszisztens" is felderül a látványon, ha a pirosnál be/lenéz;
- csomagtartója is van!
- tetőcsomagtartója is: az IK*Á-ból tényleg így hoztunk haza szekrényeket többször is! Simán vitte, ne viccelj...
- éves kötelező 4-5000,- HUF!!!
- klubtagság, segítőkész tagokkal: www.fiat850.hu;
- eredeti alkatrészek innen-onnan azért csak pótolhatók - vagy pl. kispolszkis (126-os) cuccok;
- nem szarik be az elektronika, a fedélzeti számítógép...
- "Kívülkicsi-belültágas" - de tényleg, beleülve megdöbbentően nagy a tér!!
- valódi krómozott lökhárító, kilincs és dísztárcsa, nem műa. szutyok.
A "limousine" elnevezést pedig hivatalosan kapta!
Nagyon-nagyon szeretem, addig lesz meg, amíg szét nem rohad, addig ez lesz AZ autóm!
Szemkeő András
Hibalista
- Fékfolyadékhenger(?)-tömítőgyűrű: 500,- HUF
- Hűtővíztúlfolyó: 0,- HUF (Házilag...)
- Féltengely (ha jól emlékszem) - na ez azért durva volt...
Ide hordtam szervizbe
Érd, Sebők András, Emil u. 40. (MINDENT tud!)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1970 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 50 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Skoda120L | Következő autója? | csakis bringa lesz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |