A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » S (1979-1991)

S 300SE 

Az ítélet értékelése
4,3(4 db)

Nekrológ - majd feltámadás:)

Szöveges ítélet

Szóval, ez tulajdonképpen egy nekrológ...
A múlt héten Olaszországban fejreálltunk egy árokban az autóval. Sokak véleménye szerint nem sok autó bírta volna ki a történteket. A négy tagú család SÉRTETLENÜL mászott ki a természetesen továbbra is működő ablakok lehúzása után. Visszafordítás után az összes ajtó nyitható volt, pedig kapott szegény autó rendesen.
Minden észérv ellenére egy vagyonért hazahozattam, de sajnos számomra nem éri meg javíttatni. Vérzik a szívem, mert ilyen jó autóm többet nem lesz az életben. Hiába veszek újabb, extrább Mercit (más szóba sem jöhet), akkor sem lesz meg ez az érzés.
Az autó gyakorlatilag gyári állapotban volt. Kívül-belül, műszakilag és esztétikailag egyaránt. Elolvastam a többi w126 véleményt, nehéz újat hozzátenni, ezt mindenkinek éreznie kellene. Minőség, kényelem, teljesítmény, biztonság.

**************************
Update 2007.11.20
**************************

A fenti sorokat valamikor 2006. nyár végén írtam. A törött autót hirdettem egy darabig, de komoly érdeklődő nem volt. Miután tisztában voltam a műszaki tartalom értékével, így a sérülések ellenére nem voltam hajlandó elkótyavetyélni 100-200e forintokért. Elhajtottam az ilyen ajánlatokkal telefonálókat, lehet venni valami nem sérült, de amúgy minden szempontból dzsunkát az ajánlott összegekért.
A lényeg: 14 hónapig állt az autó sorsára várva, amikor is kaptam egy visszautasíthatatlan ajánlatot a teljes helyreállításra. Árban versenyképes ajánlataim addig is voltak, de azokat nem fogadtam el, mert nem bíztam a minőségben. Autó ügyben különösen maximalista vagyok, így nem akartam volna visszakapni egy összetákolt gitthegyet. A javítást végül egy olyan cégre bíztam, akik kellő referenciákkal rendelkeztek minőségi veteránautó restaurálásban (főleg német piacra).
2007 októberében elvitték az autót és kb 50 nap alatt el is készült. Egy kifogástalan állapotú német papíros donor autóról vették le a szükséges alkatrészeket (a szívem vérzett érte), így a javítás során egyetlen sérült elem sem lett kalapálgatva, gittelve - ez alól a tető a kivétel, mert azt nem engedtem levágni. Körben MINDEN elem cserélve lett 2db ajtó és a már említett tető kivételével.
Cserélve lett még a komplett első futómű és a két szélvédő is (az első törött volt, a hátsó pedig a donor autó mikroszálas üvegjére - eredetileg normál fűtőszálas volt az autóban), valamint a donor autó gyönyörűséges szürke bőr belseje is beépítésre került.
Már minden készen volt, amikor a 14 hónap állás után jött a beüzemelés... Ekkor derült ki, hogy a vezérműlánc elszakadt.
Az egyszerűség (?) kedvéért beszerelésre került a donor autó keveset futott, típusazonos motorja, váltóval együtt. Most zajlik a motor hivatalos átpapírozása.

A végeredmény: egy műszakilag kifogástalan, kívül-belül gyönyörű, újszerű 126-os. Öröm ránézni.

**************************
Update 2008.10.10
**************************

Ismét eltelt majdnem egy év. Az autó szebb és jobb, mint valaha. Gyári minőségben (!) beszerelésre került: kormánylégzsák, tempomat és külső hőmérő. Kapott az autó felújított csatornafedél felniket. Nyeszergő gömbfejek cserélve. Más érdekes nem történt.

**************************
Update 2013.12.24
**************************

Az elmúlt öt évben az autó állapotát tekintve nem sok minden történt. Továbbra is makulátlan szép, napi használatban teszi a dolgát. Volt egy kisebb koccanás, ami a bal hátsó sárvédőt és a lökhárítót érintette. Kitűnő alkalom volt az egyetlen oda nem illő részlet rendezésére: az első szériás lökhárító helyett feltettünk végre egy második szériásat és ezzel egyidejűleg leszereltük a soha semmire sem használt vonóhorgot.


A három fotó:
1. baleset előtt
2. a baleset...
3. restaurálás után

Hibalista

- Csak a normál elhasználódás miatti cserék (nélkülük is ment volna, de úgy gondoltam 20 év után ennyit megérdemel): porlasztócsúcsok, rotor, elosztófedél, féktárcsák. - Soha sem hagyott cserben.

Ide hordtam szervizbe

Városvégi szerelő ismerős - utólag nem volt egy nagy szám és a vége felé már a ránézés is pénzbe került nála...A baleset is részben neki köszönhető. Addig ígérgette a féktárcsák cseréjét, amíg el nem érkezett a nyaralás időpontja. Így aztán kopott fékekkel indultam útnak, ami vészfékezéskor sajnos nem sokat ért. A sokadik ígéret után mehettem volna más szerelőhöz is, de nem tettem. Ennyiben én is hibás vagyok. Tanultam az esetből és azóta nem bízom másra a javítást. Egy hozzáértő barátommal jól felszerelt műhelyben mindent magunk végzünk. Soha többet nem nyúlhat idegen az autómhoz.

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1989
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? w123 230E Következő autója? w126 500SE
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz S 1979 (1991 - 1995)

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)