Elpusztíthatatlan munkagép
Szöveges ítélet
Az előző autóm egy accord volt 1988-as évjárat 2,0 hengerenkénti, 136 pacival, full bőrrel. Ezek után kényszerből (asszony nem engedte az 1992 feketemetál 2,2 accordot) beleültem, márkahűen. Hát az accord sem volt semmi, de ez... Nekem munkaautó, havi 4000 km-t vezetek, ez meg nem akar elromlani. Ahhoz képest hogy csak 1,5 literes és 90 LE van benne, megalázó tud lenni. Lehet hogy könnyű, de a haver Carinája 1060 kg, 116 LE és veri. Én nem tisztelem a motort, kapja rendesen, de nem akar elromlani. Ha hajtod (nagy fordulat tartósan pl: 180 Km/h ótopályán) akkor megeszi az olajat két csere között (15000 Km-ként), amúgy nem. A motor lelke az olajcsere. Nekem megfutja még ma is a 200 Km/h, 185-ig lelkes onnan kell egy kis szélárnyék. A kaszni a lehető legvékonyabb lemezből készül amit hengerelni lehet (0,3 mm), ez meg is látszik rajta, amikor a sok agyatlan parkolni igyekvő mazsola igazít a szűk helyen. A lámpák gyenguszok, meg mélyen is ül az ember. A műszarfal nem egy formatervezési remek, de működik. Ja a fűtés állítója szorult. Már nem, mert letörtem. Az üléshuzat nem kopik ki az istennek, az accord bőre kiszakadt ez nem. A csomagtartó eléggé nagy szerintem, csak kicsi a szája. Az amúgy meg fel sem bírom fogni, hogy egy ilyen jó autón, hogy lehet ilyen hibát véteni. Nevezetesen a csomagtartófedél lezárásakor nem tudsz mibe kapaszkodni, csak a rendszámtábla világítás üregébe, persze mindenki letöri a lámpákat és azok lötyögnek a kasziban. Amúgy komplett isten, és én tényleg mentem vele eleget ahhoz, hogy itélkezni tudjak (2,5 év 108000 km). A német autó fanokat, akik ide írogatnak, nem értem. Nekem elég sok német autó tulajdonos ismerősöm van, dicsérik a sajátjukat, de tudják, hogy a japán (eredeti) az jobb. Egyel sem találkoztam aki fikázná a japánt. A következő gép is biztosan japán lesz, lehetőleg honda.
Hibalista
- El nem romlott, csak kopott. Ja JC-s árak általában.
- Vezérműszíjj, feszítőgörgővel 40 000 Ft vásárláskor
- Féktárcsa és betét vásárláskor, most sport szettben 32 000 Ft
- Szűrők, olaj, gyertya, elosztófedél és rotor, önindító bronzkefe,
- féltengely gumiharang.
- Egy őzike miatt komplett eleje, motorháztető 18 700 Ft, szélvédő (én voltam) 32 000 színezett, lökhárító 8 750 Ft, lámpa+index 15 000 Ft, sárvédő 18 700 Ft, egy kis egyengetéssel, festéssel 212 000 Ft.
- Ja és tényleg a gyári kipufogórendszer nem birt ki csak 10 évet és kezdett szelelni, kapott újat (2 év garanciával), de a nagytudásúak a csövet védő (saválló!) lemezt pontonként hegesztették, nem csavarozták, mint a gyárit ezért harmadik nap elengedett az egyik ponton.
Ide hordtam szervizbe
Volt Debrecenben, Miskolcon mindenhol analfabéták, de legalább lelkesek.
Amúgy magamnak csinálom, én meg odafigyelek, és az kerül bele amit megvettem.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A másik szerelő meg a haver.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 122500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 108000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Accord | Következő autója? | Original Japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |