Imádnivaló hajó
Szöveges ítélet
´89-ben vettem. A forgalmiban 1981 szerepelt első forgalomba helyezésként, de mint később kiderült, ´77-ben gyártották. Később ez lett a veszte.
Amikor megvettem, ő volt a legnagyobb autó a cégem parkolójában. 7-8 éves ladát vehettem volna ugyanennyi pénzért. Már ezért is megérte. A mégjobb megjelenés érdekében lecseréltem a felniket könnyűfémre.
Egyszerűen imádtam a kényelmét. Bár az enyém teljesen fapad volt. Még szervokormány sem volt benne, ami szűk helyre parkoláskor kicsit több erőt igényelt, de az ülések, a rugózás fenomenális. Volt, hogy hatan utaztunk benne, a banda teljes cuccával (dob, erősítők, gitárok, stb.), mégsem panaszkodott senki a kényelemre. Nem vagyok egy hajtós típus, így nekem a 120-130-as utazótempó megfelelt. Persze, ha kellett, ment tartósan 160-at is, amit a hátul ülők észre sem vettek. Szállítottam vele kétajtós szekrényt a felső résszel együtt. Ha lehajtottam a hátsó ülést, ketten kényelmesen tudtunk benne aludni, mivel teljesen síkban volt a csomagtérrel.
Persze volt hátránya: olyan széles, hogy a lány combját alig lehet elérni. :-) Ezen felül a motor nem volt tökéletes ehez a kasznihoz. Kicsit nyomatékszegénynek tűnt. A 2,5-ös dízel valószínűleg jobb lett volna, és mondjuk egy 5. fokozat sem ártott volna.
Egy ekkora autónál sokan azt hiszik, hogy egy benzinkút kell mögé, pedig nem. Normál utazótempóban országúton simán elment 8 literrel, autópályán 130-160 között is 10 liter alatt volt, városban dugófüggően 10-11. Ez csak akkor változott meg, amikor teljes terhelés mellett egy kapu középső támasza tolatás közben letépte a kipufogót. Ekkor hülye fejjel egy magyar utángyártottat rakattam fel a kipufogóssal (hittem neki) a gyári ár feléért. A fogyasztás azonnal megnőtt. Ekkor télen városban néha felment 16 literre is.
Ami miatt végül eladtam, az a kaszni volt. Úgy láttam, hogy cserélni kell a küszöböt. Ez igaz lett, csak nem volt mihez rakni. Aztán a lebontás után kiderült, van még mit csinálni rajta. A végén teljes fényezésre is szorult. Ez nem lett volna akkora gond, de fél év múlva kiderült, kóklerekre bíztam a javítást, a friss fényezés alól előbújt a rozsda.
Egy autószerelő vette meg. Négy év múlva láttam a gépet szépen rendbe rakva. Sajnáltam, hogy nem nálam van.
Valószínűleg a jó tapasztalatok is közrejátszottak abban, hogy most egy jó öreg Sierra 2,3D GL Sapphire-t használok, nagy-nagy megelégedéssel:
http://totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=38847
Hibalista
- Csomagtér ajtó gázrugó, vízpumpa. Ez utóbbi Ervin bácsi felújított darabjára cserélve.
- Váltókar műanyag kulissza, Ervin bácsi fémből készített kulisszájára cserélve.
- Ezek mind szinte bagóért.
- Komplett kipufogó, hülye módon nem gyárit vettem.
Ide hordtam szervizbe
Lézinger Ervin bácsi, ha akarnék se tudnék rosszat mondani róla.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ismerős kasznis, és fényezője.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1977 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 1000MB | Következő autója? | Skoda 120L |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |