A kis ezüst olajzabáló
Szöveges ítélet
Összességében szeretem ezt az autót (még mindig meg van), bár amikor a klíma másodszorra is bedöglött épp Horváto.-i nyaralásunk folyamán és ezért 42 C fokban klíma nélkül kellett hazautaznunk (ebből 2 óra dugóban való araszolás az autópályán), akkor komolyan megfontoltam, hogy eladom.
Ami tetszik: őrülten precízen rakták össze, minden olyan németes. Ötletes megoldásokkal tarkították, többnyire apróságok, de nagyon hasznos dolgok. Pl: az anyós ülés feletti napellenzőben is van tükör (mi a legfontosabb egy nőnek... :-), aminek a borítóját ha elhúzód, akkor világít fölötte egy pici lámpa. A csomagtartóból ha ki akarod venni a pótkereket és felhajtod a padlóburkolatot, akkor van egy kis akasztó, így fel tudod akasztani, nem kell fogni külön, ergo mindkét kezed szabad, hogy ki tudd venni a kereket. És még sorolhatnám a jó megoldásokat...
Aztán ami még tetszik: sok benne a pakoló rész. Nagyon kényelmes a kormánya, a váltója és nagyon finom a kuplungja. Irtó jól ki lehet belőle látni előre, hátra, oldalra is. Könnyű vele parkolni és meggyőződésem, hogy kisebb ívben meg tud fordulni, mint bármelyik más autó, amit eddig vezettem. Hátul is kényelmesen el lehet benne férni, akár egy kisebb család autójaként is tud funkcionálni.
Ami nem tetszik: a klíma borzalmas. Eleinte kétszer bedöglött, még garanciális korában visszavittem a Porsche Pesthez, 1X sem csinálták meg normálisan, ezért inkább összejöttem egy autószerelővel és ő elsőre jól megcsinálta. :-) Ennek ellenére maga a klíma szörnyű tákolmány, alig hűt, az autó teljesítményét teljesen leveszi, a fogyasztása pedig az egekig nő.
A műszerfal néha kiír mindenfélét és ha újraindítom az autót, eltűnnek ezek a jelek.
Az olajat nagyon eszi, lassan ha tankolni megyek, automatikusan olajat is töltök bele...
A szervó kormány időnként minden előjel nélkül meghal, ekkor a műszerfal is kiírja ezt és gyakorlatilag gyúrni kell hozzá, hogy szervó nélkül tekerni tudd a kormányt. Újraindításkor ez a hiba is megszűnik.
És végül: nagyon sokat fogyaszt. Főleg városban használom és ha nyomom neki, megeszi a 9 l-t is. Egyéb esetben 8 l körül fogyaszt.
Hibalista
- klíma többször is, időnként mindenféle jel tűnik fel a műszerfalon, ami újraindításkor elalszik, a szervó kormány néha se szó, se beszéd megszűnik működni, (ilyenkor újra kell indítani az autót és megjavul), nagyon eszi az olajat
Ide hordtam szervizbe
2X vittem a Porsche Pesthez, ahol kritikán aluli a szolgáltatás.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Bittler Gábor & Fia Budaörs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | diesel Polo v. Punto Grande 1,3 Multijet |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |