Fura, de ez reális választás
Szöveges ítélet
A vezetési élményről és az ellenállhatatlan formáról áradozó reklámok, amikben közép-, vagy kiskategóriás kocsikat futtatnak kreatív marketingesek, szánakozó mosolyt fakasztanak belőlem. Erről ennyit.
Szóval: az imádott MX-5 után kellett valami használhatóbb, mikor elváltam. Sok ellentmondó igényem volt: legyen tágas, kényelmes, de kicsi; dinamikus de takarékos; olcsó, de igényes és nem hétköznapi; stb. Miután a MINI-s borzalmakat meghallgattam a volt tulajoktól, képbe került ez. Hááát.............!!?? Nos, akinek volt, azt mondta, a diesel jó, a benzines felejtős. Érv: Ami jó a Ducato-ban, és bírja, az nekem sem lesz rossz. Itt is jókat írtak az 1.9 JTD-ről. Megvettem. Olaszországból behozott, mérsékeltem törött, elég igényesen megcsinált kocsi. A lényeg: eredeti szervízkönyv, nem tekergetett óra, nem lelakott. Én sokat megyek, a 20.000 km fél év alatt ment bele. Semmi rendkívüli esemény, csak olajcserék, egy hátsó fékbetét garnitúra, és ami még odalent áll.
Felszereltség: én nem veszek automata klímát, ebben manuális van, egyébként minden ami kell. ASR, elektromos ablak, -tükör, központi zár, ABS, állíthaó kormány, stb. Nagyon kényelmes, csendes, kiváló túraautó. Fogyasztás: még 6 felett sosem volt, de volt már 5.1 is.
Negatívumok: a napellenző egy vicc. A tükrök jelzésértékűek. Előre menve ok, lehet belőle követni a forgalmat, de parkolni durva. Sötétben annyi a nehezítő tényező, hogy a tolatólámpa is a mérsékelten átgondolt megoldások listáját garapítja. Szó Szerint semmit sem ér! A bénázásfaktor olyan fokot ér el, mint egy szűzzel behúhott függönynél, lekapcsolt világítás mellett akciózni. Én enyhén nyomott féket ajánlok tolatni.
Az üléshelyzet kissé magas, megszokást kíván, de nem gond.
Eltelt egy év, írnám a tapasztalataimat, ha volnának. Mert semmi. Csak megy, megy, megy. A legutóbbi olajcserénél Penzoil márkájú olajat tettek bele. Eddig ez az egyetlen, amit nem csipeget. A többiből mindig elfogyott a két jel közötti mennyiség, ebből 10.000 km alatt még semmi, meglátjuk a következő 10000 mit hoz.
Amúgy ne induljatok ki feltétlenül ebből az ítéletből. Nyaralás alatt a barátaimmal összeszedtük, kinek milyen kocsija volt és mit szívott vele. Az elmúlt 20 évben én nem kaptam ki egyetlen pénztemetőt sem. Jó csillagzat alatt születhettem, az első kocsim, egy ZASTAVA kivételével sosem hagyott cserben egy sem. Volt vagy 15. Az is csak egyszer kuplungszerkezet-törés miatt.
2008. 07. 30. Megtörtént! Lerohadt végre egyszer! :-) 153.862 km-t mutatott az óra, amikor Dunaújvárosban a balszélső pedál benyomás után úgy maradt. Nem jött vissza. Hívom Janit, aki elmondja a szokásos poénjait, hogy vegyek autót, meg oda ugyan ne vigyem, stb. Utána elmondja, hogyha egyesben indítózom, a váltót ésszel kezelem, akkor simán haza tudok menni vele kuplung nélkül is. 20 éve motorozom, kuplung nélkül váltani nem ügy, simán hazahoztam Veszprémbe. 3-kor leadtam, másnap fél 9-kor 18.000 leszurkolása után visszakaptam. Poén: a kiszerelt munkahenger felirata: BOSCH. Most az olasz vagy a német a jó? :-D
Hibalista
- Két első stabilizátor összekötő izé........ 3500 Ft/db
- Féltengely gumiharang. 7000 Ft volt munkadíjjal.
- Ablakmosó csövek. 4000 Ft
- Semmi egyéb. Se elektromos trükkök, se zörgő kárpitok, semmi extra.
- 2007.07.04. A hátsó csonkállványban van egy szilent, ami külön nem kapható. Mivel méreg drága a csonkállvány, megnéztük, mivel lehetne kiváltani. Meglett. Munkadíjjal együtt 5600 Ft-ot fizettem a műveletért! Jó mi!!?? :-)
- 2008.07.30. Kuplungmunkahenger csere. 18.000 Ft anyag és munkadíj. Nem hiányzott, de nem vészes.
Ide hordtam szervizbe
Német Attila Veszprém, Csap u. 12. Gyorsak, korrektek, megoldás-orientáltak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 1000000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | MX-5 | Következő autója? | talán GT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |