A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,9 PDTDI DSG Kombi 

Az ítélet értékelése
4,4(9 db)

Mittelklasse KuK átlagembereknek

Szöveges ítélet

2007. augusztus
Teljesen elégedett vagyok, tisztességes autó, különösen arra, amire használom. Család, rengeteg utazás, mindennapok nyüge, beleértve költözést is. 17 hónap alatt a múlt héten fordult 50000-re az óra, ezért írok most róla.
Klassz a DSG, finoman müködik, ráadásul van tapasztalatom hagyományos automatával. A DSG biztos, hogy jobb, villámgyors! Ha finoman nyomom, tényleg nem lehet észrevenni a váltást, ha padló, akkor is alig.
A 105 lovas diesel mellett döntöttem akkor, most azt mondom, vehettem volna 140 lovast, de akkor biztos RS-t akarnék mostmeg... (Bár az nem DSG.) Szóval baromság a sok lóerö - ha fenntartjuk az eredeti konceptet, azaz korrekt családi autóhoz nagyon jól ki van ez találva. (Majd ha kell második autó, veszek magamnak egy coupet, azzal élvezkedek, ezt meg megkapja a feleségem a gyerekek fuvarozására.)
Tempomattal autópályán imádok vele 150-nel hajózni - a világ végére elmegy így, az az érzésem.
Aztán meg bizony jól néz ki ez az autó. A kombi. Az ötajtós nekem valahogy nem. Ez már csak ízlés dolga. Szeretem, ha este magam elé engedek (hihi) egy kombit, mert rohadtul teccik a világító hátsó fele, a két egymás felé fordított C.
A futómü abszolút rendben van. Nagyon bírom, nyáron a 17-es felnin még kanyarodni is tud.
Remek a 30000-es szervizciklus is. Nem hiszek olyan összeesküvéselméletekben, hogy ez káros lenne a motornak, megrövidül az élettartam, aztán a tulaj hamarabb vesz újat. Ha elégedetlen, úgyis más márkát választ. A 30000-es olajcsere-periódus alatt kerül bele egyébként friss olaj is - de erröl késöbb...
Belevásároltam minden biztonsági felszerelést az Xtrak közül, ami lehetséges volt, még a TPM-et is - a digit klímát meg a bumfordi könyöktámaszt viszont feleslegesnek tartom.
6,5 millió lett a vége. Magyarországon sok, én hálistennek nem ott keresem a kenyérrevalót. Ezt csak azért keverem ide, mert meggyözödésem, hogy odahaza sokan minimum 1 kategóriával nagyobb autóban ülnek, mint amit az anyagi kondicióik megengednek. Az én döntésem abszolút racionális és teszem hozzá szerény volt, amikor ebbe Skodába ültem. Ha az otthoni filozófia szerint álltam volna hozzá, kb. egy A6-ost vettem volna, oszt abban pöffeszkednék, meg nyomnának a hitelek. Baromság.

Mi az, amiröl lehet diskurálni?

1.
Ez az autó nem kényelmes, föleg nem a 300-ik kilometertöl 1 seggel. Egyetlen VW-ban vagy klónjában sem ültem még, amit kényelmesnek találtam volna. (Q7-ben még nem ültem.)
A Renault 9 (használtan vettük 1991-ben) összehasonlíthatatlanul kényelmesebb volt.
Kiegészítés 2008.03.08.: A fentieket fél éve írtam, azóta szereztem más tapasztalatokat. Íme: Kénytelen voltam 1 hétig egy Ford Focust, 2 hétig egy Peugeot 307-est nyomni a Skoda helyett. Megváltás volt utánuk visszaülni a megszokott kemény gerinctámaszosba - ahol hosszabb út után ugyan az ülepem kicsit sajogni szokott, a combok zsibbadni, de a DEREKAM SOSEM fájt! Ennek megfelelöen önkritika: feljebb pontoztam a kényelmet 6-ról 8-ra. Mindenesetre nem tökéletes, az biztos.

2.
Eszi az olajat. És kész. Aki ezt nem írja meg, az elhallgatja, vagy csak 2600 km-t vezette. Eddig egyszer csöngetett be (elektronikusan figyeli az olajnyomást), azóta pálcázok, nem röstellem minden második tankolásnál megnézni. Ha nagyon nyomom, jobban eszi. Ezt a békát le kell nyelni (vagy más motorral választani a Skodát - ha az olajfogyasztás a legfontosabb kérdés valakinél). 50000 km során 3,5 l olajat kellett utántölteni, ebböl 1 l az elsö 8000-en ment el. Ezt tudjuk be valamicske jóindulattal a bejáratásnak. Azaz 2500ml/42000 km=0,059ml/1km; másképpen 5,9-et eszik százon, de olajból es milliliterben. Ez persze a fogyasztás valódi költségeit is emeli, de engem nem zavar. Legalább mindig van benne friss olaj... :) 1 milliliter Shell 5W30-as a múlt hónapban 7 Ft 20 fillérbe került a keszthelyi kútnál. Online biztos olcsóbb. Számoljunk csak 5 Ft-tal, az 2 Eurocent, ami százon 30 Ft-ot, azaz 12 centet jelent. Egy teletank gázolaj 55 EUR (1 l = 1 EUR 2007), mondjuk azzal átlag 900 km tehetö meg. 9X12=108, tehát az egy tankolásra vetített üzemanyagköltséget kb 1,1 EUR-val dobja meg az elfogyasztott olaj ára.
Bárkit kérdeztem eddig, akinek a VW csoporton belül a 105 ló PDTDI viszi a kocsiját, márkától függetlenül töredelmesen bevallották, hogy az olajra figyelni kell. Ez a motor ilyen.
Friss 2008.04.28.
70000-nél utánaszámoltam újra az olajnak. Javult a helyzet, ugyanis az elmúlt 20000 km alatt fogyott 1 l, így 100000-ig a második 50000-re vetítve elvileg 2,5 l olajfogyasztás várható a korábbi 3,5 literrel szemben. De lehet, hogy én öregszem és nem tolom neki annyira... (A gyári kezelési útmutatóban szereplö, 1000 km-re vetített esetleges akár 1/2 l-es olajfogyasztást normális jelenségnek leírni viszont kissé szélsöségesnek, pontosabban pofátlanságnak tartom a Skoda Müvektöl, bár ök "szóltak", ergo részükröl el van intézve.)

3.
A Bordcomputer 2-es üzemmódjában található hosszútávú üzemanyag-fogyasztásmérés lefelé csal. Kb. 3-5 dl-t. Ezt minden tankoláskor nullázom. A még megtehetö távolság azonban pontos, így nincs gond.
Egyébként a fogyasztással elégedett vagyok, azért azt nem gondoltam, hogy 4,5 l lesz.
A méréseim (ne feledjük, automata váltó!!):
Város: 6,5-7 között (az elsö 10 kilométeren melegszik be igazán a motor, ekkora távon hideg motorral kb. 8 l a fogyasztás)
Országút 90-100 km/h (1900 körül pörög a motor) 4,8-5,0
Autópálya 130 km/h (2700) 6,0
Autópálya 150 km/h (3100) 6,5
Vegyes 6,2
Kb. 800 km megtétele után tankoláskor a kompjuter 5,8-at mutat, én meg 6,2-t számolok, ez a tipikus átlagos eset. (Valamennyit persze hagyok a tankban is.) Azért megyek vele városban is rendesen, autópályán meg alig bírom ki, hogy ne 150 körül nyomjam...

4.
Nincs még mindig presztizse (föleg az autómegszállottak körében, a többség tojik az ilyesmire), de nekem nem az kell, hanem egy használható, megbízható autó. Egyébként egyre több jön szembe, bár sokról ordít, hogy céges. Alapszabály: Ausztriában gyakorlatilag nem látsz benzinest, Mo.-on a diesel céges, a privát mind benzines...

Ennyi. Ha lesz mit, majd tovább is mondom.
Ja, jól bírja a bringákkal is a tetején. És úgy meg még jobban néz ki.

Friss 2007.10.30.
60000 km szerviz. Minden OK. DSG váltóolaj csere is esedékes volt.
59000-nél hibát jelzett a légzsák kontroll lámpa. Garanciálisan cserélték a vezetöülés alatti kábelköteget totálisan. Mondták ök. Gondolom, így is van.
Még mindig szeretjük. Jó kis autó.

Friss 2007.11.17.
61000: Leszakadt az alsó motorvédö burkolat. Sopron közelében jártam, beugrottam a márkaszervizbe, ingyen felcsavarozták. Öt nap múlva még jobban leszakadt. Ausztriában voltam, az elsö szakszervizbe bevánszorogtam (leért a talajra es surrogott). Narowetz, Brunn am Geb. NÖ. Szintén visszaszerelték, ingyen és még kávéval is megkínáltak. Szerintük ki kell cserélni, de elegendö a következö szerviznél (3 hónap múlva fékolaj és zöldkártya), mert addig holtbiztos tartani fog. Kiváncsi vok. (2008.03.08. - Igazuk volt, kitartott!)
Nem emléxem, hogy rámentem volna valamire, de Narowetztöl Sopronon át Györig (velük telefonon konzultáltam), mindenki ezt állítja. Hát legyen. (Összetartanak?)
Nekem az elsö ötletem az volt, hogy a 60000-es szerviz után nem tették vissza rendesen Györben. (Az elsö akció elött 10 nappal volt szervizen.) Ha már egyszer 140-nél leesik, persze, hogy megsérül...
Sosem fogom megtudni!

Friss 2008.03.08.
68000 km: Február 15-én két éves volt, megvolt a szerviz, semmi gond. Zöld kártya, stb. (Mondjuk vannak dolgok, amelyek futásteljesítménytöl függöen kerülnek szervizre vagy cserére, másokat meg fix idöintervallumok után kell kontrollálni: a kettö sokszor nincs összhangban, így aztán gyakrabban kell a szervizbe zarándokolni.... De ez más márkák esetében is így van. Persze ha valaki csak a garázsban csodálja verdáját, nincs gondja az évenkénti átvizsgáláson kívül.) Az emlitett alsó burkolatot NEM cserélték ki, mert valami nem volt hozzá raktáron. Milyen jó! Február 17-én összetörtük az autót. Na nem nagyon, de eléggé. Hátratolatás kanyarban balra: jobb elöl egy megbúvó fiatal, de meglepöen ellenálló mandulafa állította meg a perdületet intenzív hangeffektektöl kísérve. Feleségem (ö tette) sírógörcs, stb.
Lökhárító, jobb elöl karosszériaelem, ködfény mindkettö, jobb fényszóró, ablakmosófolyadék-tartó és: a kárfelmérö rugalmasságának köszönhetöen láss csodát - az ominózus alsó burkolat került cserére. Ma úgy néz ki az autó, mint két éve, a párom is megnyugodott azóta.
A biztosítóm a mosonmagyaróvári Skoda szakszervizzel van szerzödésben, le a kalappal! Jó munkát végeztek. Azóta mentem 1000 km-t, minden perfekt, olyan, mint volt.
Még egy gondolat: Csereautóként nálam volt egy Focus Kombi (1,5 éves) és egy Peugeot 307 (4 hónapos). Mindkettö 1,4 16V szinten volt alulmotorizálva. Az külön borzalom. De egyébként a Focus egyszerüen kicsi, minden végtagomat állandóan beütöttem a kopogós müanyagokba, mintha egy kategóriával lejjebb lennénk. Vezetni nem lenne rossz, erösebb motorral. A P307 tágasabb, de annak meg olyan bizonytalan, bolygós a futómüve, hogy mindig tele volt a gatyám, be tudom-e venni a következö kanyart. Mindkettö több, mint 8 liter benzint evett vegyesben. Na és hogy állandóan kapcsolgatni a sebváltót... Skandallum.
Azaz: A Skoda Octavia Kombi 1,9 PDTDI DSG a kategóriájában mindenképp ZSENIÁLISAN JÓ autó.
Kijavítottam a pontozást a perverz imádatra.

Friss 2008.04.22.
Légzsák kontroll lámpa Nr. 2. 69000-nél, 26 hónapos korában. Ennek most nem örültem, garancia már nincs és a megbízhatóságba vetett hitem is kezd inogni, bár ez a légzsák probléma önmagában még nem tragédia. Csak bosszantó. (Megbízhatóság értékelése mínusz 1 pont.) Narowetznél gyorsszervizben a vezetöoldali oldallégzsák hibája jön ki - le kell adni a kocsit. A diagnosztika ingyenes volt, elvileg vihettem volna máshova is javíttatni! Mivel azt állították, hogy a hibajelzés ideje alatt inaktív az összes légzsák, rögtön kértem idöpontot, két napot ígértek, egy nap alatt megcsinálták. 120 EUR - az ominozus ülés alatti kábelköteg megfelelö része kontakthibás volt. Ennyit fizettem volna Györben, vagy Sopronban is a tapasztalataim alapján. Tegnap vettem át az autót, ma egy ürge leradírozta a vezetöoldali visszapillantót. Hagyott telefonszámot a szélvédön, holnap intézzük a dolgot, viszem vissza Narowetzékhez. Van mit írni...

Friss 2008.04.28.
Zsebbe kaptam 150 EUR-t, hogy ne essen ki a pali a jó bonus besorolásából, ez fedezte a tükörjavítást, mert csak a külsö burkolat sérült. De mondjuk az rendesen.

Friss 2008.05.16.
Pünkösdkor leugrottunk az Isztriára. Telerakva plusz biciklik. Király, megy, ahogy kell, jólesett a pozitív visszacsatolás az elmúlt fél év, meg a tél gyötrelmei után.

Friss 2008.08.26.
Az autó továbbra is a szívünk csücske, nincs vele semmi baj, imádjuk.
Szerviztörténetet szeretnék mesélni. Ausztriában vittem (egy kicsit korábban, mert nem jelzett) olajcsere + átvizsgálásra. A magyar cetli szerint ugyanis augusztusban kellett volna, ha nem jelez, akkor is. Az osztrákok szerint nem, de már nem tudtak lebeszélni róla - pedig megpróbálták.
1. Ismerik a törtszámokat. Képesek voltak a kocsiba töltött olaj mennyiségének megfelelö 4,3 literrel megszorozni a motorolaj egységárát. Ez Mo.-on csak 5-tel volt lehetséges. Az olaj egységára még 250-nel megszorozva is kedvezöbb volt, nem beszélve az aktuális 230-as szorzóról.
2. Az összes cucc még a legrosszabb esetben is ugyanannyi, de 230-cal szorozva olcsóbb: itt olajszüröre, pollenszüröre, hasonlókra gondolok.
3. Szöget találtak a jobb hátsómban. Mivel tavasszal úgyis cserélni akartam, mondtam, mindjárt négyet kérek. Kérdezte, Bridgestone jó lesz-e? Az idei ÖAMTC tesztgyöztes Turanza ER300-ast tették rá. A gumikat centre azon az áron adták, amelyen a magukat olcsónak mondó internetes portálok adják ezt a gumit. A szerelésért 0 Eurot számítottak fel.
4. Kértem belsö tisztítást. Ugyan 24 € volt, de le is mosták, azaz külsö-belsö lett belöle. Belül tisztább volt, mint akármelyik mo.-i (van belöle három) szokásos autókozmetikai helyem tevékenysége után. (Azok 3-4000 között kérnek külsö-belsöért.)
5. A munkadíj drágább. Annyira, hogy 250-nel számolva majdnem egalizálta az anyagokon megnyert összeget, de még mindig 2000 forinttal kevesebb a végösszeg, mint tavaly ilyenkor ugyanezért a szervizért!!! Persze ebböl az összehasonlításból kihagytam a gumisztorit. Mindenesetre pillanatnyilag az erös forint mellett nem éri meg 130 km-t autóznom azért, hogy a drágább szerviz mellett még becsapva is érezzem magam.
6. Megint kaptam KV-t, söt, a végén kedves levelet és csokit találtam az anyósülésen.

Hibalista

- Légzsák kontroll lámpa hibát jelzett 59000 km-nél 20 hónapos korában.
- Az alsó motorvédö burkolat leszakadt 61000 km-nél (lehet, hogy szervizhiba).
- 69000-nél 26 hónaposan újra légzsák hiba.
- Néhány apró crash - erröl nem a kocsi tehet :)

Ide hordtam szervizbe

Sopron Szakszerviz, a 30000-es szerviz volt meg, inkább semleges. Gyors volt és lényegretörö.
Nem túl kedvesek, nagy dög szerviz. Ambivalens viszonyban vagyok velük. Ingyen reparálták meg a leszakadt alsó motorvédö burkolatot, de az 5 nap múlva újra lógott.
Ausztriában szintén ingyen csavarozták vissza, de ott még KV-t is kaptam. (És nem szakadt le mégegyszer...)

A györiekhez vittem a 60000-es szervizre, ill azóta is 2008. májusáig (Porsche Györ). Ezt már jobban megszoktam, mert apám Octavia I-ét is oda vittük mindig, ill. ott vettük az autót. Állítólag a soproniak feleslegesen fizettettek pár ezer Ft-ot a Mobilitás Garancia meghosszabbításáért. Amúgy minden OK. Cserekocsit is kaptam 5000-ért.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Narowetz Brunn NÖ
Hütlen típus vok, mivel 2008 febr. után lejárt a garancia, az újabb légzsák kontroll lámpa ügyet Ausztriában csináltattam meg Narowetzéknél - jól tettem. Az is lehet, hogy végképp náluk maradok, nem drágábbak a magyar szakszervizeknél, közelebb vannak és jobb benyomásokat szereztem eddig. A garancia már úgyis smafu.
Olajcsere és szerviz már programozottan 2008.08 - alles perfekt!

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra G 2.0 Aut. 140 LE Következő autója? Nem tudom. Az új Superb nem teccik. Esetleg kombi RS Octavia.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)