A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Accord (1990-1993)

Accord 2.0i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A morgós-huligán családi kocsink

Szöveges ítélet

Amikor végre eladtam a nagyapai örökség Kadettet, aminek nem volt jó tulajdonsága a nagy csomagtartót és azt leszámítva, hogy ha beindult akkor nem hagyott az út szélén, felmerült a nagy kérdés, vegyek-e egyáltalán, és ha igen, mit? Bőven millió alatt maradva, tágas, gyors, kényelmes, jól felszerelt és jó állapotú autó nincs. Illetve van, de az akkor vagy nagyon sokat eszik, vagy mégsincs olyan bőven millió alatt :-) Szóba jött ez-az, pl Audi 100 2.3e, de végül rájöttem, hogy Accordot kell néznem, hiszen ebben az évjáratban csak 2.0 és 2.2 motorral szerelték, tehát erő lesz, és a felszereltségét illetően csak az volt a kérdés, lesz-e benne légkondi és dönthető hátsó üléstámla, a többi cucc (4x el. ablak, el. tükör, el. napfénytető, szervo, ABS, rádió, sorolhatnám) mindegyikben benne volt. Sokat megnéztem, vagy két hónapig válogattam, a legjobbnak tűnő példányokat szerelő haverral emeltettem fel olajfolyást, féket, futóművet ellenőrizni, végül a tervezett összeg fölött egy bő 100assal leltem meg ezt a példányt. Amikor megéztem, már látszott, hogy gondos a gazdi: 178000-nél még vezett szervízkönyv, ismert történet, láthatóan jó szívű karbantartás. Tudni lehet például, hogy 1992. dec 23-án helyezték forgalomba, itthon, első tulajdonosa, mi más, egy lízingcég :-) Gazdi és nője elsirata, én meg nyugodt lélekkel vittem haza, majd olajcserére. Azóta sem bántam meg!

A motorhoz még nem kellett nyúlni (mármint amióta legyártották!), a váltó a kuplungcsere óta (még a gyári volt benne, most Valeo, a Kabai utcában kb. 60.000 volt a teljes költség) ismét finom és kezes, majdnem minden tökéletesen működik (1 db kivétel: a bal-egy ülés elektromos magasságállítása engem már nem bír el, csak üresen mozgatja az ülést még), ami persze a márkát ismerőknek nem újság, de akkor is jó elmondani és leírni akár százszor is. :-) Koptak el fékek is, az új pofákkal, felszabályozva sem az a harapós kerámia, bár hátul is tárcsa. A fényszórók sem a legerősebbek, viszont jó, hogy mindhárom izzónak külön háza van. Az én szívemnek az olyan dolgok kedveskednek igazán, hogy a lassan 15 éves kocsiban tökéletesen működik az albakmosó spricni, ami anyám mindkét Cliojában eltömődött másfél év alatt........ És hogy még mindig nem zörög jobban, mint nevezett Cliok......

Az egyetlen bajforrás ennél az autónál a futómű, ami elől továbbfejlesztett McPherson, hátul pedig többlengőkaros, azaz bővelkedik szilentekben és csuklókban..... Ezek pedig 14 év magyarutas gyűrődést nem viselnek el nyomtlanul, az elmúlt másfél évben kétszer kellett valamelyik szilent-csoporttal foglalkozni (=cserélni), és bármikor jöhet a következő elöregedés, kiverődés. Ez van, még így is bőven kezelehető a fenntartása.

Vezetni elképeztően jó. A motor-váltó-végáttétel tökéletesen kényelmes rendszert alkotnak, BPesten sehol sem kell 2000 fölé forgatni, így a fogyasztás is 11 alatt marad (csak városban!) de persze lehet neki küldeni, akkor meg szép nagyot lép. Országúton és sztrádán a futómű miatt elképesztően stabil, hihetletlenül kényelmes utazóautó, 130-150 között (óra szerint, gondolom -10%) megválasztott utazósebességel a motor hangja sem zavaró, a fölött már hangos, de aki száguldani akar, az előre figyeljen ne az asszonyra :-) Az utastér és a csomagtartó megfelelően nagy, két kis gyerekünk van, elférünk :-) Egyedüli kényelmetlenség, hogy a bébihordozót csak az első ülés tudja fogadni, mert hátul túl rövid hozzá a biztonsági öv! A nagyobbik gyereküléshez elég persze rövidebb öv is, ott nincsen gond. A klíma, ha használom teszi a dolgát, bár még "régigázos", úgyhogy a feltöltéssel gondjaim vannak. A gyári rádiót lecseréltem, CD-s nóném valamire, a négy gyári hangfallal ez közepesen tűrhetően szól, olcsóbb új autók gyári rendszerit hozza. A legkisebb gyári kerék van alatta azaz 14" lemezfelni 185-ös gumikkal, de a kis önsúly és a jó futómű miatt nem hiszem hogy lecserélem, ezzel is elég jól kanyarodik, viszont ahhoz nagyon drága alufelnit kéne vennem, hogy a rugózatlan tömeg ne nőjön, nem kínozzuk, szeretjük a kényelmet. :-)

Két típushiba: minden ilyen Acordban, amit megnéztem mozgott a kormánykarima legfelső hányada a vason, ez vezetés közben nem zavaró. Ami viszont zavaró, hogy majdnem minden ilyen Accordban, amit megnéztem volt egy olyan furcsaság, hogy az oldalablakok külső-alsó keretén a lehuzó-szigetelés (gumi? szövet? nem tudom) elkoszolódott, és elkezdte karcolni az ablakokat, plusz hülye hang lehúzáskor. Találtam autókozmetikát, ahol elválanák a megcsinálását, mondjuk az üveg most már karcos marad, sajnos..... További érdekesség, hogy bár nagyon is le tud ülni a feneke, ha megpakoljuk, hisz nem pickup laprugókkal, mégis csak a német piacos autókban van utastéri fényszóró magasságállítás, így pl az enyémben nincs :-(

Érdekes, hogy amióta másodszor olajat cseréltem, jó egy literrel kevesebbet fogyaszt (így jön ki a városi 11), pedig addig Castrol volt benne, most viszont Valvoline Top Gard.

Szeretem no, ennyi pénzért (730.000 volt egyébként), ilyen kényelmes, gyors, és megbízható autót, amit ráadásul ilyen élvezet vezetni szerintem nem kapni mást. Számomra a tökéletes kompromisszum.

Ja igen.
2.0i 16V (F20A8)
136LE / 5300 1/min,
179Nm / 5000 1/min
1254kg
9,2s 0-100km/h
200 km/h

És azért morgós, mert a kipuf 2. és 3. dob nem gyári.........

Update 1. 2007. 09. 05.: A kozmetikus kör, oldalablak-lehúzókéder ügyében megvolt, jobb lett ugyan, de nem segített annyit, mint vártam, viszont a patent-készlet, amiből csak a gyári, csak a márkaszervízekben létezik, nem kevesebb, mint 13.808 huf volt, kb 560 patentonként. Azt hiszem erre mondják azt, hogy horribilis összeg.............

Update 2. 2007. 09. 18.: Megtörtént az első útszélén hagyós manőver: munkába menet az összes motorolaj elfolyt :-( Az ok: a vezérműszíj feszítőgörgő-tengelyei közül az egyiknél meghalt a szimmering. Utóbb kiderült, mindhárom ilyen a halálán volt már. Mivel a vezérműszíj tiszta olaj lett, azt is cserélni kellett emiatt, viszont azt 200.000km-nél amúgy is kéne, tehát végül abban maradtunk az Autó Tokán szerelőivel, hogy teljes 200.000-es nagyszervíz (vezérműszíj, kiegyensúlyozó szíj, gyertyák, váltóolaj, motorolaj stb. csere plusz teljes átnézés) + a három rossz szimmering, meg még egy kis eletromos munka (egyik fényszóró csokiját kellett cserélni). Az egész cakli-pakli 81.000 huf, meg az 5 liter olaj, amit én vittem (Valvoline Top Gard, ~9000huf), és a bevontatástól számítva tartott éppen egy hétig, egész baráti, dícséret Tokánéknak :-) Next up: vizsga januárban, esetleg lambda-szonda csere akkörül, gyanús, hogy kellene, majd elmesélem, mit tapasztaltunk.

Update 3: 2008 06 05, eladtam, 450.000 Ft-ért, azaz két év alatt 280.000 helyi kreditet vesztett az értékéből. Meglepően sok, de legalább akadt rá vevő, 15 éves benzines jószágnál már ez is fegyvertény - így is majd´ fél évig hirdettem. Viszont a szimeringes bukli óta nem produkált hibát, hátsó fék felújítás után levizsgázott, és még megértem, hogy az óra átfordul 200.000-on. Sok boldogságot hozzá!

Hibalista

- Szilentek szépen sorban elögreszenek, volt már kormány-összekötő gömbfej is. A kopó alkatrészeken (fék!) kívül még kuplungtárcsa csere, bár 185.000nél már az is kopó alkatrésznek számít :-) Fényszóró ház, kavics miatt. Vezérműszíj tengelyek szilentjei, lásd update 2.

Ide hordtam szervizbe

Négy különböző helyen járt eddig, legtisztább és legdrágább (de még mindig korrekt) az Autó Tokán, de nem csaptak be Tunershopban és a Kabai utcában sem. A negyedik ->

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

A kötelező szervízt, féket ilyesmit most már szerelő baráttal csináltatom.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1992
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 178000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Kadett 1.3 Következő autója? Egyelőre úgy néz ki, hogy ugyanilyen idős Lancia Y10 :-D
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Accord 1990

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)