A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » V70, Xc70 (2007)

V70, Xc70 D5, AWD, XC 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

Kifinomult repülőszőnyeg

Szöveges ítélet

Korábban is volt Volvo a családban, bár csak egy V40, de azt is szerettem, mert kényelmes volt és ergonomikus. Aztán Toyota korszak következett egy Avensissel. Imádtuk azt is. Nagy volt, de kevés extrával, valamint volt is problémánk vele.

A régi XC70-es mindig is nagyon tetszett, valamint amikor a céges keretbe belefért az új XC70 nem haboztam ezt választani. Eddig nem is bántam meg.

A tesztekben el lehet olvasni a részleteket, ezért csak inkább olyan dolgokat írnék, ami ott nem szerepel, vagy nem eléggé hangsúlyos.

Az autó hihetetlenül finom. A váltó puha, kuplung szinte a lábam súlyától benyomódik, a kormány (sebességfüggő extra) döbbenetesen könnyű. Tényleg nem véletlenül aposztrofálják női autónak, mert fizikailag nagyon könnyű a pedálnyomirgászás és kormánytekergetés. Ezt elég jól meg lehet szokni és más autóba átülve olyan lehet, mint egy normál kocsiból egy kisáruszálítóba. De tényleg!

Az anyagok kidolgozása nagyon szép. Az egész autó belső terének kidolgozása, ergonómiája, anyagválasztása első osztályú.

Motor elég dinamikusan viszi az 1800kg-os autót, de ez a fogyasztáson is meglátszik. Az előző D4D avensis átlagban 6,5L-el elvolt, ennek a 8-8,5 kell országúton.

A váltó áttétellelel képtelen vagyok megbarátkozni. Nem értem, hogy minek van 6 sebesség, ha a 6-osban gyorsítok ki a városból 70-el. Nyilván a dízel az alacsony fodulaton halk, magasan pedig hangos. Ha rádió nélkül motorhangot imádnék hallgatni, akkor vennék valami 6, vagy 8 hengeres benzinest. De nem szeretnék, hanem finom smooth jazzel relaxelek hazafelé. Szóval amikor kiér az ember a sztrádára akkor folyton váltogatna tovább, de már nincs több sebesség. Nem értek hozzá, de miért kell 160-nál 3000-et pörögnie a motornak? Miért nem tud 2300-2500 körül elbúgni, mert nyomaték van bőven, de így nem üvöltene annyira a motor, és tán a fogyi is kellemesebb lenne, illetve nem kellene 80-ig hatot váltani.....
Érdekes, hogy az S80-as csereautón a 170-nél volt a 3000-es fordulat. Az 1. sebesség meg elég rövid, szóval inkább 2-esben indulgatok, mert ahogy megindul az autó, már kéri a következő sebességet. Gondolom ez nyilván a terepes feeling miatt kell, hátha a kertek alatt vagy a szőlőhegyen szükség van rá értem én.

Nagyon király extrák:

elektromos hátsóajtó. Tényleg tuti, pláne, hogy az alap távirányítóról is nyitható csomagokkal a kézben lehet vagizni a Cora parkolóban....

Ipod konzol: bakker erről lehetne éveket mesélni, nem tudtam mitől nagy flash az Ipod, de már tudom, mert próbáltam. Tényleg nem egy mezei Mp3 lejátszó. Most már szinte minden zeném ezen van, ezt teszem a lakásba is a hifire ha csak úgy shuffle zenét hallgatok. De a nagy király, hogy nem kell ezer CD-t tárolni a kocsiban, amit állandóan un az ember ki be tenni, meg karcolódik stb. Na ez erre tök ideális. Pláne, hogy naponta kb. 1 órát ücsörgök a kocsiban, ami hetente 7 órányi zenét feltételez. A másik nagy flash, hogy minden számcím, előadó, zenetípus stb. a kijelzőn van, és ott lehet válogatni, sok Ipod szolgáltatás is megy innen, mag az Ipod kezelőszervei kikapcsolódnak, nem is lehet ott állítgatni... Szóval szinte tökéletesen illeszkedik az autóba, kormányról vezérelhető stb.

Mobil bluetooth kihangosító:
Szintén tök jó, hogy a telefon is Bluetotthosan rákattan az autóra amikor gyújtást kapcsol az ember. Onnantól ha szerencsés az ember, akkor a telefonkönyvtől, híváslistáig minden a konzolról kezelhető. A szerencse az a telefontól függ. IPhone szinte mindent tud, Nokiából az S40-es oprendszeres (egyszerűbbek) teljesen rámennek , az S60-as oprendszeresek (symbian okostelefonok) a telefonszámokat nem veszik át. Ettől függetlenül konferenciabeszélgetést is lehet csinálni, szóval tényleg teljesen jó. Okosan leveszi a hangot a Hifin stb. nem ragozom, hogy miért jó az integráció.

Parkolóradarok:
Nem túl nagy extra, de a képernyőn még az alap változat is mutatja, a tárgyat körülbelül, hogy hol van és milyen messze, ez frankó, ha az ember nem érti miért csipog és nem lát semmit....

Kanyarodó Bixenon lámpák:
Na ez megint a hozzám hasonló vakondoknak jó. Egyrészt nem mondaná meg az ember, hogy Xenon, mert kultúráltan világít, másrészt viszon nagyon kontrasztos fényt sugároz! A kanyarodó fány meg annyira durva, hogy ha az ember kikapcsolja, akkor iszonyatosan hiányzik. Intelligens is, mert sebességtől is függ, hogy mennyire kanyarítja el a lámpát. A nagy királyság ködben van, mert akkor direkt szlalomozik az ember, hogy a pászmákkal vagizzon.

Integrált ülésmagasító:
Gyerkőcöknek két méretben állítható. Nagyon szuper, de 60e mint extra és ugyanaz mint a 2e forintos kispárna, csak az nem az ülésből jön ki és nem bőr..... De azért minden szülő elérzékenyült, "...hogy ez a Volvo....."

Duplaüvegek:
Törésbiztos és vízlepergető bevonatos üvegek tényleg tök jók. Simán lefújja a menetszél az oldalüvegekről a vizet. Valamint a menetzaj is teljesen konszolidált.

Csomagtartó:
Pöcköket külön kell belerendelni. Viszont mindegyikben van egy felemelhető kis lap a csomitartóba amin fülecskék és gumiszalag van. Na ezzel tök jól lehet rögzíteni a kisebb csomikat, szinte mindig használom!

A belsőt feketében ne vegyen senki. Nagyon halottaskocsis. A bézs-barna az viszont hihetetlen jó kontrasztos, pláne a valódi fabetéttel (olyan ikeás fa :-)) Persze koszolódik, de akkor legalább letisztítja az ember, és nem lesz dzsuvásdenemlátszik....

Mivel XC a verda azért bepróbáltuk a határban a hóbanfagyban kátyuban. Az alap dolgokat hozza, elmegy ezeken a helyeken, nem kell izgulni, hogy elöl a lökhárító leér stb. Szóval ad némi kényelmet az a pár cm emelés, de nyilván nem kell sokat várni. Az, hogy miért van benne lejtmenetvezérlő, és ezt miért emelik ki annyira nem értem. Egyszer már használtam próbából. Tényleg nem gyorsul az autó, de azért nem egy must have, inkább egy godd to have feature....

Szintén kiemelendő, hogy a hátsó üléseken a hely kb 5-10 cm-el kisebb mint az Avensisben, ami kb a mostani Passat, Mondeo méret. Az előző autónál sosem volt gond, hogy a gyerekülésben ülő gyermek rugdalja és sarazza az első ülés háttámláját. Itt ez folyton gond, persze lehet rá tenni védőt, de inkább a gond a kisebb méret. Ezt tényleg nem értem, mert azért kívülről giga nagy az autó. Mondjuk amikor kinyitja az ember az ajtót és oldalról belenéz, akkor megérti, hogy itt azért nem kevés anyag lett berámolva. Inkább ilyenben kapjanak oldalba, mint egy 5csillagos Renault-ban.....

Tehát aki kényelmes halk, de sokoldalú családi kombit szeretne, nem túl nagy feltűnéssel akkor annak ajánlom. Nyilván az ára magasabb, mint egy középkategóriás belépő kombinak, de az ördög és a finomságok a részletekben rejtőznek.

Hibalista

- Ablaktörlőlapát nem volt jól beállítva és 130 körül már ütötte a szélvédőkeretet. Emellett a tetőablak nem nyílt ki, csak hatalmas kattanással. Szintén utánaállítottak.
-
- Nem tudom, Toyotához szoktam, ott félnapos ücsörgés, vagy autó bevisz kolléga elvisz majd nap végén vissza.... de itt S80-as Volvot kaptam egész napra, és nem kellet magyarázni, hogy az időm a legdrágább

Ide hordtam szervizbe

Ivanics Székesfehérvár:

Story: Horvátországban nyaraltunk (Rab sziget) és amikor indultunk volna haza, az autó nem indult. (gyerek szerint beteg lett) Gyakorlatilag a kulcsot nem vette be az elektronika. Egyből Assistance hívás, illetve azért hívtam az Ivanics-ot, hátha megtudják mondani távvezérléssel, hogy mi a gond. Végül vagy 2-3 óra tanakodás után sem jutottunk előre, és a tréler sem tudott feljönni az autóért, mert szűk, meredek kanyargós utca tetején állt az autó. Tehát abszolút patthelyzetbe kerültünk....

Az Autót nem lehet szállítani, mivel kulcs nincs, kormányzár rajta van, tolni, mozgatni sem lehetséges. Na ez volt az a pont amikor is a normál folyamat megakad. Azaz bármi az autó baja, vigyék be a szervizbe, aztán ott majd megoldják. Ezt képtelenség volt menedzselni. Természetesen hazajöhettünk volna stb. de úgy döntöttünk, 35 fok van, kék a tenger, maradunk még pláne ha még szponzorálják is....

Hétfőn jött a hívás a fehérvári Ivanicstól, hogy nyugi, semmi gond, jönnek és szerelik az autót. Tehát kijönnek Magyarországról és megszerelik, bár nem tudják mi a gond, de inkább kezükbe veszik az ügyet. (ugyanis azt gyanították, hogy az autót erőszakkal be fogják vinni a szervizbe a helyiek, azaz szétvágják a kormányzárat stb. ők meg ennél finomabb emberek, meg nem ezt érdemli az autó és a gazdája...)

Aznap este meg is érkezett a kétfős különítmény számítógéppel bluetooth-al, minden más Nasa technológiával felszerelkezve. (kamerázni kellett volna, ahogy éjszaka stekklámpa, meg a mindenféle kütyü piros-kék fényénél ment az agyalás)

1 óra próbálkozás után (internetkapcsolatra kötve a kocsi stb. :-)) kiderült a gond, de sajnos helyben nem volt szerelhető, mert új kulcsrendszert kellett volna beépíteni, ami extra biztonsági, így vadiúj kell.

Sebaj mondták a srácok, jönnek holnapután, és akkor hoznak fürdőgatyát is :-). Hozzák a konzolt és fel is programozzák a kulcsokat rá.

Szerdán a megbeszélt időpont előtt cirka 8 órával kapom a hívást (nem jönnek gondoltam azért hívnak) kész az autó, leadták a kulcsot a szálláson.... hopp... akkor mehetünk haza? Igen, és elnézést a kellemetlenségért....

Epilógus:
Na akkor most mekkora baj is volt, hogy elromlott a szerkezet? Egyrészt hihetetlen érzés volt, hogy volt valaki (Ivanics szerviz) akinek ugyanolyan vagy nagyobb problémát jelentett a nem induló autó (gyerek is értékelte, hogy jöttek és meggyógyították) . Másrészt kaptunk 4 nap plusz nyaralást.... :-)

Külön köszönet a két kollégának, akik két alkalommal éjszaka tették meg a 2x600km-es távot! Illetve vállalták az ügyintézést az Assistance szolgáltatóval a költségek fedezése ügyében. (miközben én szemérmetlenül koktéloztam a strandon :-)

Tehát egy tökéletes példa, hogy hogyan lehet úgy elégedettebbé tenni egy ügyfelet, hogy közben elromlik az autó....

Szóval 11-est a 10-es skálán!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Avensis Következő autója? Volvo
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo V70, Xc70 2007 (2007)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)