VIGYÁZAT! MÉRSÉKELTEN VÍZÁLLÓ!
Szöveges ítélet
Toyota megbízhatóság...
Pályafutásom első új autójáról van szó, amiről azt gondoltam, végre véget vet a korábbi 10-15 éves vasaktól megszokott heti-havi szintű szervizeléseknek. Nem így lett.
Szolgáljon ez a sztori örök tanulságul mindenkinek!
Az autóval egy éves korában 30e km-nél, (miután már a fűtéskapcsoló mögötti lámpácskák rég nem működtek..) egy csúnya nyári délutánon szakadó esőben egy budapesti úton békésen autókáztam, amikor egy kb. 10-15 cm mély víztócsa bukkant fel előttem(milyen ritka is ez Budapesten..). Gondolom, mint bárki más, én is áthajtottam rajta, csakhogy az autó utána megállt! Gondoltam, valami elektronika biztosan beázott, így eltoltam a kocsit egy parkolóba és vártam. Hiába, mert nem indult. Semmi gond, garanciális, hívtam a szakszervíz által fenntartott és javasolt autómentőt és kértem, hogy szállítsák be a szervízbe. Elmondtam a diszpécsernek, hogy mi történt, aki közölte, hogy ez nem az ő hatáskörük, hiszen az autó nem egyszerűen elromlott, hanem esőben romlott el és az más szitu!!(Monty Python feeling) Fél órás telefonos vita után hajlandók voltak bevinni az autót. A "jó" hír aztán csak ezután fogadott: a motor "vízkárt" szenvedett azaz víz került a légszűrő beömlőnyílásán keresztül az égéstérbe aminek következtében elgörbültek a hajtókarok és a szervíz szerint ez egy 3 Millió(!!!) forintos motorcserét jelent. Mondom, sebaj, cseréljék ki, úgyis garin belül vagyunk még bőven. Azonban a szervízfőnök szerint ez nem garanciális eset, mondván, hogy "nem rendeltetésszerűen" használtam! Másnap irány a Toyota Motor Hungary budaörsi központja, eset rövid leírása a fővezérnek, egy hét várakozás, majd ugyanaz a válasz: "nem rendeltetésszerűen" használtam!"
És most tessék figyelni! Az orrom elé dugták azt a használati útmutatót, amelynek átadását az autó elhozatalakor aláíratták velem. Ez áll benne: " Vizes úton való vezetéskor kerülje el a nagyobb tócsákat." Ennyi. Ők szóltak. Én voltam figyelmetlen. Logikus. Ha esik az eső parkoljak le, menjek gyalog. Itt szeretném megjegyezni, hogy ennél a konstrukciónál a levegő-beömlő nyílás lefelé nyitottan, a bal oldali lámpa mögött helyezkedik el és mint egy porszívó-mely az utakat tisztítja-üzemel. Mivel volt casco is, nyugodtan mentem a biztosítóhoz, azonban ők "gazdasági totálkár"-ra hivatkozva utasították el a kárrendezést. Történt ez azért, mert a szakszervíz nem volt hajlandó megjavítani a motort, csak kicserélni, így került ez az irreális 3m Ft a számlára! Elgondolkodtató, hogy a szervízfőnök bevallása szerint ők nem is tudnák megjavítani, mert nincsenek rá felkészülve meg persze nincsenek rá felhatalmazva! Ekkor döntöttem úgy, hogy végleg elhozom a járgányt a szakszervíz udvaráról és a garanciát végleg bebukva máshol javíttatom meg. Következett a második kárfelvétel (természetesen egy kis külvárosi "sufniban") ahol valóban hozzáértő kezek mérték fel a kárt és a hibás alkatrészek cseréje + a munkadíj megállt 1.5M Ft-ban. Ezt a biztosító már elfogadta, kifizette.
Történt mindez röpke 5 hónap alatt. Szinte semmiség az egész. Azóta megtettem 50e Km-t és a motor hibátlan. Már csak a váltó ránt nagyot egyesből kettesbe váltáskor... Magam cserélem az olajat, messze elkerülöm a szakszervíz környékét is. A "DAS" egyik jogásza szerint, ha beperelném a Toyota Motor Company-t, négy-öt év múlva jó eséllyel nyerném meg a pert. Valahogy már nincs hozzá kedvem.
Hibalista
- Motor, váltó, műszerfalvilágítás.
Ide hordtam szervizbe
Szakszervíz
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Zaporozsec |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |