A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (1996-2002)

Mégane 1.6 16v Coupe 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A metilkék metál Megane és a Fiú története

Szöveges ítélet

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy fiú, aki autót szeretett volna.... Szóval elmentem egy kereskedésbe (ott működtem, mint gyakornok, autóvillamosságis). Körbe néztem, kihívtam a haveromat a műhelyből, mert ő ott maradt dolgozni. Nehogy már csak én fázzak!
Szóval ott volt a használt autók között a Megane, én pedig jól körbenézegettem, viccelődtem, majd egyszer az enyém lesz! A viccből valóság lett, de idáig nem bántam meg. Egy nőé volt előttem. Ez látszik is rajta. Egy karcmentes elem sincs, sőt a bal oldalát leszedte, összetörte, megsemmisítette. Persze ezt csak elmesélés alapján tudom, semmi sem látszik rajta. Kipofozták rendesen. Ja! Előtte Svájcban szaladgált.
Nagyon megkímélt belseje van, kormány egyáltalán nem kopott, váltógomb sem. A Renault-tól jól megszokott váltókar lelötyögősödést sem produkálja, pedig 113000km-t gurult. Elég jól felszerelt példány: klíma, bőr, tempomat, kipörgésgátló, xenon-lámpa..nah ezek nincsenek :-))) Helyette van: 4 elektromos ablak, vagy is 5. Van egy tetőablak. Van benne ABS, 4 légszatyor, fedélzeti computer (ma már melyikben nincs?), deréktámasz, állítható magasságú ülés meg kormányoszlop.
Akkor most értékelem az autómat!
Motorja 107 lovas, nyomatéka, na azt nem tudom, de elég jól megy. Igaz olyan 5-6000f/min-nél kezd igazán vadulni, de én jó polgár révén nem használom ki! Ezt is csak mesélték! :-)) Fogyasztása elég jó!!!! Én úgy 9-10l körülire saccoltam mielőtt még megvettem volna. Ennek ellenére beéri 7, 5-el Pedig elég nehéz a lábam! Csak városban használom. Futóműve egy kicsit kemény. De hát milyen legyen?! Elvégre coupe! A szokásos kerékméret van rajta, 185/60 R15. Végül is jól néz ki vele, bár jobb lenne, ha a lemezfelni alura változna. Szóval egy szép alufelni nagyon megdobja az autó küllemét!
Utastere psec nekem nagyon bejön! Kényelmes, csendes. Egy probléma van vele: én csak a legalacsonyabb üléspozicíóban férek be. De mint írtam ez egy Coupe! Hátra csak az szálljon be, akinek nincs lába, vagy nem nőt 150cm-nél nagyobbra. Legalább is mögém. Az anyagok nagyon jók, de az ajtókárpit plüsshuzat mennyiségét keveslem. Kopogós műanyag nincs túl sok benne.
Csomagtere...na igen :-)) Szóval van az, már el is indult az expedíció, hogy megkeressék! Viccet félretéve, nem vitték túlzásba, bár nem kisebb, mint egy Clio-é! Csak a nyílás volt fura egy darabig.
És akkor most jön a Renault-ék feketebárányai: az elektronikus berendezések! Egyszerűbb, ha azt sorolom, mi működött a kocsimban, amikor megvettem: fűtőventilátor, bal oldali ablakmozgatók, ablaktörlő, ebből is csak az első. A hátsót bekapcsoltam és elfejtett kikapcsolni. Szóval csak törölt, csak törölt. Az izzók is addig világítanak, míg nem kergetem meg egy kicsit a gépet. Az első kergetés: középkonzol világítás; második kergetés: rendszámtábla világítás (de csak az egyik); harmadik kergetés: bal első helyzetjelző; negyedik kergetés: bal tompított. Kb. ennyi!
Hátsó szélvédőfűtés nem működik a tükörfűtéssel együtt. Ja az utóbbit nem lehet mozgatni elektromos segédeszközzel, mert az- gyanúm, orrom és látásom szerint- leégett.
De minek is tanultam én elektronikát?! Persze hogy megszereltem. Nagy előnye az autónak, hogy egy kis odafigyeléssel könnyen szerelhetők, cserélhetők benne az elemek. Eredeti alkatrészről le kell mondani, mert nagyon drága. Tök mindegy mi, csak bontott, vagy utángyártott legyen, de azt sem márkakereskedésben. Fehér oldal irányjelző 9 rongy, de nem ám párban! Pillangóablak mozgató motor: 50-60 ezer, csomagtérajtó teleszkóp, ha jól emlékszem 15-16 ezer de asszem ez már egy párra vonatkozik. Vezérműszíj+kellékek kb. 60000Ft. De hát mire valók az ismerősök, benfektes egyének! Így az egészet megúsztam 65-ből! Alkatrész+szerelés.
Idáig egyszer mentem vele hosszabb útra: Budapest-Orosháza.
Kicsit félve de törve nem 140km/h-val téptem az autópályán. Többel azért nem mertem menni, mert az eredeti gumik vannak rajta kb. 9 évesek. Meg hát...benzinre nem kapok zsebpénzt!
Simán menne többet a szerencsétlen. Próbaként 160-ig felgyorsítottam, de nem tetszhetett a gumiknak. Így maradt a jól bevált 140. Közben sasoltam az átlag ill. pillanatnyi fogyasztást. Semmi meglepő! 135km/h: 7l 140km/h 8l Mindez széllel szemben!
Nálam van 3 hónapja szaladgáltam vele 3105km-ert, és egyre jobban szeretem! Szerény véleményem szerint kényelmes, szép autó. Nagyon szép vonalvezetéssel. Bár ezek csak ízlés és mihezszokottsághoz képest írom. A családban van még 3 jármű: Opel, Suzuki, és egy Renault, az enyémen kívül. Van mihez viszonyítani, de mindegyikben vannak jó dolgok!
Röviden ennyi! :-)


Eltelt egy év és +6000Km. Lassan 120000-et mutat a mutató, de nem romlik az állapota. Bár télen rámhozta a frászt. Generátor tengelye nyekergett. Befújtam Wd-vel..elkussolt. Aztán megint nyekergett...nem fújtam be, felmelegedett a motor, elhallgatott magától. De jobban is teszi, mert 170-ért nem veszek neki generátort!! inkább kötök rá dinamót:-).
Ja de!! Néha napján amikor úgy gondolja,fékezek, már majdnem megállok, beindul az ABS. Hát egészségére. Majd megnézem az érzékelőket. Mert az ugye koszos is lehet.
Fogyasztása benzin mínőség függő. Az utolsó számitás szerint 9,7!!! Azt hittem rosszul látom a számokat. Aztán ugyanott tankoltam, ugyanannyit, ugyanolyan hidegben 8,7l. Gáz válság idején:-)) ezek szerint a benzin sem jó.
Szóval még mindíg szeretem, elégedett vagyok vele, aki meg nem fér bele, meg problémázik, hogy kicsi...
Ha majd egyszer kifizetem, akkor sem válok meg tőle. Sőt lehet, hogy megtartom második autónak.
Egy autót ki kell fogni, nekem sikerült.Pedig utálok horgászni!
Ami viszont egy kicsit rémisztő, hogy 1 év alatt több mint 1 milliót költöttem-azt nem mondom, hogy rá- hanem inkább érte. Persze ebben benne van a hitel, tankolás, biztosítás, gumik...és sok kütyü, amivel csinosítottam. Ja mindezt bontóból!!!
DE majd a képeken lehet látni a fejlődést:-)))

Hibalista

- Bal oldalról nem lehetett vezérelni a jobb oldali ablakot, jobb hátsó pillangó ablak nem működött, külső visszapillantó mozgatás nem az igazí :-)), hátsó ablaktörlő külön életet él, de mint egy nővel...együtt kell élni! Hátsó szélvédőfűtés nem működik, ezzel együtt a tükrök fűtése sem!

Ide hordtam szervizbe

Nem márkaszervízbe "hordom". Egyszer volt dokinál de csak vezérműszíjjat cseréltek a kötelező cumókkal!

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Saját magam! Értékelni kicsit nagyképűség lenne! De idáig nem vallottam kudarcot!

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1999
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 3100
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? saját nem volt Következő autója? kb 30 év múlva!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 1996 (1996 - 2003)

További ítéletek (331 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)