A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » 1200, 1300 (1970-1988)

1200, 1300 21011_1.7D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Diesel Zsiguli!

Szöveges ítélet

Üdv mindenkinek! Ez egy rendhagyó ítélet egy ritka autóról.
4éve vettem Fiat diesel motoros Ladámat, a műszaki hiánya miatt olcsóbban mint hasonló korú és állapotú benzines testvérei.
Azonnal használni akartam, utcáról vittem vizsgáztatni és -az átalakítási engedély tüzetes vizsgálata után- csont nélkül átment.
A Ladákra általában jellemző a hihetetlen strapabíróság, a megfelelő térkínálat, a "feeling", és -a mai viszonyokban- nagyobb fogyasztás.
Az én autóm kombinálja a Lada előnyeit egy alacsony fogyasztású Fiat motorral- szerintem jó elgondolás volt, kár hogy az oroszoknak nem jutott eszébe legalább exportra gyártani-akkor nem csak pár 10 darab ilyen gép lenne az országban.
A motor az 1714köbcentis, kamrás, szívó Fiat motor, szíjas vezérléssel, 57 lóerővel, és 105nm-nyi nyomatékkal (katalógus adatok) A nyomaték számadatban nem tűnik soknak, de az alapjárattól kezdődő erő, és a -szívódieselhez máltóan-igen alacsony fordulaton (2200 f/p a katalógus szerint) leadott nyomaték jól autózhatóvá teszi. Megbízhatóságáról csakj jót tudok írni, bontatlan a motor, 300.000km körül jár, nem füstöl, nem eszi az olajat. Vásárlás után szíjat, feszítőket, görgőket cseréltem, szétszedtem és kitakarítotam az adagolót, porlasztó csúcsokat, azóta sem kellett szerelnem. Nagy hidegben nehezen indul, erős akku, és Bosch izzítók javítanak a helyzeten.
A kuplung is Fiathoz való Sachs gyártmányú, egyszer cseréltem mióta nálam van, meg vagyok vele elégedve. (a kinyomó egyedi mivel a Lada pedálhoz kemény volt a Fiat kuplung, ez a rendszer egyetlen gyenge pontja, de még sosem hagyott ott sehol e miatt sem)
A váltó, mi más lehetne Fiat. Mégpedig azért, mert a Lada -tudomásom szerint- legohosszab váltója is rövid a diesel motorhoz. Az egység diesel Argentából való, 5gangos, igen hosszú, nagyon passzol a motorhoz, megbízható, és mivel ez még hátulhajtós autóhoz készült, a Ladánál megszokott finom, pontos váltásokat ez is tudja.
Összeségében az autó menettulajdonségai normálisak, sosem próbáltam még mennyi lehet a vége, 120-140közötti utazótempó fekszik neki, de a magas építés miatt nem hajtom 120felett. Városban télen képes 6-6,2l gázolajat magához venni, 80-90nel hajtva azonban alig eszik 5 litert, innen jön-saccra- az 5,5ös átlag.
A futómű inkább földutakra termett, de jól beállítva, jó lengéscsillapítókkal azért 140től nem fél. Ezt az autót abban az időben tervezték mikor még autópályán 100km/h volt a megengedett maximum, ennek megfelelően lett kialakítva, ezt észben kell tartani, ehhez mérten kell vezetni, és akkor nem okoz meglepetést.
Itt jegyezném meg az a legenda, hogy télen csak 1-2 cementes zsákkal a csomagtartóban tud közlekedni egyszerűen hazugság. Ésszel autózva, kis odafigyeléssel lazán egyenesben tartható.
A kormány szerintem nem annyira nehéz ( autóbuszvezetőként láttam már pár szervózott volánt ) átlagosnak mondható a szervótlan autók között.
A karosszéria. Hossza megfelelő, a szélessége is tűrhető, 5ember is bele ülhet, ha nem átlagon felüliek nem fognak nyomorogni. A csomagtér szerintem átlagos, kicsinek semmiképpen sem nevezném. Rozsdásodási hajlama van, de kezelhető, az enyémen a küszöb egyszer volt cserélve, 10éve, de még most sem rohad, az alja is egészen egyben van (a két első taposó kivétel-sajnos oda nem jutott alvázvédő korábban), az első sárvédők fogynak jobban nekem már a 3ik darab mind a kettő, igaz lengyel utángyártott és az első lakatolás eleve trehány munka volt. 2,5 éve tettük fel a sárvédőket és a hátsó íveket, azóta egyben van a kasztni. A fényezés sajnos a javítások miatt már csak a tetőn az ajtókon a motorháztetőn gyári, az utólagos javítások más más fényezőnél készültek, más más minőségben. Ideje lenne átfényezni.
Összességében imádom az autót, könnyű, élmény vezetni, keveset fogyaszt, megbízható és erős, jó terepjáró képességű. Szépen lassan kopik, de eladni sosem fogom, a piaci ára meg sem közelíti az eszmei értékét-ez igy van sajnos minden Ladánál.
Elsőre ennyi jut eszembe, amit kihagytam majd leírom.
Folyt köv.

Folytatás.
Nagyon felmetek a gázolaj árak, úgyhogy vmi alternatívát kellett nézni. Mindenki ismeri az étolaj meg a hasonló csodák legendáját. Annyi az összes baj velük, hogy tisztán csak olyan autókba tölthetőek amiknél a motorolaj végzi aaz adagoló kenését (pl -Mercedes). Meg hát totál sóherek amugy sem vagyunk, ezért olyan 40-60% arányban nyomatom neki ( 10l üa-ból 6liter gázolaj, 4liter rántott husi olaj :) A tapasztalat az hogy meg sem kottyan neki. Valakitől hallotam pár éve hogy a Fiat dízel bármivel elmegy amég megy, én ezt alátámasztanám.
Másik illegális téma a HTO amit szintén kipróbáltam, ez igazából tapasztalataim szerint 99%os alternatívája a gázolajnak. Persze megjegyezném h ezek a próbák magánúton történtek és nem is én tankoltam meg vezettem stb stb. :)

Az autó Lada részével továbbra sincsen semmi bajom ,sőt!
A frissitésben említett alkatrészek közül csak a difi okozott problémát mert nem volt otthon másik 3,9es , csak 4,1es azzal meg bűn járatni szegény Rudolfmotort. De ez is csak addig volt baj még kiértem a bontóba. A rozsdával is egész jól állok, itt ott van pár folt de az alja -a másik taposó cseréje és alvázvédelem után- egyben van. Pedig kapja a terhelést durván. A karosszériás haverom olyan rendes h ha kell maga megy el a javítandó autóért tréler futóval ( amit egy T4essel húzgál). 2 hete viszont a mindig hű t4es egy kuplungja 350ezer+x km-nél elfáradt, ezért megkért a haver menjünk el a következő munkáért. Nem nagyon akart rávinni a lélek, de kíváncsiságból igent mondtam. Snitt. Következő kép : áll a Ladám az udvaron rákapcsolva a trélerfutó, a trélerfutón pedig egy F Astra 1,6 5ajtós. Izzítás, indul, 1es gáz (!!) (sosem adok gázt induláskor alapjáratról lazán indul 1esben) és megy az autó. Csodálkoztam rendesen pedig sejtettem hogy igy lesz. 25km-t tettünk meg, igaz h 50-60as tempóval de elhúzta! Le a kalappal. Lada 1t tréler 350kg, astra is 1t, tehát durván 24mázsa terhet cipelt a 105nmes egyhetes´ szívódízel. Minden elismerésem a Fiat gyárnak! Továbbá azért is, mert hihetetlen megbízható a motor. De ne feledjük sztálinista komáinkat sem akik ugy építették a Zsigulit hogy az embertelen túlterhelés se árston Neki.
Használom azért rendesen is , a napi ingázás, a hosszú túrák vidám kerregésben telnek.
Foylt. köv.



Folytatás:
A motor elkezdett rakoncátlankodni, a hűtés hiba miatt feleségem keze között megfőtt a hengerfej tömítés. Az aladdig tökéletes adagoló is elkezdte pisilni (szó szerint!) a gázolajat. Ezek ugyan nem kopásból adódó hibák, de a motor futásteljesítményét tekintve nem katasztrófa.
Röviddel ez után beállt a motor. Nem üt sziven, 45 ezer forintért vettem egy jó állapotú Uno-t totálkáros hátsóval, ugyanilyen 1,7es motorral. Aztán a Méhtelepen az üres Unoért kaptam még 20 ezer forintot. A motor csere megvolt 1délelőtt alatt. Ez hosszú idő óta az első eset volt mikor nem a panelház parkolója jelentette a műhelyet.
Ez a motor közepesen kopott, a kompresszió nem túl magas, de egyforma mind a 4hengerben, ez megnyugtató.
2008 december elején kíváncsiságból kivittem a piacra, 120 ezer forintos árát kiröhögték. Néhány "hozzáértő nepper" (suhogós hamis adidas melegítő, szőrmepulcsi stb... )
kínált érte 50 ezer jómagyar forintot.
Szerintem a reális értéke 150 ezer forint lehet, ha ez érdekel valakit.
Karácsonyi szabadságom idején szétszedtem az autót, lecsiszoltam, itt-ott gitteltem aztán akryl festékkel lefújattam. Ideje volt már.
A Lada részek közül ismét csak a fűtés csap romlott el. Ez azért jó teljesítmény.
Lehetne most szidni a Fiat motort, de közel 400.000km-nél állt be. Azért ez jónak mondható, ne Mercedeshez hasonlítsuk, árban sincs ott.
Nem tervezem, hogy eladnám, ha majd veszek egy kicsivel ujabb dieselt, ez akkor is megmarad. Ritkaság autó :)
Folyt. köv.

Hibalista

- Kopóalkatrészek (fékbetét, tárcsa, gázolajszűrő, izzók, kipufogó, fékcsövek, izzítógyertyák, kuplungszerkezet)
- Az átlagosnál tovább bírta majdnem mind, de idő előtt egyiket sem kellett cserélnem
- Karosszéria elemek (két első sárvédő, 1 taposó, két hátsó sárvédő iv, emelőbak)
- --Frissítés--
- hűtőventilátor (sajna elektromos) termokuplungja
- fűtéscsap
- km óra spirál
- difi
- másik taposó
- --Frissítés 2--
- -hengerfej tömítés
- -adagoló tömítések
- -fűtéscsap
- -motor

Ide hordtam szervizbe

Autószerelő vagyok, magam javítom, mikor kell

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Karosszéria lakatos. Jó haver, olcsón és precízen dolgozik
Fényezni is ő fényezte. Ahhoz képest, hogy lakatos a szakmája ez is 10es.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1982
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 126000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 601s Következő autója? Mercedes-biodiesel
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada 1200, 1300 1970

További ítéletek (141 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)