A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 900, 9-3 (1993-2002)

900, 9-3 2.0 SE 136Kw/185LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mint egy második barátnő...

Szöveges ítélet

Mindig is a különlegesebb autókat szerettem. (Szívem mélyén USA autó fan is vagyok.) Gyerekkori barátommal együtt mindig is szerettük a svéd acélból összerakott kocsikat. Neki az apja mindig Volvoval járt, így a srác diplomaosztó után kapott egy V50-est. No hát akkor nekem nem maradt más mint a SAAB. Nehogy má´ egyforma kocsink legyen :).
Meg is láttam a neten az elsőt.
Diplomata kék 2002 májusi 9-3 SE. Uccsó 9-3 SE kiadás, vajszínű félbőr belsővel és turbo felirattal és gyári könyöktámasszal. Megnéztük élőben és egyből beleszerettem. Volt ott még más is, de nem tudtam róla levenni a szemem. Holott nem nagyon volt kedvem autókat nézegetni, mivel éppen államvizsga előtt álltam. Szóval kipróbáltuk és tetszett. Egynek jó, gondoltam majd akkor nyáron veszünk egy ilyet. Aztán nem hagyta szüleimet nyugodni a dolog. Másnap visszajöttek hozzám és megnéztünk még jó néhány autót, de valahogy annyira kötődtem hozzá, hogy ezt vettük meg.
Indexen persze körbe kérdeztem, hogy mi a pálya. Ők is mondták, hogy fel kell azért készülni a szervízre. Anyagilag nem álltunk úgy, hogy most százezreket ráköltsek az autóra, így fontos volt a jó állapot. Szerencsére viszonylag jól is választottam.
Vétel után Szikiéknél azonnal olaj carter tisztítás (ez fontos, mert a lerakodótt olajsár miatt beállhat a motor és akkor kalap-kabát) és olajcsere.
Kiderült, hogy az egyik kormányszervó cső ki van lyukadva így azt majd ki kell cserélni. Macerás, mert le kell bontani a fél autó elejét, így kb. 40.000-ben fog fájni. De még ráér.
Tehát így indultunk Ő és Én.

Azóta beletettem 12.000 km-t. Meg is történt az első közös olcsajcsere.
Konluzió?
SAAB addikt lettem. Beleszerettem úgy ahogy van. Arra is rá kellett jönnöm, hogy olyan mint egy Nő. Ennek az autónak lelke van. Ha jól bánsz vele, tiszteled akkor semmi baj nem lesz (kopp-kopp:D:D:). De ha nem, akkor megmakacsolja magát.
Mit is kaptam a pénzemért? 185 Turbós lóerőt, amir 3.-4.-ben kicsit rálépve a gázra beleprésel az ülésbe. A vajszínű félbőr ülésekbe amik nagyon kényelmesek és ülésfűtéssel vannak felszerelve. Természetesen mint írtam utolsó 9-3 SE széria tehát TURBO felirat van belenyomva az ülésekbe.
Saab mint tudjuk repülő, ezért nem meglepő, hogy pilótafüle hangulata van (Annyira persze nem mint a 9-5-nek de azért ez sem rossz.)
LÉnyeg a lényeg, hogy automatát kivéve egy full extrás kényelmes és biztonságos autó amivel élvezet közlekedni.

Persze nem lehet elmenni a hibái mellett sem:
Valami idióta barom tervező 1998-ban azt gondolta, hogy nem kell hátra független kerékfelfüggesztés. Gondolom azóta a fickó már kapott egy fakeresztet a szívébe, mivel a hátsó futómő az autó leggyengébb pontja. Nagyon felerősíti az úthibákat, tehát aki rossz környéken él, az ne is gondolkodjon ilyen autóban.
A fékek sem harapnak, ráadásul a kézifék is csak az utolsó kattanásra áll be.
Amúgy a rossz futómű miatt kicsit zizereg néhol a kárpit, ami mondjuk tökéletes minőségű.

Hogyan tovább? Remélem jól összejönnek a dolgaim és akkor:
- Kellenek előre új féktárcsák+betét (cca 70.000)
- A kalaptartó nekem is nekiállt zenélni, de valamit ki találok majd ellene.
- Műszerfal: a sid/CD páros illesztésénél zizereg. Elvileg azt mondták, hogy megoldható probléma, valami firccel. Úgy legyen.
- Egyszer kénytelen voltam beállni egyik ismerősünk udvarába. Beszippantott valami levelet ami éppen a vándorol a szellőző rendszerben és zizereg:) következőleg kioperálják belőle:)
- berakatok az ajtókba végre hangszórókat :-) Röhej azért, hogy utolsó SE kiadás és csak 4 hangszórós:P
- Következő olajcsérnél szétkapatom és jöhet a lánc csere meg csapágy csere.(cca) 300.000 Aztán ha közben nagyon összejönnek a dolgaim, akkor belerakatok valami tuningot is, dinamika meg kisebb fogyasztás érdekében.
- No meg szemezek új felnikkel is. Vagy 17"-es Aero felnik, vagy pedig GMAlma mesterhez hasonló felnit, csak pezsgő színűben. (az megy a vajszínű kárpithoz :)


Elsőre talán ezek az összegek nagynak tűnhetnek, de ha azt nézzük, hogy az autót 2.000.000 ft-ért vettük, akkor annyira már nem. Mondjuk úgy, hogy 2,5 - 2,6 millában megáll, és van egy kényelmes, biztonságos és gyors autóm. Nekem megéri. Sokkal jobb mint egy tucat Astrával/Focussal járni.

Fogyasztása barátásos:
130 km/h +klíma +1 utassal: 7,1 liter! Nem rossz ez egy turbos vastól.
90 km/h ugyanezekkel feltételekkel 6-6,5!!!

Város: 12 litertől felfele :-) Úgy hogy a nem padlózom, nem gyilkolom csak kényelmesen megyek. Hát igen ez kicsit sok.

Lényeg a lényeg:nem bántam meg, Egyszer minden igazi sofőrnek ki kell próbálnia a SAAB érzést. :) Eladni elvileg nehéz, így nem gondolkodom azon, hogy lecserélem, de az biztos, hogy a következő is SAAB lesz.

Move your mind....

Hibalista

- Klímakompresszor: De ez szerintem nem az autó hibája volt, mert 105.000-nél lett cserélve (majdnem 2 éve) . Bementem Polarba és magukra vállaták az egész számlát. Munkadíj negyedét, azaz 12.000ft-ot kellett fizetnem.
-
- Folytószelepház: Már haldolokt mikor megvettem. Anyagilag
- szűkösen vagyok, így egy bontott van most benne. 40.000 ft.
-
- Valamit nem olvassa be a CD-ket. Semmi hibát nem ír ki, csak kidobja a lemezt. Még nem csináltattam meg, mert iPodról megy a zene.

Ide hordtam szervizbe

Sziki-car: Barátságosak, jó fejek és nagyvonalúak. Csak ajánlani tudom mindenkinek.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Racz-mobil Óbuda: NAgyon jó és megbízható csapat ők is, de én bejelentés nélkül érkezem szervízbe mindig, nekik meg nincs olyan nagy kapacitásuk ott, így főleg Szikiékhez járok.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2002
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 135000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Calibra 2.0i Következő autója? SAAB....
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 900, 9-3 1993

További ítéletek (66 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s