Benőke az 1,4 F-es gyermek
Szöveges ítélet
Először is a drágát, azaz mindenki "BENŐ"-jét 2005-ben már úgy vettük, hogy kapásból cserélni kellett a féktárcsát és a fékpofákat. A fékpofába (az okosok szerint) kicsit több a fémrészecske, így olykor megálláskor vinnyogó hangot ad, de ez csak jó, mert mindig halljuk mikor ér haza a másik. Azután jött a gyertya csere, hátha megindúlnak a lovak is. Kettőböl egy alkalommal tényleg beindúltak. Most éppen egy megfelelő "gombát" keresünk bele, ami szabályozza a víz mutató hőfokát, mert a mutató szerint mindig 100fokon fő! Sajna nehéz bele találni, mert már nem igazán gyártják az ehhez valót! A legrosszabb talán a szellőzése. Télen akárhogy próbáljuk szabályozni, bepárásodnak az ablakok. Ilyenkor olyanok vagyunk mint a nagy fekete autók...relytélyesek! Nyáron nem volt gond. A manuális klíma lakott területen jól működött, ám kintebb 100felett kicsit nagy volt a huzat és a zaj, így feltekertük az ablakokat. Bár többször is beolajoztuk, ám egy idő után ismételten visszatér az ablaktekerésnél hallható nyikorgás. A kicsike suhant 140-el is a pályán, éppen egy trafipax előtt, de azt mondták, állítólag az még nem bünti...(eddig nem jött csekk) Olykor lomha és lusta volt, nem akart gyorsulni, olyankor valószínűleg a 60 lóból 40 aludt, a maradék 20 meg répát evett....de amikor beindúlt, legyőzhetetlennek tűnt, főlleg lejtőn lefelé! Mindezeken túl, megbízható volt, semmi elektronikai kütyü nem romlott el benne, mivel nem is volt a riasztót leszámolva. A szélvédőre ragasztott ezüstös napvédő csík pedig egyenesen "feldobta", sportosan lazává tette az autót.Imádtuk, imádjuk őt, ám a kényelem minket is utolért....már olyan autóra vágyunk amiben van klíma, meg szervó is....az utóbbi csak azért, mert olykor addig tekertem a kormányt amíg a kuplungot benyomva recsegni nem kezdett. Az antenna kicsit rossz helyen van, én már kettőt zártam oda a csomagtartóba. De ezt is megoldottuk, mert nemrégiben motoros antennát kapott, ami a rádió bekapcsolásakor jön ki...illetve kikapcsoláskor megy vissza. A fékezés sem gond nála, nemrégiben komfort érzésünk volt mint az ABS-nél, egy hírtelen fékezés mentett meg attól hogy ne pusziljunk le egy szabálytalan teherautóst.
Mindösszesen fiatal párnak, idősebb párnak vagy éppen magányosoknak kíváló, falusi dimbes dombos aszfalt nélküli útra meg pláne, még így alap tipusként is....Nem sokáig lesz már velünk, amint találunk neki új szülőt, sajnos megválunk tőlle. Nem bánjuk hogy megvettük őt, amolyan igénytelen kisautó. Ha figyel rá az ember, nagy baja nem lesz!
Fáj a szívem egy kicsit, megszerettük őt, nekünk ő volt a gyermekünk.....itt írom le: Benő, azért örökké imádni fogunk, így kicsit fapadosan, lomhán, ám csalódás nélkül!!! :-)
Hibalista
- Fékpofa-féktárcsa, gyertya(önszántunkból) termosztát vagy mi a csuda szabályzó.....ENNYI!
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervízbe nem járt, csak jó ismerőshöz...!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
anno kicseréltük a pufót kompletten, mert olyan csúnyácska hangja volt...két év után egy akciós bevizsgáláskor az OPEL közölte, bizony borzalmas állapotban vannak a pufók....mondtam hogy miből veszi? Ugyanis még két éves sincs ami alatta van és eddig kitünő állapotban voltak...esetleg itt lecserélték őket? ...nos a kedves úriember nem győzött mentegetőzni....a pufó azóta is megvan, immár 1,5 éve!!!
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Lada, Suzuki Swift | Következő autója? | Daewo, Chevrolet |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |