A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2005-2011)

3 320d Touring 

Az ítélet értékelése
2,5(2 db)

Nem akar megválni tolem

Szöveges ítélet

Egy kicsit rólam:
Kezdjuk ott, hogy amióta emlékeim vannak, az agyam egyik része csak az autóknak van fenntartva. Minden autóról, mindent elolvasok, lehetoség szerint ki is próbálom. Barátaim kikérik a véleményemet autóvásárlás elott és eddig senki nem panaszkodott. Autókereskedésem van, ezért sok autót próbáltam már és úgy érzem elég jó rálátásom van a használtautókra. Azzal, hogy leírtam mivel foglalkozom, most biztosan egy páran betettek egy skatulyába, aztán fel a polcra a politikus, a vállalkozó és hasonló ´´degradáló´´ skatulyák mellé. Biztos vagyok benne, hogy mindenkinek van olyan ismerose a felsoroltak kozul is, akik tiszességesek. Nekem ez meggyozodésem. Munkámat a hobbymnak tekintem és élvezettel adom át a jó autókat a késobb is elégedett vevoknek. Nem kell tartanom attól, hogy csalódottan jonnek vissza azzal, hogy az autó torott volt és eltitkoltam, tobbet futott és kiderult az elso szerviznél, vagy meglévo hibára nem figyelmeztettem. Nem tudok elképzelni olyan estetet, hogy meg kelljen tennem. Nem én adom legolcsóbban az autóimat, ezért viszonylag kis forgalommal dolgozom, de szájhagyomány útján terjed a megbízhatóság és egyre tobben keresnek fel autóvásárlási szándékkal. Ezt az írást magamról nem reklámnak szánom, hiszen nem is Magyarországon van a cégem székhelye. Azért éreztem szukségét leírni, mert csak 6000 km-t mentem az autóval, és páran legyintenek, hogy ennyivel nem lehet objektív véleményt alkotni. Ez lehetséges, de akit érdekel, olvassa el a véleményemet alább.

Az autóvásárlásról:
2008 augusztusában társammal Hamburgba indultunk autóért. Egy 2004-es BMW 320dA volt a célpont. Az autót nagyon jó árban kínálták 139 000 km-rel. Megrendelésre hoztuk volna így tudtuk, hogy mennyi marad majd az autón. Tuti uzlet, szép haszon. Minden kereskedo álma. Beultem az autóba, ilyenkor eloszor átnézem a belsejét. Roviden, az autó le volt használva. Kopott uléshuzat, kormány. Nem éreztem benne jól magam. Átnéztem a papírjait, nem volt végig vezetve a szervizkonyv. Azonnal tudtuk, hogy nem visszuk el. A tobbi autót átnézve találtunk egy 2005-os E91-es 320d-t. Nem ilyen autóért jottunk, de mindkettonknek megakadt rajta a szemunk. Egyáltalán nem volt olcsó, de látszott, hogy az autó egyben van. Kértem a kulcsot, beultem. A beltérben jó illat volt, semmi wunderbaum, semmi dohányfust, szervizkonyv vezetve. 113 000 km. Egy tulaj. Navi, tempomat, multikormány, elektromos deréktámasz, kétzónás autómata klíma, 4 téli gumi acéltárcsán, karcmentes dísztárcsákkal. Kívul nagyon enyhe pár feluleti karcolás, amit a polír helyrehoz. A jobb egy felett egy pici horpadás, valami ráeshetett, de igazából jelentéktelen. Motor beindít, mint az új. Járattam egy darabig, majd megnéztem az olajat. Minden rendben. Nincs kondenzvíz, minden megfelelt annak az állításnak, hogy hosszabb autópályás munkábajáráshoz használták.
Próba:
Rendszám fel, elvisszuk egy korre. Szép lassan bemelegedett a motor és indult a teszt. Az autó úgy tolt, ahogy kellett, nem húzott, a kormány eros fékezésnél sem. Futómunek semmi hangja. BC szerint a fogyasztás 6,9. A napi számláló mellett egy kis figyelmezteto jelzés. Megnéztem mit jelez, kevés volt az ablakmosó folyadék. Visszamentunk a kereskedohoz. Tartályt feltolottuk, már semmi figyelmeztetés. Az autó megéri az árát, de alkudni kell! A kereskedo nagyon nem akart engedni, tudta, hogy nem sokáig áll benne a pénze. Vettunk már náluk autót és így tudtunk alkudozni egy kicsit. Tényleg csak kicsit. 500 EUR-t engedett el és a rendszámot ingyen adta. Amíg a papírok elkészultek megebédeltunk és elindultunk haza. Én Olaszország felé mentem, mert volt egy kis dolgom, aztán pár nap múlva haza Szlovákiába.

Az autó:
Vezettem már pár BMW-t és jópár kilómétert, így nem nagyon kellett megszokni semmit. 1100km volt még elottem és ahol lehetett, mentem. Az autó 6.-ban is szépen húzott, minden nagyon tetszett. A navi /business/ nem hibázott, nem késlekedett. Óra szerint megfutottuk a 230-at és teljes biztonságban éreztem magam. Munchen kornyékén már sotét volt, a lámpák szépen terítették a fényt /nem xenon/. Már messzirol láttam, hogy villámlik és egyszercsak hatalmas felhoszakadásba kerultem. A lapátok torolték a vizet ahogy bírták, de itt már vissza kellett vennem a tempóból, hogy lássak is valamit. Az eso nagyon áthúzta a számításomat, mert ilyenkor ott is korlátozás van, ahol száraz idoben nincs. Ez a korlátozás nem véletlen. A gumik az autón már futottak pár ezer kilómétert és kopottságuknak és szélességuknek koszonhetoen nem egyszer felúsztak a nagyobb átfolyásokon. A megengedett tempónál biztosan fogták az utat. Amikor már nagyon fáradt voltam, de ablakot nem tudtam lehúzni az eso miatt, akkor jól jott a klíma Max fokozata, ami ilyenkor azonnal orkánszeruen 16 fokra igyekszik lehuteni a levegot. A távot egy megállással 8 óra alatt abszolváltam és ez alatt nem éreztem kényelmetlennek az autót.
Mindig érezheto volt, hogy van a motorban tartalék. Mikor pár nap múlva Magyarországon át jottem haza a foutak nyomvájúja kellemtlen meglepetés volt. A széles gumikat érezhetoen megvezette. Az elso út óta rovidebb-hosszabb távokon bele tettem még kb 5000 km-t és csak jó tapasztalataim vannak. A fogyasztás városi forgalom mellett sem ment átlagosan 7 L folé. A motort mindig melegítem és hutom, ahogy kell. Bár az autót eladásra hoztam, olyan árat tettem rá, hogy tényleg csak akkor kellejen eladnom, ha nagyon megéri. Volt már jelentkezo, de nem igyekeztem megválni tole. Talán, ha találok egy hasonló állapotú benzinest, majd elgondolkodom. Ha valaki gondolkoik, hogy vegyen-e BMW-t annak azt tudom mondani, hogy nem fog csalódni. A szerviztapasztalataimat hamarosan kozzéteszem, de az eddig eladott BMW-k gazdái nem panaszkodnak sem az árak, sem a javítandó dolog száma miatt.
Addig is: Biztonságos kozlekedést mindenkinek!

Hibalista

- A majd´120 000 km alatt az elozo tulajdonos elmondása alapján csak a kopó alkatrészeket kellett rajta cserélni, ami a szervizkonyv alapján rendszeresen meg is tortént.
-
- Megtörtént a szerviz (120 000 km): stabilizátor 2 db, hátsó fékbetétek, kopásjelző, hátsó helyzetjelző izzó. Ezenkívül egy komplett állapotfelmérés és részletes motordiagnosztika, ami kimutatta, hogy az autó hibátlan. A szükséges folyadékokat ellenőrizték és utána töltötték. Ez a munka 2 órát vett igénybe és 48 000 Ft-ba került.
- Az autót a műhely vezetője és tulajdonosa vette át tőlem és a végén egy próbaút után tőle kaptam vissza. Mindent megnézhettem, hogy mit kell javítani és minden javaslatot indokoltnak találtam. A végén a használt alkatrészeket felkínálták, hogy elvigyem. A fahrzeug check alatt a tulajdonos részletesen elmagyarázta, hogy mit jelentenek a számítógépen megjelent üzenetek. Az előző javításokat is elmondta, amit kiolvasott a gépből. A motor állapotáról ki is nyomtatta az eredményeket, és ráírta, a kilóméteróra állását.
- Pont ilyen szerelőt akartam mindig. Alapos, érti a dolgát, nem rejteget semmit.
-
- 2009.01.05
- Leszögezném, hogy nem hiszek prémium üzemanyagok fogyasztáscsökkentö hatásában, de...
- Amióta azt tankolok, azóta az autó 6,1 l/100 km fogyasztással megy télen. Ugyanazokat a távokat járom vele és nem arra játszom, hogy minél kevesebb legyen a fogyasztás. 6,9 helyett a 6,1 azt jelenti számomra, hogy a felár ellenére is jobban megéri ezt tankolni. Akkor most, hogy is van ez? Tényleg nem hiszek benne, de a tények ezt bizonyítják! (:

Ide hordtam szervizbe

Autó-Somogyi
7831 Pellérd
Iskola u. 4/1.
30/93-77-668

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 113000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? BMW
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2005 (2005)

További ítéletek (131 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)