Életem első Wartburgja - életem Wartburgjai 1.
Szöveges ítélet
Életem során sok Wareszhoz volt szerencsém vezetésügyileg, gondoltam, összeszedem a tapasztalataimat. Először a három családi tualjdont "éneklem meg", majd lesz egy kölcsönjárgányról szó, végül a nagyszüleim kertszomszédjának három kombiját veszem górcső alá...
Az első egy 1976-os évjáratú deluxe kivitel volt, amely családi járgányként vonult be a történelembe. 1986. október 12-én vettük a pécsi vásárban 42 ezer forintért. Eredetileg sárga karosszériáját nemrég festették át kávébarnára, és egyedi díszcsíkot is kapott, amit ilyen színben azóta sem láttam egy gépjárművön sem (aranyszínű nyílfej-imitációk). Akkor még volt velünk Wartburg-szakértő, megnézte, és azt mondta, hogy jó a festés, és hámlás miatt kapott új színt, nem volt törve.
10 éves volt, 120 ezer km-rel, és főként falusi használatban. A rajta levő cuccokból ítélve nem egyértelműen málhásgép volt, hanem inkább "demonstrációs járgány": szép állapotú, eredeti krómok mindenütt, alig rozsdával.
A következő megállapítások utólag lettek relativizálva, lévén első tapasztalat volt:
Szóval, a "legzöngőbb" Wartburgunk volt, szép dzindzegős hangját több márkatárs elismerőleg hallgatta. Pedig a motorerő, a fogyasztás, a gázreakciók azt mutatták, hogy egyik tulaja nyomhatta neki keményen. 80-nál átcsapott ilyen üreges-döngős éneklésbe, ebből tudtad, hogy országúti határon mész... Aztán később kiderült, hogy mégsem: M3-ason kipróbáltuk, akkor 115-ig ment fel az óra, el kámpicsorodtunk, de aztán kiderült, hogy 12-15 százalékot csal az óra, azaz amikor 80-at mutatott, több, mint 90-nel mentünk!
Apu újoncként sokat bütykölte, de inkább csak állítgatások voltak azok, lényegi problémája sohasem akadt. Ehhez hozzájárult az "öreg" Tóni bácsi tevékenysége is, nagyon szépen életben tartotta a járgányt.
Belső: a legluxusabb Wareszunk volt. Birkabőr az üléseken, full faerezett matrica a műszerfalon, kazettás magnós rádió, analóg fordulatszámmérő (!), minden passzent, alig zörgött vmi.
A hegyalja úton lett vége, amikor egy busz frontális megcsókolása helyett egy pirosban álló kispolákot nyomtunk neki az előtte álló ladásnak. Autóment, Budakalászon (amúgy oda tartottunk) mozgóképessé tétel (27 ezer), aztán még törött orral eljárkáltunk vele 1991 januárig, akkor a másik mellé bekerült az új fészerbe, bakra, ahonnan 93 nyarán a szomszéd ház felújításakor ott dolgozó kőműves vitte el, potom 13 ezer forintért, és rakta rá a saját totálkáros kocsijának a rendszámát. 2 évig még láttuk a városba néhányszor, majd 1996-ban egy szeptemberi tűzoltógyakorlaton felgyújtották... A helyi tévé archívuma őrzi emlékét...
Hibalista
- termosztát vagy ötször
- generátorcsere
- komplett műszerfal
- szélvédők - utóbbi kettőt akkor kellett cserélni, amikor bedobták a szélvédőt téglával...kétszer, mert elsőre a tető élét találta el...:-(
- ablaktörlők és egyéb kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Tóni bácsi az "öreg". wartburg szaki volt, mindnek értett a lelkéhez is...
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
otthon - lelkesedés, és kézikönyv pótolta a szaktudást :-)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1976 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 121000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Wartburg 353W |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |