Olívzöld koporsó tetőablakkal
Szöveges ítélet
Nos, hogy miért vettem az autót azt ne kérdezze tőlem senki :) frissdiplomásként ültünk egy este a munkahelyen és egy kedves (értsd:...) kolléganő kérdezi, hogy miért nem veszek egy autót. Mert mondom van céges autó, ami ott van ha kell és neki is volt autója. Erre mondja, hogy de vegyek egy autót, valami különlegeset, amiből kevés van. Internet, ár 180 ezerig (épp vártam életem első fizuját), keres. Volt minden A-tól Z-ig, ráakadtam egy elképesztően vagány Zastavára. Emlékeztem, mintha édesanyám mesélt volna róla, hogy ilyennel jöttek érte a lovagok a 70-es évek közepe felé, na gondoltam ezt meg kell nézni. Egy egyetemista srác árulta, a nagypapájáé volt és nekik nem kellett. Annyira el akarta adni, hogy fent volt a hirdetés 120 ezerről, 90 ezerről meg 70 ezerről. Felhívtam és szó szerint úgy indítottam, hogy tetszik az autó, de drága, sok érte a hetven, ha 40 ezerért odaadja, megnézem. 25 ezerért vettem meg :) Szimpatikus volt a 300 oldalas kézikönyv a csomagtartóban, de mikor kipróbáltam az autót, alig akarta bevenni a rükvercet, ez volt az alkualapom. Főleg, hogy a BVSC uszodánál néztem meg és nekem még fel kellett jutnom a hegyre Budára. Nos, így lett ez a gyönyörű olívzold csoda a kerület egyetlen Zastija :) ritka autó volt, az biztos.
A 25 ezres vételár egyébként remekül hangzott, de mire a nevemre került az autó és befizettem a biztosítást 83 ezerbe fájt... kis ország, nagy adminisztráció.
Miután megvettem, képzeletben húztam egy 3,2 km-es sugarú kört és ezt próbáltam sosem elhagyni. Sokszor ez nem is volt lehetséges, például télen. Emlékszem, egyszer konkrétan a mínusz 18 fokban nem lehetett kinyitni az ajtókat... hiába, ezt az Adriára tervezték :) az autót míg nálam volt az öcsém használta, ő élvezte, pár hónap múlva vettem egy normális autót, akkor ezt neki adtam, ő ment vele talán 1200 km-t. Amit beírtam, 85 km nem vicc, tényleg ennyit vezettem, egyszer mentem át vele a Duna felett. Egyszer mentem vele 120-al, egy másodpercig, mikor rájöttem, hogy holnap is szeretnék még túrórudit enni. Egyébként volt egy extrája, volt tetőablaka. Ha másra nem is, arra jó volt, hogy beázzon. Az autó külsejéről és kényelméről nem regélnék, pure 70-es évek: cérnakormány, pedálok fél méterrel arréb az ideálistól, no fejtámla, gagyi fék... egyedül a motor hangja volt jó. Volt még egy sztori az autóval. Egyszer kiderült, hogy egyik barátom barátnőjének a nagymamájának ilyen autója van. Félóra röhögőgörcs (a srácnak egy 530d BMW-je volt) után kitaláltuk, hogy össze kell ereszteni a két vasat (annál is inkább, mivel a sráccal gyerekkorunkban dömperekkel versenyeztünk és persze megvolt a BMX is közösen) Mivel a nagymamát nem akartam kihívni "gyorsulási versenyre", a srác vezette a másik gépsárkányt. Egy utcasarok alatt 100 métert vert rá a csodaautómra, ekkor döbbentem rá, hogy a gyári 35kw most is 35, de már csak lóerő...
Az értéktartása amúgy jó volt, egy év elteltével pont annyiért adtuk el, mint amennyiért vettem.
Az autó egyébként a 85 km alatt nem hagyott ott sehol, ezt a próbát kiállta, egy jó emlék marad.
Hibalista
- fék, első lengőkarok
Ide hordtam szervizbe
közeli szerelőhöz, azt hiszem én is meg tudtam volna csinálni annyi idő alatt, amennyi idő alatt ő nem csinálta meg jól. Teccik érteni...
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 85 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mazda 323 |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |