Nagy és szép, de öreg már szegény
Szöveges ítélet
Böszme nagy a swift után. Hajósan kényelmes. Kishíján valóban ötszemélyes. A futómű a majdnem-három-év alatt rommá ment, ez lesz a következő ráköltés. Így összeírva soknak tűnnek a romlottságai, de ezeket összeszámolva és a vételárához hozzáadva nem tudtam volna venni hasonló méretűt-kényelműt. Soha nem hagyott ott sehol. A felszereltsége a mai napig megállja a helyét és minden működik is. Ez a kétliteres-nyolcszelepes nem egy erőmű a maga ~115 lóerejével, viszont nem kell forgatni, talán ennek is köszönhető, hogy így 9 évesen és 180ezer km környékén még mindíg kiforgatja majdnem-letiltásig az ötödiket (~200km/h), mondjuk elég hosszú vízszintes kell hozzá :).
update 2007.10.17.:
Eltelt újabb kétésfél év, volt futóműreparálás, ahol sikerült nem kicserélniük azt amivel leginkább baj volt (toronycsapágy), mivel megemelve szépen felfeküdt és így nem kopogott. Aztán használtam így sokáig és újabb egy év után lettek kicserélve. Az önindítónak keletkezett hidegben egy kis "utánfutása", ki kellett csak pucolni. Elkorhadt a középső dob is. 220ezer km környékén elkezdett egy picit habozni a hűtővíz :-( . Úgyhogy hengerfej le és generál, és hamár széjjelszedtük akkor megkapta végre a vezérszíjfeszítőket-csapágyakat, az eredetiek voltak még benne (amire nem vagyok büszke, csak mondom...), kapott persze új szíjat is, kapott új ventikapcsolót, új olajat, gyertyákat, soksok simogatást :-) .
Ami a legújabb: el-eltűnő motorfék, valszeg gázpedálpotméter bibi lesz; és talán a főtengelyszíjtárcsa vinnyog amíg hideg a motor, a gumibetéte lett műanyaggá de ez még kivizsgálás alatt
update 2008.04.11.:
meghirdettem az autót valamikor március elején. közben egy gyors diag is azt mondta hogy fhjp, beszereztem, kicseréltem, másnap elvitték. egy autószerelő vette meg magának.
Hibalista
- 1db féltengelyszimering + komplett első fék (tárcsák+betétek) 110844.- márkaszervíz
- szellőztető-ventilátor javítás 5875.- márkaszervíz
- 4db fényszóró- és 10db műszerfalizzó 5363.- énmagam
- hátsókipufogódob + katalizátor 72000.- szakibácsi
- 1db motorfedélrögzítőzár + a bowden 22000.- szakibácsi
- hátsókerékcsapágyak 74976.- márkaszervíz
- vezérmű- és ékszíjcsere (a feszítők nélkül) 14000.- szakibácsi
- szellőztető-ventilátor javítás újra 11204.- márkaszervíz
- komplett hátsófék (munkahengerek + fékpofák) 26000.- szakibácsi
- 2db gyújtrótrafó 32000.- énmagam
-
- update 2007.10.17.:
- stabilizátorpálca + önindítóreparálás 23000.- szakibácsi
- középsőkipufogódob + tartóizék 27500.- szakibácsi
- futóműreparálás 27126.- szakszervíz
- fékbetétek 9560.- énmagam
- kézifékbowdenek + toronycsapágyak + jobbgömbej + vezérlésnagykarbantartás + hengerfelújítás 170000.- szakszervíz
-
- update 2008.04.11.:
- tűzkarika 3000.- szakszervíz
- 4db gygyertya 4000.- énmagam
- fojtószelepjeladópotméter 8800.- énmagam
Ide hordtam szervizbe
renault délpest
renault keletpest
renault baumgartner újpest
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
szakibácsi és énmagam
újabban egy szakszervíz, ami kicsike szervízecske de itt viszont értenek is hozzá
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 124000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | swift1.3gls | Következő autója? | 7személyes MCV |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |