A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Celica Supra (1982-1986)

Celica Supra 2.8i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A megbízható álamcsi

Szöveges ítélet

Tudtommal ezt az első generációs Suprát csak ezzel az egyetlen motorral, a soros hathengeres, 2800 ccm-es hengerenkénti befecskendezésessel gyártották. Főleg az USAba, de került Európába is néhány. A motor nyomatékra volt hangolva, 170 lóerő körüli csupán a teljesítménye, de azt nagyon alacsonyan leadta, a hatalmas nyomatékával együtt. Magyarul nem kellett pörgetni.
Plüsskárpit, (zöldített) villanyablak (kupé szóval csak 2db), szervókormány, belső levegőkeringtetés szériatartozék volt, tudtommal csak két extrát lehetett rendelni, az egyik az automata váltó, a másik a manuális klíma.
Természetesen hátsókerékhajtású volt. Viszont a súlyelosztása nem volt ideális, a nehéz motor miatt. Vagyis a seggét könnyen kitolta. Jeges úton elindulni reménytelen volt vele mert a hajtott kerékre nem jutott semmi súly, a teljesítménye meg nagy volt. Száraz úton nem volt vele gond, futóműve nagyon jó volt, kényelmes (sportkocsihoz képes nagyon is) és bírta a gyors kanyarokat. Ha mégis soknak bizonyult a tempó elég volt lekapni a lábat a gázról és a nehéz motor egyenesbe húzta.
Az autót 92 év végén hoztuk Svájcból (mindennel együtt 350 ezerbe került - ez 2015-ös értéken 2.3 millió Ft). Kéziváltós, metálszürke modell volt, belül kék plüsskárpittal. Jellemző az ottani autók állapotára hogy itthon még 5 évet ment úgy hogy SEMMIT nem kellett rajta javítani. Sajna akkor már a fater használta mert városban 15 litert fogyasztott és én inkább vettem egy CRXet (ami 7et) és Dacián nevelkedett apám ("kocsit nem viszünk szervízbe amíg gurul") miután tönkrement a termosztát telente simán lefedte a hűtőt. Mivel egy korábbi jobb első defekt miatti törésnél tönkrement a vízhőmérséklet-jelző ezért a motor szabályosan elégett mikor egyszer autópályán meghajtotta. (mikor felforrt a víz még elment vele a legközelebbi kútig) Nem ezt a sorsot érdemelte volna, iszonyat jó gép volt. Csak hát mikor vettük 60 FT volt a benzin literje, aztán meg már 160 ...
A motorban ekkor már majdnem 300ezer KM volt, de a kocsin SEMMIT nem kellett cserélni vagy javítani addig. Svájcban hordták a kötelező szervízre, itthon 2 évente kapott olajcserét, meg talán egyszer a fékbetétek is cserélve voltak (elöl hátul tárcsafék)
Imádtam a keret nélküli hodály ajtóit, a digitális műszerfalát már kevésbé (bár a 234 es szám igazán mutatós volt rajta :) )
Hát igen annyi volt a max amennyivel mentem vele. 93ban, az M3ason. Még gyorsult volna, csak a többiek már rinyáltak :(
A legjobb az volt benne hogy hála a hátsókerék hajtásnak, szervókormánynak, gyári gumiméretnek (225/60 - a 60 nem biztos) és a nagy tengelytávnak a mai napig ez volt az a kocsi az általam vezetettek közül amivel a szar magyar utakon is tökéletes biztonságban érezte magát az ember 200km/h s sebességnél is. És NEM autópályán, hanem pl. a Hortobágyon átvezető szar úton (ahol a CRXem 160nál már dobált és rángatta a kormányt).
Ja és az üléseket minden előrehajtás után újra be kellett állítani, sajna.
Magyarul hosszútávú utakra ideális volt, szlalomversenyre már nem annyira. Gyorsulása 8mp körül lehetett, bár soha nem mértem szóval nem biztos. Igazi amcsi autó feelingje volt, csak nem kellett javítani soha. Az első autó mindig meghatározó az ember életében, én ennek köszönhetem hogy csak röhögök a 140km/h s korlátozáson (a biztonságos sebesség elsősorban autótól függ, - másodsorban sofőrtől - ahol a kispolszki csak 100nál biztonságos, ott a CRX 160nál, a Supra meg 200nál), meg a gázadásra kormányt rángató elsőkerékhajtású autókon, és japcsi kocsin kívül sose vennék mást. (kell a francnak rommátört aztán utángyártott alkatrészekkel itthon feltámasztott német, vagy megbízhatatlan francia és olasz)
Rozsda nem volt rajta, igaz nálunk tető alatt állt. Kár hogy nem volt benne klíma, mikor elmentünk vele nyaralni Spanyolba izzadtunk mint állat. :) Ha valami csoda folytán találnék belőle egy megkímélt példányt amiben van klíma rögtön megvenném, automata vagy kéziváltós, mind1. De 86ig gyártott autóból megkímélt már csak a mesébe van. (és becsületes politikusok ülnek a volánjuknál :) )

Update:

Legalább 10 éve már hogy megírtam ezt a népítéletet. Most 2016 januárban kijavítottam az ő és ű betűket meg a teljesítmény adatot, beleírtam az autó vételárának mostani értékét, illetve feltöltöttem képet.
A szöveg többi részéhez nem nyúltam, azzal most is egyet értek.

Sajnos a Suprák végleg kikoptak egész Európából, pedig most már talán alkatrészt is lehetne hozzájuk rendelni Japánból. Ami maradt az az utolsó (3.) generációból néhány Fast&Furious bohócautóvá szétpimpelt példány. Ezekre lehet hogy csorog a tizenévesek nyála, de igazi férfi rájuk sem néz.

Bár első autóként természetesen messze nem tudtam kihasználni a képességeit de nagyon örülök annak hogy nem elég hogy birtokolhattam egyet de rögtön első autómnak. Mint tudjuk az első mindig meghatározó ;)

Manapság az autófejlesztés a minél kisebbre hazudott fogyasztásról (VW botrány) minél rövidebb életű motorokról (TSI, Mini 1.6-osa, szinte az összes common rail dízel) minél több ostoba baromságról (sávtartó automata, seggrezegtető ülés, stb) és a jövőbeli önvezető autókról szól.

Számomra az ABS meg digitklíma óta az ESP még talán hasznos, de azóta csak a LED lámpa számít hasznos fejlesztésnek, az is csak azért mert nem kell kapcsolgatni a reflektort ha jönnek szembe.

Szerintem aki nem képes megtanulni VEZETNI a 2000 óta elterjedt bizbaszok nélkül az járjon busszal vagy taxival (pénztárcája szerint).

Következő autóm: 2015-ös MX5, az asszonynak meg egy 2. vagy 3. generációs Prius.

A régi dízelek traktorba valók nem autóba, az újak meg szervízigényük és megbízhatatlanságuk miatt SEHOVA.

Hibalista

- Kb. 10 év használat a magyar utakon szétcseszte a lengéscsillapítót meg a futóműben lehet mást is, kopogni nem kopogott csak libegett az út felett ...

Ide hordtam szervizbe

Nem hordtam sehova, a helyi (Debrecen) Toyota márkaszervíz 93ban EGYÁLTALÁN nem értett hozzá. (szerintem később se :) )

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1984
Kényelem (9) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 140000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 17 évesen az első kocsim volt. Következő autója? Honda CRX első majd második generáció
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Celica Supra 1982

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)