A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Primera (1990-1998)

Primera 1.6 LX 

Az ítélet értékelése
2,6(5 db)

460,000 km

Szöveges ítélet

1993-ban vettük újonnan a Primerát, 1,662,000 Ft-ért. Akkoriban nagy király volt, alig volt nyugati autó még. Megvolt még a Golf II GTD-nk is. Amikor hoztuk haza a Nissant a szalonból, otthon vettük észre hogy harmadikban jöttünk hazáig a városban, azt hittük ötödikben van, anniyra csendes volt a dízel Golfhoz képest. Az LX felszereltség elég fapados volt, az SLX sokkal több mindent tartalmazott. De a Golfhoz képest isteni volt a kényelme.
Maga az autó nem egy felt?n? jelenség (ma már), inkább a hibákról írnék.
Ami nagyon kevés volt. Noha még az elején szétver?dött valami nagy darab vas a hátsó futóm?ben (talán szilent volt, nem emlékszem), cserélni kellett, drága volt. Mondjuk a full kátyús utcánkban küldtük neki nyélen, nem csoda, hogy szétesett. Aztán... nagy csend. Csak ment és ment, gy?ltek a kilométerek, és az autó nem akart elromlani. (Pedig a mi autónk is Sunderlandben <Anglia> készült.) Cserélgettük szépen az olajat, fékbetétet, gyetyákat, gumikat aztán már féktárcsákat ki tudja hány százezernél járt már akkor az autó. Egy izgi hiba jelent meg egyszer: gyorsításkor ha elért egy fordulatot, felpörgött a motor mint egy ?rült, váltáskor ez ciki volt. Ekkor lehetett benne 250,000 vagy 300,000 is talán. Na gondoltam ennyi a motornak, kinyiffant. Aztán kiderült hogy elfelejtettünk légsz?r?t cserélni már vagy 100,000 km óta, ett?l "akadt fenn" a gáz. Betették az újat, tökéletesen duruzsolt az autó... nem akartam elhinni. Közben fel kellett újítani az önindítót, na ja, napi 25 indítózástól persze hogy kimúlik. Az akksi is bírta úgy 6 évig. A lengéscsillapítók(!), utastéri elemek, els? futóm?, kormánym?, mind-mind gyáriak maradtak. Egyszer?en kinyírhatatlan volt az autó, nem kellett szétszedni.
De azért semmi sem megy a végtelenségig, kezdtem kíváncsi lenni, vajon hogy végzi..? Hozzáteszem, egy id? után már nemhogy a rendes karbantartást nem kapta meg a kocsi, hanem SEMMIT sem... nem cseréltünk sz?r?ket, olajat, gyetyát... úgy voltunk vele, megy ameddig megy, megszolgálta az árát.
Aztán, úgy 400,000 környékén kezdett szivárogni a víz a h?t?b?l, kezdett zörögni a motor, csöpögtette az olajat is. Mondanom sem kell, nem csináltuk meg, a h?t? kapott csapvizet, a motor valami ócska f?nyíró-olajat, a zörgés meg semmit, így használtuk. Az olajfogyás kezdett n?ni, de nem ette, hanem elfolyatta a blokk. Volt hogy száraz nívópálcával mentünk pár napig. De csak utántöltöttünk. Aztán kezdett kritikussá válni a dolog... egyszer beálltam a teszkóparkolóba, láttam hogy szép olajcsíkot húzott maga után a kocsi, láttam amerr?l jöttem... :-) ekkor sejtettem, hogy komoly a dolog. Kinyitottam a motorháztet?t, és elborzadtam, minden tiszta olaj, csurog-csöpög minden a motortérben. Talán elfelejtettük visszatenni az olajbeönt? sapkáját...? Hát nem, sajnos ennél nagyobb volt a baj, szabályosan KILUKADT a motorblokk. A zörgés oka a vezérm?lánc volt, ami annyira meglazult (ugye nem cseréltük ki id?ben mert minek) hogy m?ködés közben szabályosan kimarta a blokk oldalát, így egy szép hosszú nyílás tátongott a blokk oldalán... ott ömlött az olaj folyamatosan. Meg befújt a szél, beesett az es?... Persze kitaláltuk, jó ez még, megy ez még, befoltozzuk!! :-) Valami m?gyanta-szer? trutymóval kentük be a lukat, hogy legalább a madarak ne költözzenek be rajta keresztül, de nem volt tartós megoldás, a vez.lánc kiütötte mindig -> ömlik az olaj orrán-száján szegénynek. Ekkor volt már benne 460,000. Kezdett f?tengely-hangja is lenni az autónak, már válogatás nélkül töltöttem bele minden szemét olajat, hisz´ úgyis átfolyik rajta.
Aztán eljött az utolsó út. Apám elindult vele Pestre. Lassan, óvatosan, mert a blokkban már nem volt se víz, se olaj, a gyertyák már "csonkig égtek", kerepelt-kopácsolt a f?tengely, csörömpölt a vezérm?lánc... és a Pest határa-táblánál: mint a Forma-1 -ben, csattanás, olajfüst a motorházból... ablakos törés a blokkban. Besült az egyik henger, leszakadt a hajtókar és kiütötte a blokk oldalát. Traileren jött haza.
Ekkor jött a slusszpoén: megcsináljuk, menni fog az még!! :-) Blokk ki, szét, aztán tátottuk a szánkat: a hengereken látszottak a gyári hónolási nyomok, a dugattyúk, szelepek még hsználhatóak voltak, a vezérm?tengely bütykei középméretesek (!!!) voltak... a váltó ennyi km után is kisujjal kapcsolható volt. Persze az egyik henger tönkrement, meg a f?tengely is csapágyas lett.
Végülis sosem raktuk újra össze, de azt hiszem jobb is így.

Mindent összevetve nagyon ajánlom az autót, kinyírhatatlan, a miénk is ment volna még, ha megkapja a szükséges karbantartást végig, nem csak az elején...

Hibalista

- Hátsó leng?kar szilent(?) még az elején, önindító párszor, fékmunkahenger, kézifék a végén. Nagyon kevés dolog ennyi km után...

Ide hordtam szervizbe

Az elején márkaszerviz, kés?bb itthon, aztán már az se... :-)

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1993
Kényelem (7) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 460000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Golf II GTD Következő autója? FIAT Punto II 1.2
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Primera 1990

További ítéletek (57 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)